Renault zatím letos neprožívá snadný rok, i když jeho vedení avizovalo, že progres bude postupný. I proto se stále častěji hovoří o změnách na závodních postech francouzské automobilky, ovšem věc zdaleka není tak jednoduchá, jak se může zdát.
Žádné světoborné výsledky, potácení na chvostu závodního pole a tendence hájit postavení před Sauberem a Manorem, to asi Francouze příliš netěší. I proto létají éterem jména jako Valtteri Bottas, Sergio Pérez nebo současný rezervní pilot Esteban Ocon, který bude sbírat závodní zkušenosti u Manoru, kteří by podle odborníků měli úroveň Renaultu výsledkově pozvednout.
Šéf Renault Formula 1 Cyril Abiteboul však nehovoří o svých svěřencích kriticky, ačkoliv zatím jediným aktivem v TOP10 zůstává Magnussenovo sedmé místo v GP Ruska. Podle šéfa Renaultu oba piloti s ohledem na možnosti vozů jezdí na samotné hranici. Rovněž dodal, že s ohledem na strategii týmu není řešením koupit nějakou hvězdu, daleko smysluplnější je si ji vychovat vlastními silami.
"Doufám, že si lidé uvědomují, že s ohledem na naši sestavu stále nejsme odepsaní. Musíme zjistit, proč je tato sezóna tak strašná, ale oba piloti odváději s materiálem, který mají k dispozici, dobrou práci. Nicméně do budoucna bude potřeba najít přirozeného vůdce - když Red Bull angažoval Sebastiana Vettela, ten nebyl světovým šampionem a Red Bull ještě nevyhrál Pohár konstruktérů, povedlo se jim to až spolu. Pak se stalo vítěznou sestavou, ale ze začátku to tak nebylo. Jestli je to ona cesta, chceme se po ní vydat a najít nového Vettela, růst společně s ním a třeba dobýt titul mistra světa. Podle mého názoru v moderní F1 není řešením koupit stávajícího šampiona," domnívá se Abiteboul.
Šéf Renaultu dodává, že se v této okolnosti musí myslet i na úsporu finančních prostředků, proto by nemusel být "moudrý" nákup hvězdy první velikosti. "Myslím, že budeme schopni si úspěšného pilota vychovat, takže pokud ho získáme v příštím roce, může být do roku 2020 šampionem. Ze sportovního a marketingového hlediska to je skvělá strategie, ale vidím v ní i potenciál po finanční stránce. Není tajemstvím, že takové řešení stojí podstatně méně peněz než si koupit mistra světa - i když by to byla fantastická příležitost. Nemohu říci, že bychom toto řešení odepsali, na nákup šampiona peníze máme, ale domnívám se, že by to nebylo moudré rozhodnutí," dodává Abiteboul.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.