Konstruktér, o jehož plnohodnotném návratu do F1 se stále častěji hovoří, nesdílí názor, že nové předpisy pro rok 2017 přinesou vyrovnanější startovní pole. Spíš se domnívá, že dojde přesně k opačnému efektu.
Od roku 2014, kdy byly zavedeny nové pohonné jednotky V6 prožíváme dominanci Mercedesu. Ale aerodynamické předpisy jsou v platnosti už od roku 2009. Z toho důvodu se startovní rošt stává pomalu vyrovnanějším a piloti pěti různých týmů jsou schopni pohybovat se v rozmezí 0,3 vteřin v boji o postup do poslední části kvalifikace.
S novými pravidly pro rok 2017 se předpokládá zrychlení vozů až o pět vteřin (opatrnější šéf Pirelli Paul Hembery hovoří o 3 - 4 vteřinách - více zde) a podle technického ředitele Red Bullu se příštího roku dočkáme opět velkých rozdílů mezi jednotlivými týmy. Na přímou otázku, zda nové předpisy přinesou F1 větší počet soubojů a častější předjíždění odpovídá Adrian Newey pokrčením ramen.
"Upřímně řečeno nevím. Není to něco, čím bychom se primárně zabývali, naší starostí bylo udělat auto tak rychle, jak jsme měli nová pravidla k dispozici. Myslím, že časy na jedno kolo celého startovního pole budou budou mít ještě větší rozptyl než letos, protože některé týmy přijdou s lepším aerodynamickým řešením. Ale jestli bude opět jeden tým dominovat nebo jestli budou určité týmy na některých okruzích výborné a na jiných budou ztrácet, na takové prognózy je příliš brzo," domnívá se Newey.
Sedmapadesátiletý Brit byl rovněž dotázán, zda je reálné, aby byly nové vozy skutečně o čtyři až pět vteřin rychlejší. Ani tady Newey nebyl schopen vyslovit jednoznačný soud. "Budu opět zcela upřímný, my jsme se skutečně zabývali tím, jak najít co nejlepší řešení, takže zatím nemám k dispozici údaje, jestli bychom byli o těch čtyři až pět vteřin rychlejší."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.