Vedoucí pilot průběžné kvalifikace se musel obávat, zda jeho úsilí v tréninku nebude ovlivněno penalizací, k níž byl zadán podnět v posledním tréninku. Britský závodník byl povolán ke komisařům, aby jim podal k incidentu vysvětlení.
Šlo o to, že Lewis Hamilton byl vyslán v úvodních minutách posledního tréninku z garáže na pit-lane přímo před Haas Romaina Grosjeana. Francouz musel zastavit v rychlém jízdním pruhu v boxech a hlásil rádiem svému týmu, co se přihodilo. Pro Hamiltona byla celá situace krajně nepříjemná i proto, že už měl na svém kontě v této sezóně dvě napomenutí. Další by znamenalo citelný trest - pokles o 10 míst na startu německé Grand Prix.
Je znám obdobný případ z loňské Grand Prix Belgie, kdy byl potrestán tehdejší pilot Red Bullu Daniil Kvjat, který vjel při druhém tréninku do cesty Felipe Nasrovi. Komisaři tehdy udělili ruskému pilotovi napomenutí s odůvodněním, že "pilot nevěnoval situaci dostatečnou pozornost".
V pravidlech se uvádí, že pilot je zodpovědný za bezpečné vyjetí z boxového stání nebo po zastávce v depu při závodě, musí rovněž dbát na to, aby svým výjezdem nikoho neomezil nebo neohorozil. V minulosti se vedly velké debaty, zda za takovýto prohřešek trestat pilota, protože ten v podstatě špatné "vypuštění" do cesty jiného vozu nemůže ovlivnit, protože s ohledem na omezenou viditelnost je plně závislý na pokynech odpovědné osoby, která mu vyjetí signalizuje.
Podobně přistoupili k problému i komisaři v Německu - Hamilton po svém vysvětlení u komisařů penalizován nebyl, ale tým Mercedes se musí smířit s pokutou 10 000 eur. "Tým zapříčinil, že vůz číslo 44 byl vyslán z boxového stání ve chvíli, kdy to nebylo bezpečné."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.