Předehřívání pneumatik je proces, který známe už tři desítky let. Pirelli by nyní rádo změnilo jeho průběh, aby byl přehlednější a jednodušší. Je samozřejmě otázkou, jak se podaří celou věc zvládnout po technické stránce.
Podle platných regulí pro pneumatiky Pirelli jsou nyní jednotlivá kola zahřívána po dobu tři hodin při teplotě 80°C, hodinu se pak teplota zvýší na 110°C. Pirelli hodlá zvolit řešení, kdy by se pneumatiky zahřívaly konstantní teplotou někde mezi zmíněnými hodnotami. Svůj záměr hodlá prosadit do testování v Silverstone, kde si týmy mohou experimentálně nový způsob vyzkoušet. Pirelli a FIA poté provedou analýzu výsledků zkoušek.
"Cílem je snížit hodnoty tlaku na startu. V případě, že se začne na pneumatikách s nižší teplotou, tak jejich teplota po startu teoreticky bude stoupat. To je jedna věc. Za druhé, bude to pro nás i jednotlivé týmy snažší. Systém bude jednodušší, když máte jednoduchou proceduru, lépe se na ni i dohlíží. Pneumatiky by se nyní měly vybalovat z termodeček při hodnodě 90-95°C, někde uprostřed, abychom měli jistotu, že nebude problém s jejich zahřátím," uvedl zástupce Pirelli Mario Isola.
"Někteří piloti budou muset v instalačním kole volit jiný způsob zahřátí pneumatik pro rychlé kolo, jejich celková příprava bude dost možná odlišná, aby měli pneumatiky dostatečně připravené. Ale záleží to také na okruhu. Třeba v takovém Sepangu si neumím představit, že by nějak zvlášť jeli warm-up odlišným stylem. Obecně se domnívám, že nový přístup nebude žádným problémem," dodává Isola.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.