Slavný konstruktér Newey krčí zatím rameny

Adrian Newey je ohledně prognóz pro rok 2017 velmi obezřetný
Adrian Newey je ohledně prognóz pro rok 2017 velmi obezřetný, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 18. července 2016 12:10
Sdílej:

Konstruktér, o jehož plnohodnotném návratu do F1 se stále častěji hovoří, nesdílí názor, že nové předpisy pro rok 2017 přinesou vyrovnanější startovní pole. Spíš se domnívá, že dojde přesně k opačnému efektu.

Od roku 2014, kdy byly zavedeny nové pohonné jednotky V6 prožíváme dominanci Mercedesu. Ale aerodynamické předpisy jsou v platnosti už od roku 2009. Z toho důvodu se startovní rošt stává pomalu vyrovnanějším a piloti pěti různých týmů jsou schopni pohybovat se v rozmezí 0,3 vteřin v boji o postup do poslední části kvalifikace. 

S novými pravidly pro rok 2017 se předpokládá zrychlení vozů až o pět vteřin (opatrnější šéf Pirelli Paul Hembery hovoří o 3 - 4 vteřinách - více zde) a podle technického ředitele Red Bullu se příštího roku dočkáme opět velkých rozdílů mezi jednotlivými týmy. Na přímou otázku, zda nové předpisy přinesou F1 větší počet soubojů a častější předjíždění odpovídá Adrian Newey pokrčením ramen.

"Upřímně řečeno nevím. Není to něco, čím bychom se primárně zabývali, naší starostí bylo udělat auto tak rychle, jak jsme měli nová pravidla k dispozici. Myslím, že časy na jedno kolo celého startovního pole budou budou mít ještě větší rozptyl než letos, protože některé týmy přijdou s lepším aerodynamickým řešením. Ale jestli bude opět jeden tým dominovat nebo jestli budou určité týmy na některých okruzích výborné a na jiných budou ztrácet, na takové prognózy je příliš brzo," domnívá se Newey.

Sedmapadesátiletý Brit byl rovněž dotázán, zda je reálné, aby byly nové vozy skutečně o čtyři až pět vteřin rychlejší. Ani tady Newey nebyl schopen vyslovit jednoznačný soud. "Budu opět zcela upřímný, my jsme se skutečně zabývali tím, jak najít co nejlepší řešení, takže zatím nemám k dispozici údaje, jestli bychom byli o těch čtyři až pět vteřin rychlejší."

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.