Renault zatím letos neprožívá snadný rok, i když jeho vedení avizovalo, že progres bude postupný. I proto se stále častěji hovoří o změnách na závodních postech francouzské automobilky, ovšem věc zdaleka není tak jednoduchá, jak se může zdát.
Žádné světoborné výsledky, potácení na chvostu závodního pole a tendence hájit postavení před Sauberem a Manorem, to asi Francouze příliš netěší. I proto létají éterem jména jako Valtteri Bottas, Sergio Pérez nebo současný rezervní pilot Esteban Ocon, který bude sbírat závodní zkušenosti u Manoru, kteří by podle odborníků měli úroveň Renaultu výsledkově pozvednout.
Šéf Renault Formula 1 Cyril Abiteboul však nehovoří o svých svěřencích kriticky, ačkoliv zatím jediným aktivem v TOP10 zůstává Magnussenovo sedmé místo v GP Ruska. Podle šéfa Renaultu oba piloti s ohledem na možnosti vozů jezdí na samotné hranici. Rovněž dodal, že s ohledem na strategii týmu není řešením koupit nějakou hvězdu, daleko smysluplnější je si ji vychovat vlastními silami.
"Doufám, že si lidé uvědomují, že s ohledem na naši sestavu stále nejsme odepsaní. Musíme zjistit, proč je tato sezóna tak strašná, ale oba piloti odváději s materiálem, který mají k dispozici, dobrou práci. Nicméně do budoucna bude potřeba najít přirozeného vůdce - když Red Bull angažoval Sebastiana Vettela, ten nebyl světovým šampionem a Red Bull ještě nevyhrál Pohár konstruktérů, povedlo se jim to až spolu. Pak se stalo vítěznou sestavou, ale ze začátku to tak nebylo. Jestli je to ona cesta, chceme se po ní vydat a najít nového Vettela, růst společně s ním a třeba dobýt titul mistra světa. Podle mého názoru v moderní F1 není řešením koupit stávajícího šampiona," domnívá se Abiteboul.
Šéf Renaultu dodává, že se v této okolnosti musí myslet i na úsporu finančních prostředků, proto by nemusel být "moudrý" nákup hvězdy první velikosti. "Myslím, že budeme schopni si úspěšného pilota vychovat, takže pokud ho získáme v příštím roce, může být do roku 2020 šampionem. Ze sportovního a marketingového hlediska to je skvělá strategie, ale vidím v ní i potenciál po finanční stránce. Není tajemstvím, že takové řešení stojí podstatně méně peněz než si koupit mistra světa - i když by to byla fantastická příležitost. Nemohu říci, že bychom toto řešení odepsali, na nákup šampiona peníze máme, ale domnívám se, že by to nebylo moudré rozhodnutí," dodává Abiteboul.
Kimi Räikkönen sedm let po svém mistrovském titulu v roce 2007 už není jen jezdcem, ale stal se šéfem týmu, který dokázal vyhrát mistrovství světa.
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.