Pirelli hodlá pozměnit praxi zahřívání pneumatik

Mario Isola představuje novou myšlenku Pirelli
Mario Isola představuje novou myšlenku Pirelli, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 2. července 2016 12:40
Sdílej:

Předehřívání pneumatik je proces, který známe už tři desítky let. Pirelli by nyní rádo změnilo jeho průběh, aby byl přehlednější a jednodušší. Je samozřejmě otázkou, jak se podaří celou věc zvládnout po technické stránce.

Podle platných regulí pro pneumatiky Pirelli jsou nyní jednotlivá kola zahřívána po dobu tři hodin při teplotě 80°C, hodinu se pak teplota zvýší na 110°C. Pirelli hodlá zvolit řešení, kdy by se pneumatiky zahřívaly konstantní teplotou někde mezi zmíněnými hodnotami. Svůj záměr hodlá prosadit do testování v Silverstone, kde si týmy mohou experimentálně nový způsob vyzkoušet. Pirelli a FIA poté provedou analýzu výsledků zkoušek.

"Cílem je snížit hodnoty tlaku na startu. V případě, že se začne na pneumatikách s nižší teplotou, tak jejich teplota po startu teoreticky bude stoupat. To je jedna věc. Za druhé, bude to pro nás i jednotlivé týmy snažší. Systém bude jednodušší, když máte jednoduchou proceduru, lépe se na ni i dohlíží. Pneumatiky by se nyní měly vybalovat z termodeček při hodnodě 90-95°C, někde uprostřed, abychom měli jistotu, že nebude problém s jejich zahřátím," uvedl zástupce Pirelli Mario Isola. 

"Někteří piloti budou muset v instalačním kole volit jiný způsob zahřátí pneumatik pro rychlé kolo, jejich celková příprava bude dost možná odlišná, aby měli pneumatiky dostatečně připravené. Ale záleží to také na okruhu. Třeba v takovém Sepangu si neumím představit, že by nějak zvlášť jeli warm-up odlišným stylem. Obecně se domnívám, že nový přístup nebude žádným problémem," dodává Isola.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.