Švýcarský tým Sauber se neúčastnil už druhých barcelonských testů a na Silverstone chybí rovněž. Má se za to, že jednou z hlavních příčin je nedostatek financí, ale podle vyjádření vedení stáje to není rozhodující důvod.
Sauber chyběl na barcelonských testech v polovině května, protože neprovedl aktualizace pro Grand Prix Španělska a navíc neměl k dispozici testovacího pilota, který by splňoval určité požadavky. Už v minulém týdnu vedení týmu potvrdilo, že na Silverstone nezůstane a testy neobsadí. Zdůvodnil to "efektivitou nákladů".
Moniša Kaltenbornová prohlašuje, že se Sauber blíží úspěšnému vyřešení svých finančních problémů, ale zároveň zdůrazňuje, že i kdyby už byl k dispozici nový investor, nijak by to rozhodnutí ohledně účasti v posledních sezónních testech nezměnilo.
"Nemá to nic společného s naší účastí na testech. V každém podnikání platí, že pokud dostanete nějaké dotace, posuzujete výdaje a případné výhody. Mě osobně by zajímalo, v čem budou tyto testy prospěšné, když se stejně příští rok chystá významná změna pravidel. Nehledám důvody proč tam nejet, ale hodnontím naši situaci. Znám naše možnosti, vím o nákladech, proto mohu udělat rozhodnutí. Takže bychom netestovali, i kdybychom měli víc finančních prostředků, protože potřebujeme vidět, co bude dál. Za těchto okolností test nemá smysl," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber testoval při tréninku nové zadní křídlo se snahou "získat nějaké údaje", aby ho mohl nasadit v dalším závodě. Další změny zatím realizovány nebyly právě z důvodu finančních a čeká se s nimi, až se tato situace úspěšně vyřeší.
"Není to jen a výhradně o penězích, ale také o způsobu podnikání. Ve výhledu je několik možností a jsem přesvědčená, že budou fungovat, protože takhle to šlo i v minulosti. Jsme na tom takhle a každé další jiné rozhodnutí by bylo neopatrné," dodává Kaltenbornová.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.