Že měl tým Lotus zejména v druhé polovině roku 2015 velké finanční potíže, které dokonce vedly k zadržení vozů z důvodu neuhrazených účtů, bylo známo. Nyní se konečně dozvídáme, jak kritická byla situace stáje předtím, než ji převzal Renault.
Podle oficiálních údajů zaznamenal Lotus Formula 1 Team až neuvěřitelnou ztrátu 56 994 000 liber. Pokud tuto částku porovnáme s údajem za rok 2014, jedná se o extrémně strmý nárůst, protože tehdy prodělal tým podstatně méně: 5 753 000 £.
Jde o vyúčtování k 31. prosinci 2015, tedy jen několik dnů poté, co byl Lotus oficiálně převzat Renaultem. Vlastník Lotusu, Gravity Motorsports, prodal 90 % týmu společnosti Grigny Ltd., dceřinné společnosti francouzské automobilky, za symbolickou 1 libru.
Strategická zpráva týmu podotýká, že "zvýšení finanční ztráty souvisí s určitými body, především v podobě neuskutečněných transakcí, proto se v roce 2016 očekává lepší výsledek". Podle účetních výsledků se obrat snížil o 36,3 miliony liber, což je důsledek "omezených sponzorských příspěvků v tomto roce". Tržby poklesly o 11 milionů liber jako výsledek "obtížné sezóny a rozpočtová omezení, kterým firma čelila v průběhu roku až do převzetí".
Naproti tomu vzrostly provozní náklady o 6,7 milionu liber, finanční náklady poskočily o 1,7 milionu £ na konečných 22 milionů, ačkoliv tým uvedl, že "očekává snížení dluhu v průběhu roku 2015 a celkově očekávané zlepšení finančních výsledků". Ohledně převzetí Lotusu ze strany Renaultu je uvedeno, že "účetní uzávěrka vykazuje pozitivní pohyb ze strany držitelů akcií ve výši 76,7 milionů £".
Renault avizoval novou strategii ve formě "rekonstrukce společnosti se správnou mírou výdajů, investic a nových pracovních postupů, aby odrážely dlouhodobé sportovní ambice a přímý obchodní plán Renaultu". Zpráva rovněž naznačuje, že zlepšený výkon týmu se má projevit v druhé polovině letošního šampionátu. "Nicméně s ohledem na jistý handicap vyplývající ze zpožděného a nedostatečného vývoje během roku 2015 nelze očekávat, že by došlo ke zlepšení loňského 6. místa v Poháru konstruktérů," píše se dále ve zprávě.
Renault doposud získal 6 bodů a patří mu devátá příčka mezi týmy. Zpráva dále uvádí, že Renault má nabídku dodávat v sezónách 2017 a 2018 pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso. "Vedení rozumně očekává, že společnost má dostatečné zdroje pro pokračování v oblasti operační existence v dlouhodobém výhledu a budou pokračovat v realizaci koncernového principu ve finanční bilanci," tak zní výhled na další fungování závodního týmu.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.