Situace týmu Sauber je příznivcům F1 dobře známá. Nedostatek financí, v návaznosti na to i špatné výsledky, ačkoliv tým tvrdí, že peníze v tom nehrají roli, stáj se neúčastnila ani posledních dvou testů. Nyní se konečně potvrzuje pověstné světlo na konci tunelu.
Podle šéfky a spolumajitelky týmu Moniši Kaltenbornové se konečně blíží uzavření dohody s investory, jejichž podpora pomůže zbavit švýcarský tým několik měsíců trvající nejistoty a hrozby zániku. Krize provázela Sauber zhruba půl roku a podle vyjádření periodika Autosport se v minulém měsíci povedlo najít reálné řešení finančních problémů. Konkrétní jména sponzorů zatíim Kaltenbornová neprozradila, ale očekává se, že tak bude učiněno v nejbližší době.
"Zbavili jsme se velké zátěže, opravdu velké. Po tom všem cítíme úlevu, protože jsme dobrý tým s dobrými schopnostmi a dobrými lidmi. Některé věci nás opravdu velmi těžce zasáhly, ale tento tým si zaslouží existovat. Nechci teď uvádět konkrétní termín, kdy oznámíme naše nové partnery, ale opravdu máme řešení a všechno oznámíme ve správný čas," odpověděla Moniša Kaltenbornová na otázku, zda jí nyní spadla tíha z ramen.
Nedala se přesvědčit a ohledně prozrazení jmen nových mecenášů je neoblomná. Pouze prohlásila, že mají zájem na prosperitě týmů. Zároveň uvedla, že ačkoli existuje několik nepovedených příkladů z posledních let (včetně snah Sauberu, které nedošly naplnění), tito investoři nezmizí.
"Nejsme jediný tým, kterému se stalo, že jeho sponzor po nějaké situaci ze dne na den zmizel. Jsem ráda, že máme v tomto směru štěstí, že nám vyjádřili podporu a posléze se stanou součástí týmu. Nebudeme oddělení na nás a je, bude to společná záležitosti. V dnešním světě je třeba mít silného partnera, který věří týmu a vidí v něm potenciál. Právě to bylo vždy naší silnou stránkou. Když se podíváte na naši minulost, podporoval nás Red Bull, Petronas, různí silní partneři - a nemusí jít jen o sponzorství. V našem případě opět uvidíte náš potenciál. Třeba BMW mohlo jít k jinému týmu - a nějaký čas tak i působili - a nakonec se rozhodli spojit s námi, protože viděli náš potenciál," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber vstoupil do světa F1 za velmi dramatických okolností v roce 1993, kdy ho tak trochu nechal na holičkách Mercedes. Nejlepšího umístění v Poháru konstruktérů dosáhl v roce 2001, kdy v jeho barvách závodila úspěšná "mateřská školka", jak se říkalo Nicku Heidfeldovi a debutujícímu Kimi Räikkönenovi - tým tehdy skončil čtvrtý, i když s velkým odstupem za triem Ferrari, McLaren a Williams.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.