Sice pomalá, ale přesto určitá změna poměru sil se líbí i lidem v dominujícím Mercedesu. Dobře totiž vědí, že Formule 1 bude přitažlivá pouze tehdy, když nebude o vítězích rozhodnuto dopředu.
Takový názor zastává Paddy Lowe, technický šéf německé značky, který oceňuje kvalitu Red Bullu. Skutečnost, že soupeř dokázal odsunout v Grand Prix Německa, bere jako vítanou podporu motoristického sportu.
"Můžete si projít velké množství závodů v posledních dvou letech, kde byl určitý počet otázek, které jsme dokázali využít ve svůj prospěch. Ale dnes je tomu jinak. Uznávám, že Red Bull odvádí dobrou práci, což je možná přínosem pro samotnou F1, když jsou nám podstatně blíž než v letech 2014 a 2015. Systém je velice variabilní. Náš odstup od Red Bullu nebyl tak velký jako v Maďarsku, přitom co se týče analýzy okruhu, právě tady bychom měli být lepší než jinde. Je tu stále dost okolností, kterým docela nerozumím," tvrdí Lowe.
Nicméně je technický šéf Mercedesu potěšen, že se týmu podařilo vyhrát závod před letní pauzou. V uplynulých dvou ročnících se jela Grand Prix před čtyřtýdenní dovolenou vždy v Maďarsku a Mercedesu tu v obou případech neuspěl - v roce 2014 vyhrál Ricciardo, o rok později Vettel.
"Neprožíváme sezónu samých double, ale pořád jsme na tom ohledně vítězných závodů dobře. Jen jsme trochu ustoupili v oblasti dvou prvních míst v cíli. V předchozích dvou letech, pokud jde o vítězství před letní pauzou, jsme nikdy neuspěli, přitom takové vítězství má značný psychologický aspekt, když odjíždíte na dovolenou výhrou v kapse. Je to přínos, protože nemáte pocit nějaké blížící se krize. Navíc se nedá předpokládat, že by Lewis do konce sezóny neunikl nějaké penalizaci kvůli motoru, takže jsem rád, že získal nějaké body navíc, aby případnou ztrátu kvůli trestu vykompenzoval," vysvětluje Lowe.
Čtyřiapadesátiletý rodák z Nairobi rovněž vysvětlil, že část týmu se sídlem v Brackley s ohledem na jisté postavení v Poháru konstruktéru pomalu tlumí vývojové práce na modelu vozu pro druhou polovinu sezóny 2016. "Na některých věcech se pochopitelně pracuje dále, ale už můžeme přeneseně řečeno dohlédnout na konec sezóny, takže se podle toho můžeme zařídit," podotýká Lowe.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.