Jak už jsme uvedli v reportu z prvního tréninku, pořadatelé ve snaze přinutit piloty setrvávat v závodní stopě, namontovali do některých zatáček žlutě označené obrubníky. Otázkou zůstává, zda jejich instalace nezvýšila nebezpečí pro piloty na trati.
Zejména v zatáčce Jochena Rindta znamená vychýlení vozu z dráhy a najetí na tyto žluté segmenty značné problémy. Pilot má v podstatě dvě možnosti: buď přes nový prvek přejede, což může znamenat menší či větší poškození vozu - Verstappen si tu urazil koncovku předního křídla, nebo volit širší stopu, obrubníky objet, čímž se ale paradoxně pilotovi naskytne lepší nájezd na cílovou rovinku.
Max Verstappen si ale "užil" novinky ještě jednou: mezi zatáčkami Rauch a Wirth přeskákal sadu žlutých "bochánků" na vnější straně trati a poté zamířil do únikové zóny, neboť přední pravé kolo se mu na závěsech jen bezmocně kývalo. Holanďan z vozu vystoupil a dojel na mopedu traťového komisaře do depa, kde se mohl k incidentům vyjádřit.
"Ty obrubníky v rychlých zatáčkách jsou opravdu nebezpečné. Je neuvěřitelné, že se tam ty žluté nesmysly objevily," prohlásil stroze. Trénink pro něj po hodině při druhém incidentu samozřejmě skončil a je otázkou, zda se týmu podaří dát jeho Red Bull dohromady.
Vyskytly se první názory, že může dojít ke zpětné demontáži, každopádně ony žluté obrubníky mají tendenci vyhazovat vůz do vzduchu, případně na nich pilot může ztratit kontrolu nad vozem. Rozhodně nemají pouze zpomalovací funkci.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.