Hezky to do sebe zapadá - spekulace kolem setrvání či odchodu Kimi Räikkönena u Ferrari, dva výborné výsledky Sergia Péreze v posledních třech závodech a přítomnost Mexičana v Maranello Driver Academy. Co z toho vyplývá? Pérez má nakročeno k Ferrari!
Jenže s podobnými "zaručenými" zprávami je třeba nakládat s velkou opatrností, protože si můžete myslet, že máte sólokapra a místo toho jsme jen pro smích. Sergio Pérez Mendoza sice ve zmíněné akademii pilotů figuroval, ale ještě před sezónou 2013, kdy zamířil k McLarenu. On sám rozhodně popsal případné debaty o jeho spojení s Ferrari jako pouhé fámy.
"V F1 není možné nic vyloučit, minulost mi poskytla dobré ponaučení. Člověk nikdy neví, co se v budoucnu může stát, takže uvidíme, jak se věci vyvinou. Rozhodnutí o mých dalších krocích se blíží, pak uvidíme, jestli se nějaká příležitost naskytne nebo ne," řekl šestadvacetiletý Mexičan.
"V následujících pěti víkendech pojedeme čtyři závody. Nacházíme se v té části sezóny, která je pro tento kalendářní rok zásadní, takže svou pozornost upírám především k závodům. I svůj osobní management varuji před jinými myšlenkami. Něco podobného jsem prožil v roce 2012, poslední, co teď potřebuji, je se rozptylovat. Potřebuji se soustředit a odvést týmu co nejlepší výkon, nechci, aby na nějakou moji nesoustředěnost doplatil. Tohle období je nesmírně důležité, potřebujeme v něm nasbírat co mozná největší počet bodů," odpověděl Pérez na otázku, zda se zaobírá i jinými možnostmi, než nadále setrvávat u Force Indie.
Spekulace nezmizíPérez každopádně přiznává, že pokud se o jeho osobu zajímají velké týmy, je to pro něj lichotivé. "Někdy to chodí tak, že pokud zajedete dobrý výsledek, hned vás spojují s Ferrari. Považuji tento tým za největší v F1, takže pokud se objeví mé spojení s ním, je to jenom důkaz, že odvádím dobrou práci. Je to podobné jako u mnoha dalších pilotů, kteří dokáží být dobří. Cítím se hrdý, zvláště s ohledem na mou kariéru v minulých letech, konečně se zase vracím na svou někdejší úroveň. I když je moje spojení s Ferrrari jenom fáma, vím, že dělám dobrou práci, mám za sebou dobré výkony a moje spolupráce s týmem funguje dobře. To je také jedna z věcí, která mě naplňuje hrdostí," dodává Mexičan.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley se k Pérezově budoucnosti vyjádřil ve smyslu, že rodák z Guadalajary u Force Indie zůstane. "Dobře ví, že se v týmu cítím dobře a jsem mu vděčný, co pro mě udělal. Proto mám také velkou důvěru v šéfa, jsem tu spokojený a není žádný důvod, proč měnit působiště," přitakává Pérez.
Řeč se stočila i na Sergiovo působení u McLarenu, kam Checo nastupoval s velkými ambicemi a po roce musel vyklidit pozici Kevinu Magnussenovi, jemuž se hned v prvním závodě povedlo to, co Pérez nedokázal za celý rok u McLarenu - umístit se na stupních vítězů.
"Jednou se chci stát mistrem světa. Chci v tomto sportu uspět, a k tomu potřebuji být šampionem. To je můj hlavní cíl, a nijak se tím nechci vracet k době mého působení u McLarenu a dokazovat, zda byl jeho vůz dobrý nebo špatný. Prostě chci presvědčit, že na titul mistra světa mám. Domnívám se, že za poslední sezóny u Force Indie jsem hodně co do výkonů povyrostl. Takže uvidíme, co se stane," uzavírá záležitost Pérez.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.