Vedoucí pilot průběžné kvalifikace se musel obávat, zda jeho úsilí v tréninku nebude ovlivněno penalizací, k níž byl zadán podnět v posledním tréninku. Britský závodník byl povolán ke komisařům, aby jim podal k incidentu vysvětlení.
Šlo o to, že Lewis Hamilton byl vyslán v úvodních minutách posledního tréninku z garáže na pit-lane přímo před Haas Romaina Grosjeana. Francouz musel zastavit v rychlém jízdním pruhu v boxech a hlásil rádiem svému týmu, co se přihodilo. Pro Hamiltona byla celá situace krajně nepříjemná i proto, že už měl na svém kontě v této sezóně dvě napomenutí. Další by znamenalo citelný trest - pokles o 10 míst na startu německé Grand Prix.
Je znám obdobný případ z loňské Grand Prix Belgie, kdy byl potrestán tehdejší pilot Red Bullu Daniil Kvjat, který vjel při druhém tréninku do cesty Felipe Nasrovi. Komisaři tehdy udělili ruskému pilotovi napomenutí s odůvodněním, že "pilot nevěnoval situaci dostatečnou pozornost".
V pravidlech se uvádí, že pilot je zodpovědný za bezpečné vyjetí z boxového stání nebo po zastávce v depu při závodě, musí rovněž dbát na to, aby svým výjezdem nikoho neomezil nebo neohorozil. V minulosti se vedly velké debaty, zda za takovýto prohřešek trestat pilota, protože ten v podstatě špatné "vypuštění" do cesty jiného vozu nemůže ovlivnit, protože s ohledem na omezenou viditelnost je plně závislý na pokynech odpovědné osoby, která mu vyjetí signalizuje.
Podobně přistoupili k problému i komisaři v Německu - Hamilton po svém vysvětlení u komisařů penalizován nebyl, ale tým Mercedes se musí smířit s pokutou 10 000 eur. "Tým zapříčinil, že vůz číslo 44 byl vyslán z boxového stání ve chvíli, kdy to nebylo bezpečné."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.