Halo má de facto našlápnuto k tomu, aby se stalo povinným prvkem pro ročník 2017. Bez ohledu na to, jak to cítí fanoušci a co říkají probíhají další testy. Vyjádření jsou opatrná, ale v podstatě souhlasná.
Finální rozhodnutí teprve padne, ovšem už nikoli jako výsledek souboje mezi Halo konceptem a aeroscreenem. Teď už se testuje druhá vývojová verze Halo, kterou měl v při sezónním testu k dispozici rezervní pilot Red Bullu Pierre Gasly. Vyzkoušel si ji na Silverstone, kde se s ní v rámci závodního víkendu projel i Sebastian Vettel.
"Pokud jde o viditelnost, k velké změně nedošlo, ale je to takové divné mít pořád něco nad hlavou, i na rovinkách vidíte pořád nad sebou trojúhelník. Ale myslím, že si lze zvyknout a závodit s tímto zařízením. Pro mě ale F1 vždy znamenala otevřený kokpit. Jistě, existují další rizika, ale piloti je znají dost dlouho a myslím, že každý pilot, který vleze do závodního auta, si je jich vědom a souhlasí s nimi. Nemám dojem, že by se v této oblasti mělo něco měnit. Uvidíme, co se stane, ale mnohem radši mám současný stav," vyslovil svůj názor Gasly.
Halo koncept, ačkoliv za ním stojí Mercedes, premiérově testovala stáj Ferrari a při testech na Silverstone to bylo poprvé, co se tato varianta objevila na jiném voze. Vettel v pátečním tréninku vyzkoušel Halo 2 a podotkl, že má určité obavy co se týče viditelnosti. Red Bull, který neuspěl se svým vlastním řešením aeroscreen a prozatím jeho vývoj upozadil, hodlá hlasovat proti zavedení Halo v příští sezóně, pokud bude jeho použití součástí běžných pravidel.
Potvrdil to Christian Horner, který Halo v následujících schůzkách Strategické skupiny nebude podporovat. "Osobně nejsem příznivcem Halo. Podle mě je to nevkusné řešení daného problému. Raději bych umožnil daleko větší výzkum, než honem vytvořit něco, co pak může mít dalekosáhlé následky. Halo se mi nelíbí a nejsem spokojen s omezením, které produkuje. Rozhodně pro něj v tuto chvíli ruku nezvednu," uvedl Horner.
Podle regulí FIA nesouhlas kteréhokoli týmu při hlasování může znamenat veto jeho zavedení v příštím roce. Jenže je tu ještě klauzule, že FIA má právo změnit předpisy v tom duchu, že jde o bezpečnostní důvody a pak může prosadit změnu v takovém rozsahu, jak uzná za vhodné.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.