Od Kvjatova přesunu od Red Bullu zpět k Toro Rosso uteklo už čtvrt roku a ruský pilot stále marně hledá ztracenou pohodu. Ba co víc, na paty mu šlapou další adepti na místo u Toro Rosso. Zdá se, že Kvata nečeká vůbec lehká druhá část sezóny.
Daniil Kvjat už na podobné téma několikrát hovořil a pokoušel se tvářit statečně, mluvil o neutuchající energii a v podtextu se snažil naznačit, že vedení Red Bullu ještě ukáže, koho se zbavilo. Jenže od své výměny vyjel pouhé dva body, zatímco Verstappen září a sbírá pódiová umístění. Ba i Carlos Sainz jr. má na svém kontě za stejné období 26 bodů.
"Red Bull mě učinil dobrým pilotem, ale s ohledem na to, co se stalo před několika měsíci, asi sám tak silným nejsem. Ale to není výmluva. Tyhle věci mě nakonec zase posílí, jenom to, jak se to všechno seběhlo, pro mě není vůbec jednoduché. Jako by mě všechno přestalo těšit, musím se zase začít z F1 radovat," zamýšlí se Kvjat.
Podle něj je hlavním cílem se opět cítit dobře ve voze. "Moje sezóna se roztrhla, musel jsem přijmout dvě výzvy během jednoho roku. Na jedné straně uťali mé snahy a na druhé jsem musel podstoupit docela jiný boj. Chci ho vybojovat a doufám, že nastane příznivější období. Abychom byli všichni spokojení s vozem, cítil jsem uspokojení z prace, aby vše mezi piloty a inženýry fungovalo. Zlepšujeme se, krok za krokem a jednou zúročíme věci, které jsme se během tohoto procesu naučili. Pro mě a všechny ostatní budou nejlepší odezvou dobré výsledky," doufá Kvjat
Zůstane u Toro Rosso?Ačkoliv Franz Tost, šéf Toro Rosso naznačil, že by s Kvjatem mohl počítat i pro rok 2017, jeho vrcholné vedení v Red Bullu zatím potvrdilo ve svém B týmu pouze Sainze. O druhou sedačku tak bude Kvjat dost možná tvrdě soupeřit s Pierrem Gaslym, jenž se momentálně dělí o průběžné vedení v šampionátu GP2 (s dalším Rusem Sergejem Sirotkinem).
"S Helmutem Markem jsem zatím o ničem nemluvil, ale mým cílem rozhodně je dostat se k Toro Rosso. Musím se zaměřit na své výkony a vydat ze sebe to nejlepší, abych získal sedačku u tohoto týmu. Je mi jasné, že Kvjat v tuto chvíli nemá nejlepší období, ale jsme ve světě, kdy je třeba myslet především na sebe. Udělám všechno proto, aby mi to vyšlo," plánuje další kroky Gasly.
Dvacetiletý Francouz se také zmínil o své pozici v GP2, kde na něj ztrácejí na třetím a čtvrtém místě dva Italové - Marciello (11 bodů) a týmový kolega Giovinazzi (13 bodů). Právě kvůli vyrovnanému šampionátu se Gasly bude musel plně věnovat boji o celkové vítězství.
"V tuto chvíli máme dobrou pozici, ale když se podíváte na žebříček, tak asi deset pilotů má k sobě hodně blízko. Je problematické si vytvořit větší náskok. Rozhodně to nebude stejné jako loni při vítězství Stoffela Vandoornea, kéž bych byl letos v jeho pozici. Bude důležité si udržet vyrovnanou výkonnost, na začátku roku jsme přišli o hodně bodů, teď to vypadá dobře, získáváme důležité body a neděláme chyby. Nevím, proč nemáme vedoucího závodníka, ale když se ohlédnete, každý měl nějaký špatný závod, takže šampionát je hodně těsný," dodává Gasly.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.