Začátek sezóny jako z říše snů, potom se euforie poněkud rozplynula. Tým Haas však odmítá hodit flintu do žita a soustředit se pouze na vývoj vozu pro sezónu 2017. V rukávu ještě má nějaká zlepšení.
Jak sdělil Romain Grosjean, plán na nasazení některých aktualizací je stále platný a měl by týmu, který začal sezónu šestým a pátým místem v prvních dvou závodech, pomoci zlepšit výkon v poslední třetině šampionátu.
"Vývoj pokračuje, ale přichází pozdě. Z hlediska výroby přicházejí aktualizace mnohem později, než bychom si přáli - je o partie, které jsme měli mít už dávno. Je to naše interní záležitost, kterou musíme nutně zlepšit. V tuto chvíli mohu mluvit o dvou velkých změnách, které by měly být opravdu dobré a měli bychom je použít nejspíš v Singapuru, aspoň si to myslím," poodkrývá něco z týmové kuchyně Francouz.
Jako jeden z nejdůležitějších aspektů vidí Grosjean možnost získat něco z dalších úprav vozu, mezi ty nejzásadnější řadí snižování hmotnosti monopostu.
"Víme, že máme v kvalifikaci příliš těžké auto, což je problém. Na okruhu jako Silverstone dělá pět kilogramů navíc dvě desetiny - a to mám mnohem těžší auto než Gutiérrez. Což nám samozřejmě nepomáhá. Proto náš výkon odpovídá 11. až 14. startovní pozici. Ale jedním z důvodů jsou právě aktualizace, které ještě nebyly provedeny. Víme, že existují úpravy, které nám přinesou zkrácení časů na jedno kolo, ale ještě nebyly dostatečně vyřešeny," dodává Grosjean.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.