Jakkoli je Formule 1 označována za apolitickou, na některé věci reagovat musí, protože se jí mohou nepřímo dotýkat. Rozhodnutí Velké Británie vystoupit z EU se pochopitelně bude probírat i na poli motoristického sportu, ale jak se zdá, bez velkých obav.
Brexit ještě stále vládne titulkům a široce se rozebírá, ale Christian Horner považuje za velmi nepravděpodobné, že by toto politické rozhodnutí mělo nějaký zásadní dopad na tým se sídlem v Milton Keynes, alespon ve střednědobém horizontu. Stejně tak Bernie Ecclestone, který sám je zastáncem odchodu Velké Británie z EU, je toho názoru, že by tento krok neměl mít vliv na chod sportu jako takového.
Christian Horner přiznal, že výsledek referenda ze závěru minulého týdne v této podobě nečekal. "Byl jsem jím docela překvapen. Ale stalo se. Nyní je důležité, aby vše nezbytné vyjednal Bernie Ecclestone. My budeme podporovat naše zaměstnance. Například v případě víz, máme zaměstnance rekrutující se mimo Evropskou Unii a nikdy jsme neměli problémy. Ujistili jsme je, že pokud by měly nastat nějaké potíže s cestováním a pracovním povolením, případně i něco dalšího, budeme je plně podporovat. Ale jak vyplývá ze zpráv zprostředkovaných médii, je velmi nepravděpodobné, že bude něco podobného někdy nutné řešit, rozhodně ne v následujících několika letech," domnívá se šéf Red Bullu.
Horner se tedy nedomnívá, že by Formule 1 ve své podstatě měla být rozhodnutím Velké Británie nějak ovlivněna a mohly by nastat potenciální problémy, nicméně připustil, že čas ukáže celkový dopad této události.
"Domnívám se, že to Formuli 1 zlevní, protože většina příjmů je buď v eurech nebo dolarech, takže to pro nás bude výhodnější s ohledem na momentální kurs libry. Ovšem nejspíš dojde k negaci díky dalším nákladům, protože pokud budeme dovážet některé zboží z Evropy nebo pracovat se zahraničními dodavateli, určitě tam budou plusy a mínusy. Je to asi otázka času, počkejme a uvidíme. Hlavní pointu vidím v tom, že v dohledné budoucnosti to nebude mít žádný významný dopad," uzavírá Horner.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.