Od Kvjatova přesunu od Red Bullu zpět k Toro Rosso uteklo už čtvrt roku a ruský pilot stále marně hledá ztracenou pohodu. Ba co víc, na paty mu šlapou další adepti na místo u Toro Rosso. Zdá se, že Kvata nečeká vůbec lehká druhá část sezóny.
Daniil Kvjat už na podobné téma několikrát hovořil a pokoušel se tvářit statečně, mluvil o neutuchající energii a v podtextu se snažil naznačit, že vedení Red Bullu ještě ukáže, koho se zbavilo. Jenže od své výměny vyjel pouhé dva body, zatímco Verstappen září a sbírá pódiová umístění. Ba i Carlos Sainz jr. má na svém kontě za stejné období 26 bodů.
"Red Bull mě učinil dobrým pilotem, ale s ohledem na to, co se stalo před několika měsíci, asi sám tak silným nejsem. Ale to není výmluva. Tyhle věci mě nakonec zase posílí, jenom to, jak se to všechno seběhlo, pro mě není vůbec jednoduché. Jako by mě všechno přestalo těšit, musím se zase začít z F1 radovat," zamýšlí se Kvjat.
Podle něj je hlavním cílem se opět cítit dobře ve voze. "Moje sezóna se roztrhla, musel jsem přijmout dvě výzvy během jednoho roku. Na jedné straně uťali mé snahy a na druhé jsem musel podstoupit docela jiný boj. Chci ho vybojovat a doufám, že nastane příznivější období. Abychom byli všichni spokojení s vozem, cítil jsem uspokojení z prace, aby vše mezi piloty a inženýry fungovalo. Zlepšujeme se, krok za krokem a jednou zúročíme věci, které jsme se během tohoto procesu naučili. Pro mě a všechny ostatní budou nejlepší odezvou dobré výsledky," doufá Kvjat
Zůstane u Toro Rosso?Ačkoliv Franz Tost, šéf Toro Rosso naznačil, že by s Kvjatem mohl počítat i pro rok 2017, jeho vrcholné vedení v Red Bullu zatím potvrdilo ve svém B týmu pouze Sainze. O druhou sedačku tak bude Kvjat dost možná tvrdě soupeřit s Pierrem Gaslym, jenž se momentálně dělí o průběžné vedení v šampionátu GP2 (s dalším Rusem Sergejem Sirotkinem).
"S Helmutem Markem jsem zatím o ničem nemluvil, ale mým cílem rozhodně je dostat se k Toro Rosso. Musím se zaměřit na své výkony a vydat ze sebe to nejlepší, abych získal sedačku u tohoto týmu. Je mi jasné, že Kvjat v tuto chvíli nemá nejlepší období, ale jsme ve světě, kdy je třeba myslet především na sebe. Udělám všechno proto, aby mi to vyšlo," plánuje další kroky Gasly.
Dvacetiletý Francouz se také zmínil o své pozici v GP2, kde na něj ztrácejí na třetím a čtvrtém místě dva Italové - Marciello (11 bodů) a týmový kolega Giovinazzi (13 bodů). Právě kvůli vyrovnanému šampionátu se Gasly bude musel plně věnovat boji o celkové vítězství.
"V tuto chvíli máme dobrou pozici, ale když se podíváte na žebříček, tak asi deset pilotů má k sobě hodně blízko. Je problematické si vytvořit větší náskok. Rozhodně to nebude stejné jako loni při vítězství Stoffela Vandoornea, kéž bych byl letos v jeho pozici. Bude důležité si udržet vyrovnanou výkonnost, na začátku roku jsme přišli o hodně bodů, teď to vypadá dobře, získáváme důležité body a neděláme chyby. Nevím, proč nemáme vedoucího závodníka, ale když se ohlédnete, každý měl nějaký špatný závod, takže šampionát je hodně těsný," dodává Gasly.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.