Jestliže Lewis Hamilton měl štěstí a vyvázl z případného potrestání bez ztráty kytičky, pouze jeho tým bude muset sáhnout do peněženky, tak Carlos Sainz jr. a Romain Grosjean takové štěstí neměli. Trest, i když podstatně menší, postihl i tým Force India
Důvodem byla situace z druhé kvalifikační části, kdy Felipe Massa v rychlém kole dojel před zatáčkou 2 Sainze, a ačkoliv se španělský pilot podle vlastních slov snažil udělat pilotovi Williamsu místo, Massa nemohl jen naplno. Oba piloti byli povoláni ke komisařům a Španěl byl uznán vinným, že svému soupeři na trati překážel.
Carlos Sainz jr., jenž zajel v sobotní kvalifikaci 13. čas, tak poklesne na startovním roštu o tři místa dozadu. Navíc mu byly do jeho závodní licence zapsány dva trestné body, takže na svém kontě má v tuto chvíli čtyři.
Naproti tomu Romain Grosjean už dopředu věděl, že má posun na startovním roštu směrem k jeho konci jistý, protože na jeho voze byla po posledním volném tréninku vyměněna převodovka. Francouz tak spadne z 15. místa v kvalifikaci na 20. pozici na startu.
Hülkenberg jel na "špatných" pneumatikáchPilot Force India Nico Hülkenberg byl vyšetřován komisaři, protože absolvoval první část kvalifikace na nepovolených pneumatikách. Na svém voze měl superměkké pneu, které měly být podle předpisů odevzdány po posledním volném tréninku. Hülkenberg a potažmo tým Force India se tak měli provinit proi článku 24.4 sportovních pravidel.
Ve zmíněném odstavci se uvádí: "Dvě následující směsi [měkčích směsí] musejí být vráceny dodavateli před zahájením kvalifikačních jízd, nesmějí v nich být použity." V dokumentu FIA se praví, že německý pilot absolvoval část kvalifikace na pneumatikách, které byly podle elektronického záznamu již odevzdány.
Hülkenberg postoupil do poslední části kvalifikace a umístil se na 7. místě a podle rozhodnutí komisařů se posune na startovním roštu o jedno místo zpět na úkor Valtteriho Bottase na Williamsu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.