Evropská Grand Prix a problémy Lewise Hamiltona s nastavením režimu motoru rozpoutala velkou debatu o využití radiokomunikace. Dokonce se začalo volat po revizi jejího omezení, které bylo vyhlášeno před touto sezónou.
Lewis Hamilton se v Baku po dvanáct kol snažil přijít na správný režim své pohonné jednotky, přičemž s ohledem na nová pravidla radiové komunikace mu tým nemohl poskytnout žádné použitelné vodítko, protože by se prohřešil proti daným zákazům. Obhájce titulu skončil pátý a po závodě si stěžoval, že šlo o nebezpečný manévr, když v rychlosti kolem 360 km/h musel manipulovat s ovládacími prvky na volantu.
Hamilton vyzval, aby výrazné omezení radiové komunikace bylo znovu projednáno řídícím sportovním orgánem FIA. V jeho požadavku ho podpořili bývalí mistři světa Sebastian Vettel a Fernando Alonso, kteří zákaz komunikace označili jako "vtip".
Zcela odlišný názor než slavnější krajan má syn bývalého pilota F1 Jolyon Palmer. Jeho otec Jonathan Palmer, mimochodem vystudovaný lékař, jezdil v F1 v letech 1983-1989, takže Jolyon do jisté míry může porovnávat. "Omezení radiové komunikace je dobré. Někteří lidé nevědí, jak změnit mód a proto jsou pomalejší. Pokud víte, co se s vaším vozem děje, máte jistou výhodu. Opravdu si myslím, že to je pro F1 dobrou věcí. Musíte myslet mnohem více na to, co se s vozem děje. Inženýři mohou vždy vidět, když něco není v pořádku, ale nemohou vám říci, oč jde. Mohou jen něco naznačit tak, abys to pochopil, ale nesmějí udat, co je nutné změnit. V opačném případě jsou piloti jako roboti, kterým inženýři všechno nařídí!Lewis by za své chování v Baku a nesprávné nastavení zaplatit pokutu," prohlašuje Palmer.
U Mercedesu se s nastavením motoru poněkud potýkají, ostatně jejich široce debatovaná kolize v Grand Prix Španělska byla rovněž důsledkem špatného nastavení motoru, což při výjezdu ze zatáčky 3 vedlo k následné kolizi, protože Rosberg nemohl využít plně výkonu své pohonné jednotky.
"Vše je mnohem více variabilní. V Barceloně měl Nico nesprávné nastavení, Lewis byl rychlejší a pak se srazili. Neznám dopodrobna všechny detaily, ale děsí mě představa, že by podle předchozích pravidel někdo upozornil na špatné počáteční nastavení a tím ho zneutralizoval. Měli bychom Mercedesy na prvním a druhém místě a taky nudný závod. Myslím, že většina pilotů omezení akceptuje jako dobrou věc. Opravdu to není složité, většina věcí, které děláme, jsou záležitostí rutiny," dodává Palmer.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.