Halo má de facto našlápnuto k tomu, aby se stalo povinným prvkem pro ročník 2017. Bez ohledu na to, jak to cítí fanoušci a co říkají probíhají další testy. Vyjádření jsou opatrná, ale v podstatě souhlasná.
Finální rozhodnutí teprve padne, ovšem už nikoli jako výsledek souboje mezi Halo konceptem a aeroscreenem. Teď už se testuje druhá vývojová verze Halo, kterou měl v při sezónním testu k dispozici rezervní pilot Red Bullu Pierre Gasly. Vyzkoušel si ji na Silverstone, kde se s ní v rámci závodního víkendu projel i Sebastian Vettel.
"Pokud jde o viditelnost, k velké změně nedošlo, ale je to takové divné mít pořád něco nad hlavou, i na rovinkách vidíte pořád nad sebou trojúhelník. Ale myslím, že si lze zvyknout a závodit s tímto zařízením. Pro mě ale F1 vždy znamenala otevřený kokpit. Jistě, existují další rizika, ale piloti je znají dost dlouho a myslím, že každý pilot, který vleze do závodního auta, si je jich vědom a souhlasí s nimi. Nemám dojem, že by se v této oblasti mělo něco měnit. Uvidíme, co se stane, ale mnohem radši mám současný stav," vyslovil svůj názor Gasly.
Halo koncept, ačkoliv za ním stojí Mercedes, premiérově testovala stáj Ferrari a při testech na Silverstone to bylo poprvé, co se tato varianta objevila na jiném voze. Vettel v pátečním tréninku vyzkoušel Halo 2 a podotkl, že má určité obavy co se týče viditelnosti. Red Bull, který neuspěl se svým vlastním řešením aeroscreen a prozatím jeho vývoj upozadil, hodlá hlasovat proti zavedení Halo v příští sezóně, pokud bude jeho použití součástí běžných pravidel.
Potvrdil to Christian Horner, který Halo v následujících schůzkách Strategické skupiny nebude podporovat. "Osobně nejsem příznivcem Halo. Podle mě je to nevkusné řešení daného problému. Raději bych umožnil daleko větší výzkum, než honem vytvořit něco, co pak může mít dalekosáhlé následky. Halo se mi nelíbí a nejsem spokojen s omezením, které produkuje. Rozhodně pro něj v tuto chvíli ruku nezvednu," uvedl Horner.
Podle regulí FIA nesouhlas kteréhokoli týmu při hlasování může znamenat veto jeho zavedení v příštím roce. Jenže je tu ještě klauzule, že FIA má právo změnit předpisy v tom duchu, že jde o bezpečnostní důvody a pak může prosadit změnu v takovém rozsahu, jak uzná za vhodné.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.