Před začátkem závodního víkendu na Hockenheimringu se dvojnásobný mistr světa svěřil, za jakých podmínek bude v F1 pokračovat. Uplynul jeden den a Alonso opět vystoupil na pomyslnou barikádu pilotů, protože už ho nebaví věčné změny pravidel "za pochodu"
Španělský pilot uvedl, že už ztratil trpělivost vůči FIA kvůli neustálým změnám pravidel a prohlásil, že vzdává svou snahu se jimi řídit. Co ho k tomu vedlo? FIA v pátek potvrdila, že pouze několik měsíců po radikálním omezení radiokomunikace se pravidla pro Grand Prix Německa uvolní.
Nebylo to jediné rozhodnutí. Strategická skupina rovněž debatovala ohledně postihů za přejíždění okrajů trati a navrhla, aby za tento prohřešek nebyl žádný postih, ale Charlie Whiting tentokrát setrval v tvrdé linii a uplatnil pravidlo "třikrát a dost". Jeho restrikce se týká především první zatáčky na německém okruhu. Jak už jsme uvedli, podle Whitinga jen v prvním volném tréninku piloti v 93. případech vycestovali svými vozy zcela mimo trať. Jejich pohyb hlídají senzory, které detekují vozy pohybující se všemi čtyřmi koly mimo vymezený prostor trati.
Alonsovi se tyhle neustále změny nelíbí a zvyšuje hlas. Nejenže se v některých případech dá těžko posoudit, kdy pilot vycestoval z trati nedobrovolně, nebo jestli poskakováním po obrubnících získává nějakou výhodu. To podle něj není to nejdůležitější.
"Mně už je to jedno. Vzdávám to. Mohou nám před každým závodem nařídit, co máme dělat. Závod od závodu se něco mění a teď jsme s pravidly asi na té samé úrovni jako před rokem. Myslím, že to bylo ve Spa, kdy se předpisy ohledně radiokomunikace přitvrdily, vypadalo to, že konečně budeme mít super závody, jenže se nic nezměnilo. Ba co víc, je to ještě horší, protože se vracíme zpět," rozčiluje se Alonso.
"Stejné to je s překračováním linie trati. Nejdřív byly postihováno, potom najednou ne, teď se zase říká »třikrát a dost«... Takže až dnes budu nastupovat ke kvalifikaci, zeptám se, co mám vlastně dělat, abych neztrácel zbytečně čas." nadále kritizuje rozhodnutí FIA Španěl.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.