Je označován za jeden z největších talentů F1, vévodí tabulce nejmladších vítězů Grand Prix a jeho budoucnost je líčena v těch nejlepších barvách. Aby však holandskému mladíkovi nenarostl příliš vysoký hřebínek, o to se stará jeho nový šéf.
Co by šlo Maxi vlastně vyčítat? Po svém příchodu od Toro Rosso k Red Bullu už má na svém kontě dvě umístění na stupních vítězů a dokonce i slavné vítězství v Grand Prix Španělska. Přesto si Christian Horner myslí, že by Verstappen mohl ještě "udělat trochu práce navíc". Zejména v kvalifikacích.
Od Grand Prix Španělska, kdy Verstappen do týmu Red Bull přišel, se v pěti kvalifikačních jízdách nikdy nedostal před svého současného kolegu v týmu. "Verstappen byl v posledních dvou nebo třech závodech docela silný. Dobře pracuje s pneumatikami a nijak na něj nepůsobí tlak. Musí jen trochu vylepšit svou kvalifikační přístup. Daniel je teď v této oblasti na vrcholu - je ovšem skvělé mít tak vyrovnané piloty, kteří na sebe navzájem tlačí," popisuje situaci Horner.
O tom, zda bude Verstappen schopen dosáhnout ještě lepších kvalifikačních výsledků, Horner v žádném případě nepochybuje. "Vidím to jen jako otázku nabývaných zkušeností," dodává.
Horner chce rozhodně dát najevo, že Verstappen odvedl v Rakousku skvělou práci zejména co se týče přístupu k pneumatikám, což mu umožnilo v závodě udržet za zády Kimi Räikkönena. Kdoví, jak byl to bylo, kdyby závod trval ještě jedno kolo, ale to už se historie netýká.
"Max si s pneumatikami po všechna ta kola dokázal skvěle poradit. Během posledních kol jsme měli doslova srdce v krku, když jsme pak zkontrolovali všechny pneumatiky, tak už tam příliš mnoho materiálu nezbylo. Vybavila se mi v mysli Barcelona před měsícem, není to tak dávno, kdy nám předvedl něco podobného. A musím podotknout, že v Rakousku mu pomohla v posledním kole ve třeti zatáčce žlutá vlajka," přiznává Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.