Od Kvjatova přesunu od Red Bullu zpět k Toro Rosso uteklo už čtvrt roku a ruský pilot stále marně hledá ztracenou pohodu. Ba co víc, na paty mu šlapou další adepti na místo u Toro Rosso. Zdá se, že Kvata nečeká vůbec lehká druhá část sezóny.
Daniil Kvjat už na podobné téma několikrát hovořil a pokoušel se tvářit statečně, mluvil o neutuchající energii a v podtextu se snažil naznačit, že vedení Red Bullu ještě ukáže, koho se zbavilo. Jenže od své výměny vyjel pouhé dva body, zatímco Verstappen září a sbírá pódiová umístění. Ba i Carlos Sainz jr. má na svém kontě za stejné období 26 bodů.
"Red Bull mě učinil dobrým pilotem, ale s ohledem na to, co se stalo před několika měsíci, asi sám tak silným nejsem. Ale to není výmluva. Tyhle věci mě nakonec zase posílí, jenom to, jak se to všechno seběhlo, pro mě není vůbec jednoduché. Jako by mě všechno přestalo těšit, musím se zase začít z F1 radovat," zamýšlí se Kvjat.
Podle něj je hlavním cílem se opět cítit dobře ve voze. "Moje sezóna se roztrhla, musel jsem přijmout dvě výzvy během jednoho roku. Na jedné straně uťali mé snahy a na druhé jsem musel podstoupit docela jiný boj. Chci ho vybojovat a doufám, že nastane příznivější období. Abychom byli všichni spokojení s vozem, cítil jsem uspokojení z prace, aby vše mezi piloty a inženýry fungovalo. Zlepšujeme se, krok za krokem a jednou zúročíme věci, které jsme se během tohoto procesu naučili. Pro mě a všechny ostatní budou nejlepší odezvou dobré výsledky," doufá Kvjat
Zůstane u Toro Rosso?Ačkoliv Franz Tost, šéf Toro Rosso naznačil, že by s Kvjatem mohl počítat i pro rok 2017, jeho vrcholné vedení v Red Bullu zatím potvrdilo ve svém B týmu pouze Sainze. O druhou sedačku tak bude Kvjat dost možná tvrdě soupeřit s Pierrem Gaslym, jenž se momentálně dělí o průběžné vedení v šampionátu GP2 (s dalším Rusem Sergejem Sirotkinem).
"S Helmutem Markem jsem zatím o ničem nemluvil, ale mým cílem rozhodně je dostat se k Toro Rosso. Musím se zaměřit na své výkony a vydat ze sebe to nejlepší, abych získal sedačku u tohoto týmu. Je mi jasné, že Kvjat v tuto chvíli nemá nejlepší období, ale jsme ve světě, kdy je třeba myslet především na sebe. Udělám všechno proto, aby mi to vyšlo," plánuje další kroky Gasly.
Dvacetiletý Francouz se také zmínil o své pozici v GP2, kde na něj ztrácejí na třetím a čtvrtém místě dva Italové - Marciello (11 bodů) a týmový kolega Giovinazzi (13 bodů). Právě kvůli vyrovnanému šampionátu se Gasly bude musel plně věnovat boji o celkové vítězství.
"V tuto chvíli máme dobrou pozici, ale když se podíváte na žebříček, tak asi deset pilotů má k sobě hodně blízko. Je problematické si vytvořit větší náskok. Rozhodně to nebude stejné jako loni při vítězství Stoffela Vandoornea, kéž bych byl letos v jeho pozici. Bude důležité si udržet vyrovnanou výkonnost, na začátku roku jsme přišli o hodně bodů, teď to vypadá dobře, získáváme důležité body a neděláme chyby. Nevím, proč nemáme vedoucího závodníka, ale když se ohlédnete, každý měl nějaký špatný závod, takže šampionát je hodně těsný," dodává Gasly.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.