Halo má de facto našlápnuto k tomu, aby se stalo povinným prvkem pro ročník 2017. Bez ohledu na to, jak to cítí fanoušci a co říkají probíhají další testy. Vyjádření jsou opatrná, ale v podstatě souhlasná.
Finální rozhodnutí teprve padne, ovšem už nikoli jako výsledek souboje mezi Halo konceptem a aeroscreenem. Teď už se testuje druhá vývojová verze Halo, kterou měl v při sezónním testu k dispozici rezervní pilot Red Bullu Pierre Gasly. Vyzkoušel si ji na Silverstone, kde se s ní v rámci závodního víkendu projel i Sebastian Vettel.
"Pokud jde o viditelnost, k velké změně nedošlo, ale je to takové divné mít pořád něco nad hlavou, i na rovinkách vidíte pořád nad sebou trojúhelník. Ale myslím, že si lze zvyknout a závodit s tímto zařízením. Pro mě ale F1 vždy znamenala otevřený kokpit. Jistě, existují další rizika, ale piloti je znají dost dlouho a myslím, že každý pilot, který vleze do závodního auta, si je jich vědom a souhlasí s nimi. Nemám dojem, že by se v této oblasti mělo něco měnit. Uvidíme, co se stane, ale mnohem radši mám současný stav," vyslovil svůj názor Gasly.
Halo koncept, ačkoliv za ním stojí Mercedes, premiérově testovala stáj Ferrari a při testech na Silverstone to bylo poprvé, co se tato varianta objevila na jiném voze. Vettel v pátečním tréninku vyzkoušel Halo 2 a podotkl, že má určité obavy co se týče viditelnosti. Red Bull, který neuspěl se svým vlastním řešením aeroscreen a prozatím jeho vývoj upozadil, hodlá hlasovat proti zavedení Halo v příští sezóně, pokud bude jeho použití součástí běžných pravidel.
Potvrdil to Christian Horner, který Halo v následujících schůzkách Strategické skupiny nebude podporovat. "Osobně nejsem příznivcem Halo. Podle mě je to nevkusné řešení daného problému. Raději bych umožnil daleko větší výzkum, než honem vytvořit něco, co pak může mít dalekosáhlé následky. Halo se mi nelíbí a nejsem spokojen s omezením, které produkuje. Rozhodně pro něj v tuto chvíli ruku nezvednu," uvedl Horner.
Podle regulí FIA nesouhlas kteréhokoli týmu při hlasování může znamenat veto jeho zavedení v příštím roce. Jenže je tu ještě klauzule, že FIA má právo změnit předpisy v tom duchu, že jde o bezpečnostní důvody a pak může prosadit změnu v takovém rozsahu, jak uzná za vhodné.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.