Situace týmu Sauber je příznivcům F1 dobře známá. Nedostatek financí, v návaznosti na to i špatné výsledky, ačkoliv tým tvrdí, že peníze v tom nehrají roli, stáj se neúčastnila ani posledních dvou testů. Nyní se konečně potvrzuje pověstné světlo na konci tunelu.
Podle šéfky a spolumajitelky týmu Moniši Kaltenbornové se konečně blíží uzavření dohody s investory, jejichž podpora pomůže zbavit švýcarský tým několik měsíců trvající nejistoty a hrozby zániku. Krize provázela Sauber zhruba půl roku a podle vyjádření periodika Autosport se v minulém měsíci povedlo najít reálné řešení finančních problémů. Konkrétní jména sponzorů zatíim Kaltenbornová neprozradila, ale očekává se, že tak bude učiněno v nejbližší době.
"Zbavili jsme se velké zátěže, opravdu velké. Po tom všem cítíme úlevu, protože jsme dobrý tým s dobrými schopnostmi a dobrými lidmi. Některé věci nás opravdu velmi těžce zasáhly, ale tento tým si zaslouží existovat. Nechci teď uvádět konkrétní termín, kdy oznámíme naše nové partnery, ale opravdu máme řešení a všechno oznámíme ve správný čas," odpověděla Moniša Kaltenbornová na otázku, zda jí nyní spadla tíha z ramen.
Nedala se přesvědčit a ohledně prozrazení jmen nových mecenášů je neoblomná. Pouze prohlásila, že mají zájem na prosperitě týmů. Zároveň uvedla, že ačkoli existuje několik nepovedených příkladů z posledních let (včetně snah Sauberu, které nedošly naplnění), tito investoři nezmizí.
"Nejsme jediný tým, kterému se stalo, že jeho sponzor po nějaké situaci ze dne na den zmizel. Jsem ráda, že máme v tomto směru štěstí, že nám vyjádřili podporu a posléze se stanou součástí týmu. Nebudeme oddělení na nás a je, bude to společná záležitosti. V dnešním světě je třeba mít silného partnera, který věří týmu a vidí v něm potenciál. Právě to bylo vždy naší silnou stránkou. Když se podíváte na naši minulost, podporoval nás Red Bull, Petronas, různí silní partneři - a nemusí jít jen o sponzorství. V našem případě opět uvidíte náš potenciál. Třeba BMW mohlo jít k jinému týmu - a nějaký čas tak i působili - a nakonec se rozhodli spojit s námi, protože viděli náš potenciál," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber vstoupil do světa F1 za velmi dramatických okolností v roce 1993, kdy ho tak trochu nechal na holičkách Mercedes. Nejlepšího umístění v Poháru konstruktérů dosáhl v roce 2001, kdy v jeho barvách závodila úspěšná "mateřská školka", jak se říkalo Nicku Heidfeldovi a debutujícímu Kimi Räikkönenovi - tým tehdy skončil čtvrtý, i když s velkým odstupem za triem Ferrari, McLaren a Williams.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.