Piloti odpočívají, týmy odpočívají, ale debaty a diskuse nehasnou. Zvláště pak ty, které se týkají jednoho z nejpalčivějších problémů poslední doby. Hlídat a trestat nedodržování vymezené trati nebo ho zcela zrušit? Svůj názor přidává nyní pilot Haasu.
Romain Grosjean uvedl, že by se mu líbila inspirace závodní sérií NASCAR, jejíž uvolněný přístup oceňuje. V rozděleném táboře pilotů F1 se tak řadí na tu stranu, která hovoří ve prospěch uvolnění pravidel - jejich oponenti pak zastávají stanovisko »nulové tolerance«.
"Líbí se mi ona svoboda, volnost jet širokou stopu, myslím, že to vypadá velice zajímavě, když se jezdí přes obrubníky. Díval jsem se na závod NASCAR v Sonomě. Vlastně vůbec netuším, proč měli kolem trati bílou čáru. Vypadalo to skvěle. Koneckonců, přejíždění obrubníků je riskantní, protože někdy na nich jsou nerovnosti, takže je vlastně lepší zvolit širší průjezd," říká Grosjean, který chce dávat Formuli 1 jako příklad právě závody NASCAR.
Jako příklad si bere sáhodlouhé debaty kolem zatáčky 1 v německém Hockenheimringu. Na otázku, zda by zrušením dohledu v této zatáčce došlo k naprosté anarchii ohledně jejího průjezdu Grosjean poměrně důrazně oponoval.
"To je naprostá blbost. Snad v příštím roce, kdy by měla být auta o pět šest vteřin rychlejší, ale domnívám se, že první zatáčka na Hockenheimu je velice obtížná. Přímo volá po širokém průjezdu, ale jsou tu vysoké obrubníky, také se tu nachází zóna DRS. Proto si myslím, že povolit širší stopu má svůj smysl a bylo by to zábavné. Nikdo nechce vidět vůz kompletně za hranicí trati, ale monopost letící přes obrubník s chvostem jisker za sebou, to je přece fajn," argumentuje Grosjean.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.