To, co se všeobecně očekávalo, se stává skutkem. Nico Rosberg, který dokončil závod s šestivteřinovou ztrátou na svého kolegu Hamiltona, byl vyšetřován kvůli porušení pravidel ohledně radiové komunikace.
Trest ve výši 10 vteřin byl připočítán k Rosbergově výslednému času 1:35:02,742, což znamená, že se propadá za Maxe Verstappena, který na něj v cíli ztrácel 1,339 vteřiny, na třetí místo. Čtvrtý Ricciardo dojel do cíle se ztrátou 19,7 vteřiny, takže dalšímu poklesu pilot Mercedesu už nemusel čelit.
Nico Rosberg měl problémy na konci 47. kola, kdy ohlásil do boxů potíže s převodovkou - zasekl se mu 7. rychlostní stupeň. Z boxové zídky se mu dostalo informací, které sportovní komise shledala v rozporu s nařízeními o radiové komunikaci, přijatými na začátku této sezóny.
"Po pečlivém zvážení záležitosti ze strany sportovních komisařů bylo shledáno, že tým dal pilotovi určité pokyny, které nebyly v rozporu s techickými pravidly 014-16. Nicméně sportovní komisaři v dalším šetření zjistili, že následné informace nebyly podle technických směrnic povolené a nacházejí se v rozporu s článkem 27.1 Všeobecných sportovních pravidel nařizujících, že pilot musí sám a bez pomoci ovládat svůj vůz," zní zdůvodnění Rosbergovy penalizace.
Mercedes se hodlal proti trestu odvolat, ale zvažoval tuto možnost do pondělí, kdy vyprší termín pro podání protestu. Pokud zůstanou výsledky v současné podobě, Lewis Hamilton se v průběžné klasifikaci přiblíží svému týmovému kolegovi na rozdíl jediného bodu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.