Jestliže to po úvodní čtvrtině této sezóny vypadalo, že Rosberg konečně svého odvěkého rivala převálcuje, po polovině odjetých Grand Prix je situace poněkud odlišná. Německý pilot Mercedesu ztratil své vedení a nemůže si dovolit žádné další chyby.
To si myslí dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso, který s Lewisem Hamiltonem strávil jednu sezónu u McLarenu a označil ho jako "nelehkého týmového kolegu". A jestliže Rosberg vyhrál první čtyři závody sezóny, Hamilton odpověděl pěti triumfy z posledních šesti Grand Prix.
"Hamilton je v dobré pozici. Je silný v útoku ze zadních pozic. .V tomto sportu, když útočíte zezadu a dostihnete vedoucího závodníka, získáte něco navíc. Naproti tomu onen lídr, který měl určité výhody a přišel o ně, jakmile je znovu dostižen, dostaví se většinou minikrize.Takže i když jsou nyní jeden druhému velice blízko na bodovaných pozicích, Hamilton se nyní jeví jako silnější adept na titul," uvedl Alonso pro španělské rádio COPE.
Vzpomínka na společné soupeřeníVětšině z vás se určitě vybaví rok 2007 a právě GP Maďarska, kde došlo ke kontroverzi mezi Alonsem a Hamiltonem. K této události se vrátíme v chystaném Paddock Line. Po téměř deseti letech se vynořila jiná zajímavá situace, to když si Rosberg v poslední možné situaci zajistil pole-position navzdory vlajícím žlutým vlajkám, které varovaly před právě Alonsovým mclarenem na okraji tratě. Hamilton přibrzdil, Rosberg ale nikoliv.
"Trochu mi to připomíná tu naší záležitosti. Řekněme, že Rosberg také nemá vedle sebe zrovna vstřícného parťáka. Z tohoto pohledu je na trati velice silný, velmi rychlí a jen výjimečně dělá chyby. A mimo trať má velký vliv. Takže Rosberg má vlastně štěstí, že je jeho kolegou. Ale právě s ohledem na tento fakt si nemůže dovolit sebemenší chybu. Na rozdíl od jednoho z nejlepších pilotů na světě může být i mimo trať pod určitým tlakem," dodává se smíchem Alonso.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.