Sice pomalá, ale přesto určitá změna poměru sil se líbí i lidem v dominujícím Mercedesu. Dobře totiž vědí, že Formule 1 bude přitažlivá pouze tehdy, když nebude o vítězích rozhodnuto dopředu.
Takový názor zastává Paddy Lowe, technický šéf německé značky, který oceňuje kvalitu Red Bullu. Skutečnost, že soupeř dokázal odsunout v Grand Prix Německa, bere jako vítanou podporu motoristického sportu.
"Můžete si projít velké množství závodů v posledních dvou letech, kde byl určitý počet otázek, které jsme dokázali využít ve svůj prospěch. Ale dnes je tomu jinak. Uznávám, že Red Bull odvádí dobrou práci, což je možná přínosem pro samotnou F1, když jsou nám podstatně blíž než v letech 2014 a 2015. Systém je velice variabilní. Náš odstup od Red Bullu nebyl tak velký jako v Maďarsku, přitom co se týče analýzy okruhu, právě tady bychom měli být lepší než jinde. Je tu stále dost okolností, kterým docela nerozumím," tvrdí Lowe.
Nicméně je technický šéf Mercedesu potěšen, že se týmu podařilo vyhrát závod před letní pauzou. V uplynulých dvou ročnících se jela Grand Prix před čtyřtýdenní dovolenou vždy v Maďarsku a Mercedesu tu v obou případech neuspěl - v roce 2014 vyhrál Ricciardo, o rok později Vettel.
"Neprožíváme sezónu samých double, ale pořád jsme na tom ohledně vítězných závodů dobře. Jen jsme trochu ustoupili v oblasti dvou prvních míst v cíli. V předchozích dvou letech, pokud jde o vítězství před letní pauzou, jsme nikdy neuspěli, přitom takové vítězství má značný psychologický aspekt, když odjíždíte na dovolenou výhrou v kapse. Je to přínos, protože nemáte pocit nějaké blížící se krize. Navíc se nedá předpokládat, že by Lewis do konce sezóny neunikl nějaké penalizaci kvůli motoru, takže jsem rád, že získal nějaké body navíc, aby případnou ztrátu kvůli trestu vykompenzoval," vysvětluje Lowe.
Čtyřiapadesátiletý rodák z Nairobi rovněž vysvětlil, že část týmu se sídlem v Brackley s ohledem na jisté postavení v Poháru konstruktéru pomalu tlumí vývojové práce na modelu vozu pro druhou polovinu sezóny 2016. "Na některých věcech se pochopitelně pracuje dále, ale už můžeme přeneseně řečeno dohlédnout na konec sezóny, takže se podle toho můžeme zařídit," podotýká Lowe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.