Mexický pilot je jedním z mála, kteří v letošním roce ještě nezabodovali, zatímco týmový kolega Romain Grosjean už přivezl týmu Haas několik slušných výsledků. Proto se objevilo několik spekulací, že si Esteban Gutiérrez nemusí místo v týmu pro příští rok udržet.
Ačkoliv manažer týmu Günther Steiner už dříve uvedl, že se o případných změnách o složení týmu pro rok 2017 nerozhodne dříve než po Grand Prix Itálie, Gutiérrez je přesvědčen, že získá u Haasu smlouvu ještě na jeden rok. V podobném duchu se vyjádřil i v předzávodních rozhovorech v Maďarsku, kde na otázku serveru motorsport.com naznačil, že by neměl ve startovním poli chybět ani příští rok.
"Už vím co budu dělat. Chci mít jistotu, samozřejmě. Proto jsem tady, usiluji o ni. Ale ve Formuli 1 nikdy nevíte, jednoho dne se můžete probudit a budete bez místa," vysvětluje čtyřiadvacetiletý závodník.
Esteban si je však dobře vědom, že bez výsledků bude jeho pozice složitější, proto si jako hlavní cíl klade dojet v první desítce. Série nepovedených závodů bez bodového zisku má jako jednu z příčin skutečnost, že Mexičan nedokáže zajet čistě závod. Přesto si je jistý, že bude v F1 figurovat i příští rok.
"Byl bych zklamaný a také měl obavu, kdybych zjistil, že nemám kapacitu na to dosáhnout potřebné rychlosti. Ale naštěstí je tempo vozu dobré, tým odvedl skvělou práci, která je potvrzena v dosud získaných bodech - ještě musí být hodně věcí dořešeno, ale to jsou skutečnosti, které prostě musí přijít," tvrdí Gutiérrez.
"Pokud budu mít normální víkend, nebude problém dostat se do první desítky. Co je na Hungaroringu dobré, to je teplota - pokaždé, když jsou teploty nízké, bojujeme s pneumatikami, tady se zdá, že bude dost horko. A doufejme, že na Hockenheimringu to bude stejné," vyhlíží výhodu pro tento závodní víkend Gutiérrez.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.