Ačkoliv má dvojnásobný mistr světa smlouvu s týmem McLaren až do konce příští sezóny, je připraven toto rozhodnutí zvážit, pokud by pravidla pro příští rok nebyla natolik "zábavná", aby měl důvod nadále prodloužit svou kariéru v této motoristické kategorii.
Španělský pilot už se před týdnem k podobnému tématu vyjádřil (čtěte zde). V rozhovoru pro španělské rádio COPE myšlenku lepší závodní prezentace v roce 2017 opět připomněl.
"Vozy jsou pomalejší než před několika lety - mám pocit marnosti, kdy musím šetřit palivo, pneumatiky, energii... Je to konstantní úspora, která se vzpírá instinktům pilota, který by měl jet na maximum. Takže moje kontinuita s F1 bude opravdu záviset na pravidlech pro příští rok, pokud budou auta zásadně jiná. V případě, že budou »zábavná« a já budu mít pocit, že mohu jet na limity, jak tomu bylo ve většině případů v F1, pak by neměl být problém, abych v F1 setrval. Pokud budeme pokračovat v módu šetření, pak se uvidí."
Alonso zároveň dodal, že pro jeho setrvání či odchodu z F1 nebudou až tak důležité jeho výsledky, nýbrž právě pocit v kokpitu a za volantem. "Můj kontrakt s McLarenem končí příští rok, budu o tom přemýšlet. Ale nemá to nic společného s výsledky, je to spíš o tom, jak moc mě to bude bavit za volantem."
"Co se podílím na projektu s Hondou to byly dva velice tvrdé roky, kdy jsme začínali od nuly. Pořád mě to baví a stále se učím spoustu věcí. Ale McLaren s Hondou nadále posilují a vidina úspěchu je pro nás v mnoha směrech velkou výzvou, i pro mě jako pilota. Kdybych nevyhrával závody nebo mistrovské tituly, byl bych netrpělivý a byl by to docela jiný tlak. Nyní je to úžasná výzva, které jsem součástí," dodává Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.