Švýcarský tým Sauber se neúčastnil už druhých barcelonských testů a na Silverstone chybí rovněž. Má se za to, že jednou z hlavních příčin je nedostatek financí, ale podle vyjádření vedení stáje to není rozhodující důvod.
Sauber chyběl na barcelonských testech v polovině května, protože neprovedl aktualizace pro Grand Prix Španělska a navíc neměl k dispozici testovacího pilota, který by splňoval určité požadavky. Už v minulém týdnu vedení týmu potvrdilo, že na Silverstone nezůstane a testy neobsadí. Zdůvodnil to "efektivitou nákladů".
Moniša Kaltenbornová prohlašuje, že se Sauber blíží úspěšnému vyřešení svých finančních problémů, ale zároveň zdůrazňuje, že i kdyby už byl k dispozici nový investor, nijak by to rozhodnutí ohledně účasti v posledních sezónních testech nezměnilo.
"Nemá to nic společného s naší účastí na testech. V každém podnikání platí, že pokud dostanete nějaké dotace, posuzujete výdaje a případné výhody. Mě osobně by zajímalo, v čem budou tyto testy prospěšné, když se stejně příští rok chystá významná změna pravidel. Nehledám důvody proč tam nejet, ale hodnontím naši situaci. Znám naše možnosti, vím o nákladech, proto mohu udělat rozhodnutí. Takže bychom netestovali, i kdybychom měli víc finančních prostředků, protože potřebujeme vidět, co bude dál. Za těchto okolností test nemá smysl," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber testoval při tréninku nové zadní křídlo se snahou "získat nějaké údaje", aby ho mohl nasadit v dalším závodě. Další změny zatím realizovány nebyly právě z důvodu finančních a čeká se s nimi, až se tato situace úspěšně vyřeší.
"Není to jen a výhradně o penězích, ale také o způsobu podnikání. Ve výhledu je několik možností a jsem přesvědčená, že budou fungovat, protože takhle to šlo i v minulosti. Jsme na tom takhle a každé další jiné rozhodnutí by bylo neopatrné," dodává Kaltenbornová.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.