Švýcarský tým Sauber se neúčastnil už druhých barcelonských testů a na Silverstone chybí rovněž. Má se za to, že jednou z hlavních příčin je nedostatek financí, ale podle vyjádření vedení stáje to není rozhodující důvod.
Sauber chyběl na barcelonských testech v polovině května, protože neprovedl aktualizace pro Grand Prix Španělska a navíc neměl k dispozici testovacího pilota, který by splňoval určité požadavky. Už v minulém týdnu vedení týmu potvrdilo, že na Silverstone nezůstane a testy neobsadí. Zdůvodnil to "efektivitou nákladů".
Moniša Kaltenbornová prohlašuje, že se Sauber blíží úspěšnému vyřešení svých finančních problémů, ale zároveň zdůrazňuje, že i kdyby už byl k dispozici nový investor, nijak by to rozhodnutí ohledně účasti v posledních sezónních testech nezměnilo.
"Nemá to nic společného s naší účastí na testech. V každém podnikání platí, že pokud dostanete nějaké dotace, posuzujete výdaje a případné výhody. Mě osobně by zajímalo, v čem budou tyto testy prospěšné, když se stejně příští rok chystá významná změna pravidel. Nehledám důvody proč tam nejet, ale hodnontím naši situaci. Znám naše možnosti, vím o nákladech, proto mohu udělat rozhodnutí. Takže bychom netestovali, i kdybychom měli víc finančních prostředků, protože potřebujeme vidět, co bude dál. Za těchto okolností test nemá smysl," vysvětluje Kaltenbornová.
Sauber testoval při tréninku nové zadní křídlo se snahou "získat nějaké údaje", aby ho mohl nasadit v dalším závodě. Další změny zatím realizovány nebyly právě z důvodu finančních a čeká se s nimi, až se tato situace úspěšně vyřeší.
"Není to jen a výhradně o penězích, ale také o způsobu podnikání. Ve výhledu je několik možností a jsem přesvědčená, že budou fungovat, protože takhle to šlo i v minulosti. Jsme na tom takhle a každé další jiné rozhodnutí by bylo neopatrné," dodává Kaltenbornová.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.