Že měl tým Lotus zejména v druhé polovině roku 2015 velké finanční potíže, které dokonce vedly k zadržení vozů z důvodu neuhrazených účtů, bylo známo. Nyní se konečně dozvídáme, jak kritická byla situace stáje předtím, než ji převzal Renault.
Podle oficiálních údajů zaznamenal Lotus Formula 1 Team až neuvěřitelnou ztrátu 56 994 000 liber. Pokud tuto částku porovnáme s údajem za rok 2014, jedná se o extrémně strmý nárůst, protože tehdy prodělal tým podstatně méně: 5 753 000 £.
Jde o vyúčtování k 31. prosinci 2015, tedy jen několik dnů poté, co byl Lotus oficiálně převzat Renaultem. Vlastník Lotusu, Gravity Motorsports, prodal 90 % týmu společnosti Grigny Ltd., dceřinné společnosti francouzské automobilky, za symbolickou 1 libru.
Strategická zpráva týmu podotýká, že "zvýšení finanční ztráty souvisí s určitými body, především v podobě neuskutečněných transakcí, proto se v roce 2016 očekává lepší výsledek". Podle účetních výsledků se obrat snížil o 36,3 miliony liber, což je důsledek "omezených sponzorských příspěvků v tomto roce". Tržby poklesly o 11 milionů liber jako výsledek "obtížné sezóny a rozpočtová omezení, kterým firma čelila v průběhu roku až do převzetí".
Naproti tomu vzrostly provozní náklady o 6,7 milionu liber, finanční náklady poskočily o 1,7 milionu £ na konečných 22 milionů, ačkoliv tým uvedl, že "očekává snížení dluhu v průběhu roku 2015 a celkově očekávané zlepšení finančních výsledků". Ohledně převzetí Lotusu ze strany Renaultu je uvedeno, že "účetní uzávěrka vykazuje pozitivní pohyb ze strany držitelů akcií ve výši 76,7 milionů £".
Renault avizoval novou strategii ve formě "rekonstrukce společnosti se správnou mírou výdajů, investic a nových pracovních postupů, aby odrážely dlouhodobé sportovní ambice a přímý obchodní plán Renaultu". Zpráva rovněž naznačuje, že zlepšený výkon týmu se má projevit v druhé polovině letošního šampionátu. "Nicméně s ohledem na jistý handicap vyplývající ze zpožděného a nedostatečného vývoje během roku 2015 nelze očekávat, že by došlo ke zlepšení loňského 6. místa v Poháru konstruktérů," píše se dále ve zprávě.
Renault doposud získal 6 bodů a patří mu devátá příčka mezi týmy. Zpráva dále uvádí, že Renault má nabídku dodávat v sezónách 2017 a 2018 pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso. "Vedení rozumně očekává, že společnost má dostatečné zdroje pro pokračování v oblasti operační existence v dlouhodobém výhledu a budou pokračovat v realizaci koncernového principu ve finanční bilanci," tak zní výhled na další fungování závodního týmu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.