Hezky to do sebe zapadá - spekulace kolem setrvání či odchodu Kimi Räikkönena u Ferrari, dva výborné výsledky Sergia Péreze v posledních třech závodech a přítomnost Mexičana v Maranello Driver Academy. Co z toho vyplývá? Pérez má nakročeno k Ferrari!
Jenže s podobnými "zaručenými" zprávami je třeba nakládat s velkou opatrností, protože si můžete myslet, že máte sólokapra a místo toho jsme jen pro smích. Sergio Pérez Mendoza sice ve zmíněné akademii pilotů figuroval, ale ještě před sezónou 2013, kdy zamířil k McLarenu. On sám rozhodně popsal případné debaty o jeho spojení s Ferrari jako pouhé fámy.
"V F1 není možné nic vyloučit, minulost mi poskytla dobré ponaučení. Člověk nikdy neví, co se v budoucnu může stát, takže uvidíme, jak se věci vyvinou. Rozhodnutí o mých dalších krocích se blíží, pak uvidíme, jestli se nějaká příležitost naskytne nebo ne," řekl šestadvacetiletý Mexičan.
"V následujících pěti víkendech pojedeme čtyři závody. Nacházíme se v té části sezóny, která je pro tento kalendářní rok zásadní, takže svou pozornost upírám především k závodům. I svůj osobní management varuji před jinými myšlenkami. Něco podobného jsem prožil v roce 2012, poslední, co teď potřebuji, je se rozptylovat. Potřebuji se soustředit a odvést týmu co nejlepší výkon, nechci, aby na nějakou moji nesoustředěnost doplatil. Tohle období je nesmírně důležité, potřebujeme v něm nasbírat co mozná největší počet bodů," odpověděl Pérez na otázku, zda se zaobírá i jinými možnostmi, než nadále setrvávat u Force Indie.
Spekulace nezmizíPérez každopádně přiznává, že pokud se o jeho osobu zajímají velké týmy, je to pro něj lichotivé. "Někdy to chodí tak, že pokud zajedete dobrý výsledek, hned vás spojují s Ferrari. Považuji tento tým za největší v F1, takže pokud se objeví mé spojení s ním, je to jenom důkaz, že odvádím dobrou práci. Je to podobné jako u mnoha dalších pilotů, kteří dokáží být dobří. Cítím se hrdý, zvláště s ohledem na mou kariéru v minulých letech, konečně se zase vracím na svou někdejší úroveň. I když je moje spojení s Ferrrari jenom fáma, vím, že dělám dobrou práci, mám za sebou dobré výkony a moje spolupráce s týmem funguje dobře. To je také jedna z věcí, která mě naplňuje hrdostí," dodává Mexičan.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley se k Pérezově budoucnosti vyjádřil ve smyslu, že rodák z Guadalajary u Force Indie zůstane. "Dobře ví, že se v týmu cítím dobře a jsem mu vděčný, co pro mě udělal. Proto mám také velkou důvěru v šéfa, jsem tu spokojený a není žádný důvod, proč měnit působiště," přitakává Pérez.
Řeč se stočila i na Sergiovo působení u McLarenu, kam Checo nastupoval s velkými ambicemi a po roce musel vyklidit pozici Kevinu Magnussenovi, jemuž se hned v prvním závodě povedlo to, co Pérez nedokázal za celý rok u McLarenu - umístit se na stupních vítězů.
"Jednou se chci stát mistrem světa. Chci v tomto sportu uspět, a k tomu potřebuji být šampionem. To je můj hlavní cíl, a nijak se tím nechci vracet k době mého působení u McLarenu a dokazovat, zda byl jeho vůz dobrý nebo špatný. Prostě chci presvědčit, že na titul mistra světa mám. Domnívám se, že za poslední sezóny u Force Indie jsem hodně co do výkonů povyrostl. Takže uvidíme, co se stane," uzavírá záležitost Pérez.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.