Konstruktér, o jehož plnohodnotném návratu do F1 se stále častěji hovoří, nesdílí názor, že nové předpisy pro rok 2017 přinesou vyrovnanější startovní pole. Spíš se domnívá, že dojde přesně k opačnému efektu.
Od roku 2014, kdy byly zavedeny nové pohonné jednotky V6 prožíváme dominanci Mercedesu. Ale aerodynamické předpisy jsou v platnosti už od roku 2009. Z toho důvodu se startovní rošt stává pomalu vyrovnanějším a piloti pěti různých týmů jsou schopni pohybovat se v rozmezí 0,3 vteřin v boji o postup do poslední části kvalifikace.
S novými pravidly pro rok 2017 se předpokládá zrychlení vozů až o pět vteřin (opatrnější šéf Pirelli Paul Hembery hovoří o 3 - 4 vteřinách - více zde) a podle technického ředitele Red Bullu se příštího roku dočkáme opět velkých rozdílů mezi jednotlivými týmy. Na přímou otázku, zda nové předpisy přinesou F1 větší počet soubojů a častější předjíždění odpovídá Adrian Newey pokrčením ramen.
"Upřímně řečeno nevím. Není to něco, čím bychom se primárně zabývali, naší starostí bylo udělat auto tak rychle, jak jsme měli nová pravidla k dispozici. Myslím, že časy na jedno kolo celého startovního pole budou budou mít ještě větší rozptyl než letos, protože některé týmy přijdou s lepším aerodynamickým řešením. Ale jestli bude opět jeden tým dominovat nebo jestli budou určité týmy na některých okruzích výborné a na jiných budou ztrácet, na takové prognózy je příliš brzo," domnívá se Newey.
Sedmapadesátiletý Brit byl rovněž dotázán, zda je reálné, aby byly nové vozy skutečně o čtyři až pět vteřin rychlejší. Ani tady Newey nebyl schopen vyslovit jednoznačný soud. "Budu opět zcela upřímný, my jsme se skutečně zabývali tím, jak najít co nejlepší řešení, takže zatím nemám k dispozici údaje, jestli bychom byli o těch čtyři až pět vteřin rychlejší."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.