Čtvrté vítězství v řadě, jak už bylo řečeno v Paddock Line, v červenci jsme nepoznali jiného vítěze Grand Prix než Lewise Hamiltona. Brit by mohl mít důvod ke spokojenosti, ale on sám se tak necítí.
Současný vedoucí pilot průběžné klasifikace prohlásil, že teprve další vítězství mu přinese pocit, že je na dobré cestě k obhajobě titulu. V současné době má Hamilton náskok 19 bodů na Nico Rosberga. Je si však dobře vědom, že ho v nejbližších závodech může čekat penalizace za použití dalšího motoru, takže rozhodně nechce hovořit o tom, že by měl šampionát pod kontrolou.
"Je to určitě jiný pocit, než když jsem vedl o šest bodů. Když můj náskok narostl na 19 bodů, částečně jsem to nechápal. Je to šílené, vždyť jsem ztrácel v jednu chvíli 43 bodů, a najednou je situace opačná... jsem samozřejmě velmi spokojen. Jsem si ale vědom, že přijde závod, kdy budu více vzadu a netuším, zda se dokážu dostat dopředu. Bude potřeba takovým věcem umět čelit. Takže Nico se bude těšit na nedělní závod, zatímco já budu muset bojovat o pozice. Teď se hodně zlepšily Red Bully, takže bude hodně těžké je překonat - snad se tedy dostanu do první pětice. Doufám v to," říká Hamilton.
Posledních sedm závodů považuje za absolutně šílené období. Zvítězil šestkrát a smazal kolegův komfortní náskok. "Ještě před pár týdny v Barceloně jsem ztrácel 43 bodů a v hlavě mi bzučelo: »Jeeee, vždyť mohu mít ztrátu i padesát bodů«. Bylo těžké se prodrat tím porostem nepřízně, ale věřil jsem ve světlo v dáli, svým inženýrům a mechanikům, všichni se maximálně soustředili a přenesli tu náladu i na mně. Takže jsem necítil žádné známky poraženectví, myslím, že výsledek naznačuje, že se nikdy nevzdám," dodává Hamilton.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.