Začátek sezóny jako z říše snů, potom se euforie poněkud rozplynula. Tým Haas však odmítá hodit flintu do žita a soustředit se pouze na vývoj vozu pro sezónu 2017. V rukávu ještě má nějaká zlepšení.
Jak sdělil Romain Grosjean, plán na nasazení některých aktualizací je stále platný a měl by týmu, který začal sezónu šestým a pátým místem v prvních dvou závodech, pomoci zlepšit výkon v poslední třetině šampionátu.
"Vývoj pokračuje, ale přichází pozdě. Z hlediska výroby přicházejí aktualizace mnohem později, než bychom si přáli - je o partie, které jsme měli mít už dávno. Je to naše interní záležitost, kterou musíme nutně zlepšit. V tuto chvíli mohu mluvit o dvou velkých změnách, které by měly být opravdu dobré a měli bychom je použít nejspíš v Singapuru, aspoň si to myslím," poodkrývá něco z týmové kuchyně Francouz.
Jako jeden z nejdůležitějších aspektů vidí Grosjean možnost získat něco z dalších úprav vozu, mezi ty nejzásadnější řadí snižování hmotnosti monopostu.
"Víme, že máme v kvalifikaci příliš těžké auto, což je problém. Na okruhu jako Silverstone dělá pět kilogramů navíc dvě desetiny - a to mám mnohem těžší auto než Gutiérrez. Což nám samozřejmě nepomáhá. Proto náš výkon odpovídá 11. až 14. startovní pozici. Ale jedním z důvodů jsou právě aktualizace, které ještě nebyly provedeny. Víme, že existují úpravy, které nám přinesou zkrácení časů na jedno kolo, ale ještě nebyly dostatečně vyřešeny," dodává Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.