Konstruktér, o jehož plnohodnotném návratu do F1 se stále častěji hovoří, nesdílí názor, že nové předpisy pro rok 2017 přinesou vyrovnanější startovní pole. Spíš se domnívá, že dojde přesně k opačnému efektu.
Od roku 2014, kdy byly zavedeny nové pohonné jednotky V6 prožíváme dominanci Mercedesu. Ale aerodynamické předpisy jsou v platnosti už od roku 2009. Z toho důvodu se startovní rošt stává pomalu vyrovnanějším a piloti pěti různých týmů jsou schopni pohybovat se v rozmezí 0,3 vteřin v boji o postup do poslední části kvalifikace.
S novými pravidly pro rok 2017 se předpokládá zrychlení vozů až o pět vteřin (opatrnější šéf Pirelli Paul Hembery hovoří o 3 - 4 vteřinách - více zde) a podle technického ředitele Red Bullu se příštího roku dočkáme opět velkých rozdílů mezi jednotlivými týmy. Na přímou otázku, zda nové předpisy přinesou F1 větší počet soubojů a častější předjíždění odpovídá Adrian Newey pokrčením ramen.
"Upřímně řečeno nevím. Není to něco, čím bychom se primárně zabývali, naší starostí bylo udělat auto tak rychle, jak jsme měli nová pravidla k dispozici. Myslím, že časy na jedno kolo celého startovního pole budou budou mít ještě větší rozptyl než letos, protože některé týmy přijdou s lepším aerodynamickým řešením. Ale jestli bude opět jeden tým dominovat nebo jestli budou určité týmy na některých okruzích výborné a na jiných budou ztrácet, na takové prognózy je příliš brzo," domnívá se Newey.
Sedmapadesátiletý Brit byl rovněž dotázán, zda je reálné, aby byly nové vozy skutečně o čtyři až pět vteřin rychlejší. Ani tady Newey nebyl schopen vyslovit jednoznačný soud. "Budu opět zcela upřímný, my jsme se skutečně zabývali tím, jak najít co nejlepší řešení, takže zatím nemám k dispozici údaje, jestli bychom byli o těch čtyři až pět vteřin rychlejší."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.