Předehřívání pneumatik je proces, který známe už tři desítky let. Pirelli by nyní rádo změnilo jeho průběh, aby byl přehlednější a jednodušší. Je samozřejmě otázkou, jak se podaří celou věc zvládnout po technické stránce.
Podle platných regulí pro pneumatiky Pirelli jsou nyní jednotlivá kola zahřívána po dobu tři hodin při teplotě 80°C, hodinu se pak teplota zvýší na 110°C. Pirelli hodlá zvolit řešení, kdy by se pneumatiky zahřívaly konstantní teplotou někde mezi zmíněnými hodnotami. Svůj záměr hodlá prosadit do testování v Silverstone, kde si týmy mohou experimentálně nový způsob vyzkoušet. Pirelli a FIA poté provedou analýzu výsledků zkoušek.
"Cílem je snížit hodnoty tlaku na startu. V případě, že se začne na pneumatikách s nižší teplotou, tak jejich teplota po startu teoreticky bude stoupat. To je jedna věc. Za druhé, bude to pro nás i jednotlivé týmy snažší. Systém bude jednodušší, když máte jednoduchou proceduru, lépe se na ni i dohlíží. Pneumatiky by se nyní měly vybalovat z termodeček při hodnodě 90-95°C, někde uprostřed, abychom měli jistotu, že nebude problém s jejich zahřátím," uvedl zástupce Pirelli Mario Isola.
"Někteří piloti budou muset v instalačním kole volit jiný způsob zahřátí pneumatik pro rychlé kolo, jejich celková příprava bude dost možná odlišná, aby měli pneumatiky dostatečně připravené. Ale záleží to také na okruhu. Třeba v takovém Sepangu si neumím představit, že by nějak zvlášť jeli warm-up odlišným stylem. Obecně se domnívám, že nový přístup nebude žádným problémem," dodává Isola.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.