Před začátkem závodního víkendu na Hockenheimringu se dvojnásobný mistr světa svěřil, za jakých podmínek bude v F1 pokračovat. Uplynul jeden den a Alonso opět vystoupil na pomyslnou barikádu pilotů, protože už ho nebaví věčné změny pravidel "za pochodu"
Španělský pilot uvedl, že už ztratil trpělivost vůči FIA kvůli neustálým změnám pravidel a prohlásil, že vzdává svou snahu se jimi řídit. Co ho k tomu vedlo? FIA v pátek potvrdila, že pouze několik měsíců po radikálním omezení radiokomunikace se pravidla pro Grand Prix Německa uvolní.
Nebylo to jediné rozhodnutí. Strategická skupina rovněž debatovala ohledně postihů za přejíždění okrajů trati a navrhla, aby za tento prohřešek nebyl žádný postih, ale Charlie Whiting tentokrát setrval v tvrdé linii a uplatnil pravidlo "třikrát a dost". Jeho restrikce se týká především první zatáčky na německém okruhu. Jak už jsme uvedli, podle Whitinga jen v prvním volném tréninku piloti v 93. případech vycestovali svými vozy zcela mimo trať. Jejich pohyb hlídají senzory, které detekují vozy pohybující se všemi čtyřmi koly mimo vymezený prostor trati.
Alonsovi se tyhle neustále změny nelíbí a zvyšuje hlas. Nejenže se v některých případech dá těžko posoudit, kdy pilot vycestoval z trati nedobrovolně, nebo jestli poskakováním po obrubnících získává nějakou výhodu. To podle něj není to nejdůležitější.
"Mně už je to jedno. Vzdávám to. Mohou nám před každým závodem nařídit, co máme dělat. Závod od závodu se něco mění a teď jsme s pravidly asi na té samé úrovni jako před rokem. Myslím, že to bylo ve Spa, kdy se předpisy ohledně radiokomunikace přitvrdily, vypadalo to, že konečně budeme mít super závody, jenže se nic nezměnilo. Ba co víc, je to ještě horší, protože se vracíme zpět," rozčiluje se Alonso.
"Stejné to je s překračováním linie trati. Nejdřív byly postihováno, potom najednou ne, teď se zase říká »třikrát a dost«... Takže až dnes budu nastupovat ke kvalifikaci, zeptám se, co mám vlastně dělat, abych neztrácel zbytečně čas." nadále kritizuje rozhodnutí FIA Španěl.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.