Jestliže Lewis Hamilton měl štěstí a vyvázl z případného potrestání bez ztráty kytičky, pouze jeho tým bude muset sáhnout do peněženky, tak Carlos Sainz jr. a Romain Grosjean takové štěstí neměli. Trest, i když podstatně menší, postihl i tým Force India
Důvodem byla situace z druhé kvalifikační části, kdy Felipe Massa v rychlém kole dojel před zatáčkou 2 Sainze, a ačkoliv se španělský pilot podle vlastních slov snažil udělat pilotovi Williamsu místo, Massa nemohl jen naplno. Oba piloti byli povoláni ke komisařům a Španěl byl uznán vinným, že svému soupeři na trati překážel.
Carlos Sainz jr., jenž zajel v sobotní kvalifikaci 13. čas, tak poklesne na startovním roštu o tři místa dozadu. Navíc mu byly do jeho závodní licence zapsány dva trestné body, takže na svém kontě má v tuto chvíli čtyři.
Naproti tomu Romain Grosjean už dopředu věděl, že má posun na startovním roštu směrem k jeho konci jistý, protože na jeho voze byla po posledním volném tréninku vyměněna převodovka. Francouz tak spadne z 15. místa v kvalifikaci na 20. pozici na startu.
Hülkenberg jel na "špatných" pneumatikáchPilot Force India Nico Hülkenberg byl vyšetřován komisaři, protože absolvoval první část kvalifikace na nepovolených pneumatikách. Na svém voze měl superměkké pneu, které měly být podle předpisů odevzdány po posledním volném tréninku. Hülkenberg a potažmo tým Force India se tak měli provinit proi článku 24.4 sportovních pravidel.
Ve zmíněném odstavci se uvádí: "Dvě následující směsi [měkčích směsí] musejí být vráceny dodavateli před zahájením kvalifikačních jízd, nesmějí v nich být použity." V dokumentu FIA se praví, že německý pilot absolvoval část kvalifikace na pneumatikách, které byly podle elektronického záznamu již odevzdány.
Hülkenberg postoupil do poslední části kvalifikace a umístil se na 7. místě a podle rozhodnutí komisařů se posune na startovním roštu o jedno místo zpět na úkor Valtteriho Bottase na Williamsu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.