Mexický pilot je jedním z mála, kteří v letošním roce ještě nezabodovali, zatímco týmový kolega Romain Grosjean už přivezl týmu Haas několik slušných výsledků. Proto se objevilo několik spekulací, že si Esteban Gutiérrez nemusí místo v týmu pro příští rok udržet.
Ačkoliv manažer týmu Günther Steiner už dříve uvedl, že se o případných změnách o složení týmu pro rok 2017 nerozhodne dříve než po Grand Prix Itálie, Gutiérrez je přesvědčen, že získá u Haasu smlouvu ještě na jeden rok. V podobném duchu se vyjádřil i v předzávodních rozhovorech v Maďarsku, kde na otázku serveru motorsport.com naznačil, že by neměl ve startovním poli chybět ani příští rok.
"Už vím co budu dělat. Chci mít jistotu, samozřejmě. Proto jsem tady, usiluji o ni. Ale ve Formuli 1 nikdy nevíte, jednoho dne se můžete probudit a budete bez místa," vysvětluje čtyřiadvacetiletý závodník.
Esteban si je však dobře vědom, že bez výsledků bude jeho pozice složitější, proto si jako hlavní cíl klade dojet v první desítce. Série nepovedených závodů bez bodového zisku má jako jednu z příčin skutečnost, že Mexičan nedokáže zajet čistě závod. Přesto si je jistý, že bude v F1 figurovat i příští rok.
"Byl bych zklamaný a také měl obavu, kdybych zjistil, že nemám kapacitu na to dosáhnout potřebné rychlosti. Ale naštěstí je tempo vozu dobré, tým odvedl skvělou práci, která je potvrzena v dosud získaných bodech - ještě musí být hodně věcí dořešeno, ale to jsou skutečnosti, které prostě musí přijít," tvrdí Gutiérrez.
"Pokud budu mít normální víkend, nebude problém dostat se do první desítky. Co je na Hungaroringu dobré, to je teplota - pokaždé, když jsou teploty nízké, bojujeme s pneumatikami, tady se zdá, že bude dost horko. A doufejme, že na Hockenheimringu to bude stejné," vyhlíží výhodu pro tento závodní víkend Gutiérrez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.