Jakkoli je Formule 1 označována za apolitickou, na některé věci reagovat musí, protože se jí mohou nepřímo dotýkat. Rozhodnutí Velké Británie vystoupit z EU se pochopitelně bude probírat i na poli motoristického sportu, ale jak se zdá, bez velkých obav.
Brexit ještě stále vládne titulkům a široce se rozebírá, ale Christian Horner považuje za velmi nepravděpodobné, že by toto politické rozhodnutí mělo nějaký zásadní dopad na tým se sídlem v Milton Keynes, alespon ve střednědobém horizontu. Stejně tak Bernie Ecclestone, který sám je zastáncem odchodu Velké Británie z EU, je toho názoru, že by tento krok neměl mít vliv na chod sportu jako takového.
Christian Horner přiznal, že výsledek referenda ze závěru minulého týdne v této podobě nečekal. "Byl jsem jím docela překvapen. Ale stalo se. Nyní je důležité, aby vše nezbytné vyjednal Bernie Ecclestone. My budeme podporovat naše zaměstnance. Například v případě víz, máme zaměstnance rekrutující se mimo Evropskou Unii a nikdy jsme neměli problémy. Ujistili jsme je, že pokud by měly nastat nějaké potíže s cestováním a pracovním povolením, případně i něco dalšího, budeme je plně podporovat. Ale jak vyplývá ze zpráv zprostředkovaných médii, je velmi nepravděpodobné, že bude něco podobného někdy nutné řešit, rozhodně ne v následujících několika letech," domnívá se šéf Red Bullu.
Horner se tedy nedomnívá, že by Formule 1 ve své podstatě měla být rozhodnutím Velké Británie nějak ovlivněna a mohly by nastat potenciální problémy, nicméně připustil, že čas ukáže celkový dopad této události.
"Domnívám se, že to Formuli 1 zlevní, protože většina příjmů je buď v eurech nebo dolarech, takže to pro nás bude výhodnější s ohledem na momentální kurs libry. Ovšem nejspíš dojde k negaci díky dalším nákladům, protože pokud budeme dovážet některé zboží z Evropy nebo pracovat se zahraničními dodavateli, určitě tam budou plusy a mínusy. Je to asi otázka času, počkejme a uvidíme. Hlavní pointu vidím v tom, že v dohledné budoucnosti to nebude mít žádný významný dopad," uzavírá Horner.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.