Jak už jsme uvedli v reportu z prvního tréninku, pořadatelé ve snaze přinutit piloty setrvávat v závodní stopě, namontovali do některých zatáček žlutě označené obrubníky. Otázkou zůstává, zda jejich instalace nezvýšila nebezpečí pro piloty na trati.
Zejména v zatáčce Jochena Rindta znamená vychýlení vozu z dráhy a najetí na tyto žluté segmenty značné problémy. Pilot má v podstatě dvě možnosti: buď přes nový prvek přejede, což může znamenat menší či větší poškození vozu - Verstappen si tu urazil koncovku předního křídla, nebo volit širší stopu, obrubníky objet, čímž se ale paradoxně pilotovi naskytne lepší nájezd na cílovou rovinku.
Max Verstappen si ale "užil" novinky ještě jednou: mezi zatáčkami Rauch a Wirth přeskákal sadu žlutých "bochánků" na vnější straně trati a poté zamířil do únikové zóny, neboť přední pravé kolo se mu na závěsech jen bezmocně kývalo. Holanďan z vozu vystoupil a dojel na mopedu traťového komisaře do depa, kde se mohl k incidentům vyjádřit.
"Ty obrubníky v rychlých zatáčkách jsou opravdu nebezpečné. Je neuvěřitelné, že se tam ty žluté nesmysly objevily," prohlásil stroze. Trénink pro něj po hodině při druhém incidentu samozřejmě skončil a je otázkou, zda se týmu podaří dát jeho Red Bull dohromady.
Vyskytly se první názory, že může dojít ke zpětné demontáži, každopádně ony žluté obrubníky mají tendenci vyhazovat vůz do vzduchu, případně na nich pilot může ztratit kontrolu nad vozem. Rozhodně nemají pouze zpomalovací funkci.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.