Konstruktér, o jehož plnohodnotném návratu do F1 se stále častěji hovoří, nesdílí názor, že nové předpisy pro rok 2017 přinesou vyrovnanější startovní pole. Spíš se domnívá, že dojde přesně k opačnému efektu.
Od roku 2014, kdy byly zavedeny nové pohonné jednotky V6 prožíváme dominanci Mercedesu. Ale aerodynamické předpisy jsou v platnosti už od roku 2009. Z toho důvodu se startovní rošt stává pomalu vyrovnanějším a piloti pěti různých týmů jsou schopni pohybovat se v rozmezí 0,3 vteřin v boji o postup do poslední části kvalifikace.
S novými pravidly pro rok 2017 se předpokládá zrychlení vozů až o pět vteřin (opatrnější šéf Pirelli Paul Hembery hovoří o 3 - 4 vteřinách - více zde) a podle technického ředitele Red Bullu se příštího roku dočkáme opět velkých rozdílů mezi jednotlivými týmy. Na přímou otázku, zda nové předpisy přinesou F1 větší počet soubojů a častější předjíždění odpovídá Adrian Newey pokrčením ramen.
"Upřímně řečeno nevím. Není to něco, čím bychom se primárně zabývali, naší starostí bylo udělat auto tak rychle, jak jsme měli nová pravidla k dispozici. Myslím, že časy na jedno kolo celého startovního pole budou budou mít ještě větší rozptyl než letos, protože některé týmy přijdou s lepším aerodynamickým řešením. Ale jestli bude opět jeden tým dominovat nebo jestli budou určité týmy na některých okruzích výborné a na jiných budou ztrácet, na takové prognózy je příliš brzo," domnívá se Newey.
Sedmapadesátiletý Brit byl rovněž dotázán, zda je reálné, aby byly nové vozy skutečně o čtyři až pět vteřin rychlejší. Ani tady Newey nebyl schopen vyslovit jednoznačný soud. "Budu opět zcela upřímný, my jsme se skutečně zabývali tím, jak najít co nejlepší řešení, takže zatím nemám k dispozici údaje, jestli bychom byli o těch čtyři až pět vteřin rychlejší."
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.