Jak už jsme uvedli v reportu z prvního tréninku, pořadatelé ve snaze přinutit piloty setrvávat v závodní stopě, namontovali do některých zatáček žlutě označené obrubníky. Otázkou zůstává, zda jejich instalace nezvýšila nebezpečí pro piloty na trati.
Zejména v zatáčce Jochena Rindta znamená vychýlení vozu z dráhy a najetí na tyto žluté segmenty značné problémy. Pilot má v podstatě dvě možnosti: buď přes nový prvek přejede, což může znamenat menší či větší poškození vozu - Verstappen si tu urazil koncovku předního křídla, nebo volit širší stopu, obrubníky objet, čímž se ale paradoxně pilotovi naskytne lepší nájezd na cílovou rovinku.
Max Verstappen si ale "užil" novinky ještě jednou: mezi zatáčkami Rauch a Wirth přeskákal sadu žlutých "bochánků" na vnější straně trati a poté zamířil do únikové zóny, neboť přední pravé kolo se mu na závěsech jen bezmocně kývalo. Holanďan z vozu vystoupil a dojel na mopedu traťového komisaře do depa, kde se mohl k incidentům vyjádřit.
"Ty obrubníky v rychlých zatáčkách jsou opravdu nebezpečné. Je neuvěřitelné, že se tam ty žluté nesmysly objevily," prohlásil stroze. Trénink pro něj po hodině při druhém incidentu samozřejmě skončil a je otázkou, zda se týmu podaří dát jeho Red Bull dohromady.
Vyskytly se první názory, že může dojít ke zpětné demontáži, každopádně ony žluté obrubníky mají tendenci vyhazovat vůz do vzduchu, případně na nich pilot může ztratit kontrolu nad vozem. Rozhodně nemají pouze zpomalovací funkci.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.