Hezky to do sebe zapadá - spekulace kolem setrvání či odchodu Kimi Räikkönena u Ferrari, dva výborné výsledky Sergia Péreze v posledních třech závodech a přítomnost Mexičana v Maranello Driver Academy. Co z toho vyplývá? Pérez má nakročeno k Ferrari!
Jenže s podobnými "zaručenými" zprávami je třeba nakládat s velkou opatrností, protože si můžete myslet, že máte sólokapra a místo toho jsme jen pro smích. Sergio Pérez Mendoza sice ve zmíněné akademii pilotů figuroval, ale ještě před sezónou 2013, kdy zamířil k McLarenu. On sám rozhodně popsal případné debaty o jeho spojení s Ferrari jako pouhé fámy.
"V F1 není možné nic vyloučit, minulost mi poskytla dobré ponaučení. Člověk nikdy neví, co se v budoucnu může stát, takže uvidíme, jak se věci vyvinou. Rozhodnutí o mých dalších krocích se blíží, pak uvidíme, jestli se nějaká příležitost naskytne nebo ne," řekl šestadvacetiletý Mexičan.
"V následujících pěti víkendech pojedeme čtyři závody. Nacházíme se v té části sezóny, která je pro tento kalendářní rok zásadní, takže svou pozornost upírám především k závodům. I svůj osobní management varuji před jinými myšlenkami. Něco podobného jsem prožil v roce 2012, poslední, co teď potřebuji, je se rozptylovat. Potřebuji se soustředit a odvést týmu co nejlepší výkon, nechci, aby na nějakou moji nesoustředěnost doplatil. Tohle období je nesmírně důležité, potřebujeme v něm nasbírat co mozná největší počet bodů," odpověděl Pérez na otázku, zda se zaobírá i jinými možnostmi, než nadále setrvávat u Force Indie.
Spekulace nezmizíPérez každopádně přiznává, že pokud se o jeho osobu zajímají velké týmy, je to pro něj lichotivé. "Někdy to chodí tak, že pokud zajedete dobrý výsledek, hned vás spojují s Ferrari. Považuji tento tým za největší v F1, takže pokud se objeví mé spojení s ním, je to jenom důkaz, že odvádím dobrou práci. Je to podobné jako u mnoha dalších pilotů, kteří dokáží být dobří. Cítím se hrdý, zvláště s ohledem na mou kariéru v minulých letech, konečně se zase vracím na svou někdejší úroveň. I když je moje spojení s Ferrrari jenom fáma, vím, že dělám dobrou práci, mám za sebou dobré výkony a moje spolupráce s týmem funguje dobře. To je také jedna z věcí, která mě naplňuje hrdostí," dodává Mexičan.
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley se k Pérezově budoucnosti vyjádřil ve smyslu, že rodák z Guadalajary u Force Indie zůstane. "Dobře ví, že se v týmu cítím dobře a jsem mu vděčný, co pro mě udělal. Proto mám také velkou důvěru v šéfa, jsem tu spokojený a není žádný důvod, proč měnit působiště," přitakává Pérez.
Řeč se stočila i na Sergiovo působení u McLarenu, kam Checo nastupoval s velkými ambicemi a po roce musel vyklidit pozici Kevinu Magnussenovi, jemuž se hned v prvním závodě povedlo to, co Pérez nedokázal za celý rok u McLarenu - umístit se na stupních vítězů.
"Jednou se chci stát mistrem světa. Chci v tomto sportu uspět, a k tomu potřebuji být šampionem. To je můj hlavní cíl, a nijak se tím nechci vracet k době mého působení u McLarenu a dokazovat, zda byl jeho vůz dobrý nebo špatný. Prostě chci presvědčit, že na titul mistra světa mám. Domnívám se, že za poslední sezóny u Force Indie jsem hodně co do výkonů povyrostl. Takže uvidíme, co se stane," uzavírá záležitost Pérez.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.