Situace týmu Sauber je příznivcům F1 dobře známá. Nedostatek financí, v návaznosti na to i špatné výsledky, ačkoliv tým tvrdí, že peníze v tom nehrají roli, stáj se neúčastnila ani posledních dvou testů. Nyní se konečně potvrzuje pověstné světlo na konci tunelu.
Podle šéfky a spolumajitelky týmu Moniši Kaltenbornové se konečně blíží uzavření dohody s investory, jejichž podpora pomůže zbavit švýcarský tým několik měsíců trvající nejistoty a hrozby zániku. Krize provázela Sauber zhruba půl roku a podle vyjádření periodika Autosport se v minulém měsíci povedlo najít reálné řešení finančních problémů. Konkrétní jména sponzorů zatíim Kaltenbornová neprozradila, ale očekává se, že tak bude učiněno v nejbližší době.
"Zbavili jsme se velké zátěže, opravdu velké. Po tom všem cítíme úlevu, protože jsme dobrý tým s dobrými schopnostmi a dobrými lidmi. Některé věci nás opravdu velmi těžce zasáhly, ale tento tým si zaslouží existovat. Nechci teď uvádět konkrétní termín, kdy oznámíme naše nové partnery, ale opravdu máme řešení a všechno oznámíme ve správný čas," odpověděla Moniša Kaltenbornová na otázku, zda jí nyní spadla tíha z ramen.
Nedala se přesvědčit a ohledně prozrazení jmen nových mecenášů je neoblomná. Pouze prohlásila, že mají zájem na prosperitě týmů. Zároveň uvedla, že ačkoli existuje několik nepovedených příkladů z posledních let (včetně snah Sauberu, které nedošly naplnění), tito investoři nezmizí.
"Nejsme jediný tým, kterému se stalo, že jeho sponzor po nějaké situaci ze dne na den zmizel. Jsem ráda, že máme v tomto směru štěstí, že nám vyjádřili podporu a posléze se stanou součástí týmu. Nebudeme oddělení na nás a je, bude to společná záležitosti. V dnešním světě je třeba mít silného partnera, který věří týmu a vidí v něm potenciál. Právě to bylo vždy naší silnou stránkou. Když se podíváte na naši minulost, podporoval nás Red Bull, Petronas, různí silní partneři - a nemusí jít jen o sponzorství. V našem případě opět uvidíte náš potenciál. Třeba BMW mohlo jít k jinému týmu - a nějaký čas tak i působili - a nakonec se rozhodli spojit s námi, protože viděli náš potenciál," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber vstoupil do světa F1 za velmi dramatických okolností v roce 1993, kdy ho tak trochu nechal na holičkách Mercedes. Nejlepšího umístění v Poháru konstruktérů dosáhl v roce 2001, kdy v jeho barvách závodila úspěšná "mateřská školka", jak se říkalo Nicku Heidfeldovi a debutujícímu Kimi Räikkönenovi - tým tehdy skončil čtvrtý, i když s velkým odstupem za triem Ferrari, McLaren a Williams.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.