Od Kvjatova přesunu od Red Bullu zpět k Toro Rosso uteklo už čtvrt roku a ruský pilot stále marně hledá ztracenou pohodu. Ba co víc, na paty mu šlapou další adepti na místo u Toro Rosso. Zdá se, že Kvata nečeká vůbec lehká druhá část sezóny.
Daniil Kvjat už na podobné téma několikrát hovořil a pokoušel se tvářit statečně, mluvil o neutuchající energii a v podtextu se snažil naznačit, že vedení Red Bullu ještě ukáže, koho se zbavilo. Jenže od své výměny vyjel pouhé dva body, zatímco Verstappen září a sbírá pódiová umístění. Ba i Carlos Sainz jr. má na svém kontě za stejné období 26 bodů.
"Red Bull mě učinil dobrým pilotem, ale s ohledem na to, co se stalo před několika měsíci, asi sám tak silným nejsem. Ale to není výmluva. Tyhle věci mě nakonec zase posílí, jenom to, jak se to všechno seběhlo, pro mě není vůbec jednoduché. Jako by mě všechno přestalo těšit, musím se zase začít z F1 radovat," zamýšlí se Kvjat.
Podle něj je hlavním cílem se opět cítit dobře ve voze. "Moje sezóna se roztrhla, musel jsem přijmout dvě výzvy během jednoho roku. Na jedné straně uťali mé snahy a na druhé jsem musel podstoupit docela jiný boj. Chci ho vybojovat a doufám, že nastane příznivější období. Abychom byli všichni spokojení s vozem, cítil jsem uspokojení z prace, aby vše mezi piloty a inženýry fungovalo. Zlepšujeme se, krok za krokem a jednou zúročíme věci, které jsme se během tohoto procesu naučili. Pro mě a všechny ostatní budou nejlepší odezvou dobré výsledky," doufá Kvjat
Zůstane u Toro Rosso?Ačkoliv Franz Tost, šéf Toro Rosso naznačil, že by s Kvjatem mohl počítat i pro rok 2017, jeho vrcholné vedení v Red Bullu zatím potvrdilo ve svém B týmu pouze Sainze. O druhou sedačku tak bude Kvjat dost možná tvrdě soupeřit s Pierrem Gaslym, jenž se momentálně dělí o průběžné vedení v šampionátu GP2 (s dalším Rusem Sergejem Sirotkinem).
"S Helmutem Markem jsem zatím o ničem nemluvil, ale mým cílem rozhodně je dostat se k Toro Rosso. Musím se zaměřit na své výkony a vydat ze sebe to nejlepší, abych získal sedačku u tohoto týmu. Je mi jasné, že Kvjat v tuto chvíli nemá nejlepší období, ale jsme ve světě, kdy je třeba myslet především na sebe. Udělám všechno proto, aby mi to vyšlo," plánuje další kroky Gasly.
Dvacetiletý Francouz se také zmínil o své pozici v GP2, kde na něj ztrácejí na třetím a čtvrtém místě dva Italové - Marciello (11 bodů) a týmový kolega Giovinazzi (13 bodů). Právě kvůli vyrovnanému šampionátu se Gasly bude musel plně věnovat boji o celkové vítězství.
"V tuto chvíli máme dobrou pozici, ale když se podíváte na žebříček, tak asi deset pilotů má k sobě hodně blízko. Je problematické si vytvořit větší náskok. Rozhodně to nebude stejné jako loni při vítězství Stoffela Vandoornea, kéž bych byl letos v jeho pozici. Bude důležité si udržet vyrovnanou výkonnost, na začátku roku jsme přišli o hodně bodů, teď to vypadá dobře, získáváme důležité body a neděláme chyby. Nevím, proč nemáme vedoucího závodníka, ale když se ohlédnete, každý měl nějaký špatný závod, takže šampionát je hodně těsný," dodává Gasly.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.