Jestliže Lewis Hamilton měl štěstí a vyvázl z případného potrestání bez ztráty kytičky, pouze jeho tým bude muset sáhnout do peněženky, tak Carlos Sainz jr. a Romain Grosjean takové štěstí neměli. Trest, i když podstatně menší, postihl i tým Force India
Důvodem byla situace z druhé kvalifikační části, kdy Felipe Massa v rychlém kole dojel před zatáčkou 2 Sainze, a ačkoliv se španělský pilot podle vlastních slov snažil udělat pilotovi Williamsu místo, Massa nemohl jen naplno. Oba piloti byli povoláni ke komisařům a Španěl byl uznán vinným, že svému soupeři na trati překážel.
Carlos Sainz jr., jenž zajel v sobotní kvalifikaci 13. čas, tak poklesne na startovním roštu o tři místa dozadu. Navíc mu byly do jeho závodní licence zapsány dva trestné body, takže na svém kontě má v tuto chvíli čtyři.
Naproti tomu Romain Grosjean už dopředu věděl, že má posun na startovním roštu směrem k jeho konci jistý, protože na jeho voze byla po posledním volném tréninku vyměněna převodovka. Francouz tak spadne z 15. místa v kvalifikaci na 20. pozici na startu.
Hülkenberg jel na "špatných" pneumatikáchPilot Force India Nico Hülkenberg byl vyšetřován komisaři, protože absolvoval první část kvalifikace na nepovolených pneumatikách. Na svém voze měl superměkké pneu, které měly být podle předpisů odevzdány po posledním volném tréninku. Hülkenberg a potažmo tým Force India se tak měli provinit proi článku 24.4 sportovních pravidel.
Ve zmíněném odstavci se uvádí: "Dvě následující směsi [měkčích směsí] musejí být vráceny dodavateli před zahájením kvalifikačních jízd, nesmějí v nich být použity." V dokumentu FIA se praví, že německý pilot absolvoval část kvalifikace na pneumatikách, které byly podle elektronického záznamu již odevzdány.
Hülkenberg postoupil do poslední části kvalifikace a umístil se na 7. místě a podle rozhodnutí komisařů se posune na startovním roštu o jedno místo zpět na úkor Valtteriho Bottase na Williamsu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.