Situace týmu Sauber je příznivcům F1 dobře známá. Nedostatek financí, v návaznosti na to i špatné výsledky, ačkoliv tým tvrdí, že peníze v tom nehrají roli, stáj se neúčastnila ani posledních dvou testů. Nyní se konečně potvrzuje pověstné světlo na konci tunelu.
Podle šéfky a spolumajitelky týmu Moniši Kaltenbornové se konečně blíží uzavření dohody s investory, jejichž podpora pomůže zbavit švýcarský tým několik měsíců trvající nejistoty a hrozby zániku. Krize provázela Sauber zhruba půl roku a podle vyjádření periodika Autosport se v minulém měsíci povedlo najít reálné řešení finančních problémů. Konkrétní jména sponzorů zatíim Kaltenbornová neprozradila, ale očekává se, že tak bude učiněno v nejbližší době.
"Zbavili jsme se velké zátěže, opravdu velké. Po tom všem cítíme úlevu, protože jsme dobrý tým s dobrými schopnostmi a dobrými lidmi. Některé věci nás opravdu velmi těžce zasáhly, ale tento tým si zaslouží existovat. Nechci teď uvádět konkrétní termín, kdy oznámíme naše nové partnery, ale opravdu máme řešení a všechno oznámíme ve správný čas," odpověděla Moniša Kaltenbornová na otázku, zda jí nyní spadla tíha z ramen.
Nedala se přesvědčit a ohledně prozrazení jmen nových mecenášů je neoblomná. Pouze prohlásila, že mají zájem na prosperitě týmů. Zároveň uvedla, že ačkoli existuje několik nepovedených příkladů z posledních let (včetně snah Sauberu, které nedošly naplnění), tito investoři nezmizí.
"Nejsme jediný tým, kterému se stalo, že jeho sponzor po nějaké situaci ze dne na den zmizel. Jsem ráda, že máme v tomto směru štěstí, že nám vyjádřili podporu a posléze se stanou součástí týmu. Nebudeme oddělení na nás a je, bude to společná záležitosti. V dnešním světě je třeba mít silného partnera, který věří týmu a vidí v něm potenciál. Právě to bylo vždy naší silnou stránkou. Když se podíváte na naši minulost, podporoval nás Red Bull, Petronas, různí silní partneři - a nemusí jít jen o sponzorství. V našem případě opět uvidíte náš potenciál. Třeba BMW mohlo jít k jinému týmu - a nějaký čas tak i působili - a nakonec se rozhodli spojit s námi, protože viděli náš potenciál," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber vstoupil do světa F1 za velmi dramatických okolností v roce 1993, kdy ho tak trochu nechal na holičkách Mercedes. Nejlepšího umístění v Poháru konstruktérů dosáhl v roce 2001, kdy v jeho barvách závodila úspěšná "mateřská školka", jak se říkalo Nicku Heidfeldovi a debutujícímu Kimi Räikkönenovi - tým tehdy skončil čtvrtý, i když s velkým odstupem za triem Ferrari, McLaren a Williams.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.