Evropská Grand Prix a problémy Lewise Hamiltona s nastavením režimu motoru rozpoutala velkou debatu o využití radiokomunikace. Dokonce se začalo volat po revizi jejího omezení, které bylo vyhlášeno před touto sezónou.
Lewis Hamilton se v Baku po dvanáct kol snažil přijít na správný režim své pohonné jednotky, přičemž s ohledem na nová pravidla radiové komunikace mu tým nemohl poskytnout žádné použitelné vodítko, protože by se prohřešil proti daným zákazům. Obhájce titulu skončil pátý a po závodě si stěžoval, že šlo o nebezpečný manévr, když v rychlosti kolem 360 km/h musel manipulovat s ovládacími prvky na volantu.
Hamilton vyzval, aby výrazné omezení radiové komunikace bylo znovu projednáno řídícím sportovním orgánem FIA. V jeho požadavku ho podpořili bývalí mistři světa Sebastian Vettel a Fernando Alonso, kteří zákaz komunikace označili jako "vtip".
Zcela odlišný názor než slavnější krajan má syn bývalého pilota F1 Jolyon Palmer. Jeho otec Jonathan Palmer, mimochodem vystudovaný lékař, jezdil v F1 v letech 1983-1989, takže Jolyon do jisté míry může porovnávat. "Omezení radiové komunikace je dobré. Někteří lidé nevědí, jak změnit mód a proto jsou pomalejší. Pokud víte, co se s vaším vozem děje, máte jistou výhodu. Opravdu si myslím, že to je pro F1 dobrou věcí. Musíte myslet mnohem více na to, co se s vozem děje. Inženýři mohou vždy vidět, když něco není v pořádku, ale nemohou vám říci, oč jde. Mohou jen něco naznačit tak, abys to pochopil, ale nesmějí udat, co je nutné změnit. V opačném případě jsou piloti jako roboti, kterým inženýři všechno nařídí!Lewis by za své chování v Baku a nesprávné nastavení zaplatit pokutu," prohlašuje Palmer.
U Mercedesu se s nastavením motoru poněkud potýkají, ostatně jejich široce debatovaná kolize v Grand Prix Španělska byla rovněž důsledkem špatného nastavení motoru, což při výjezdu ze zatáčky 3 vedlo k následné kolizi, protože Rosberg nemohl využít plně výkonu své pohonné jednotky.
"Vše je mnohem více variabilní. V Barceloně měl Nico nesprávné nastavení, Lewis byl rychlejší a pak se srazili. Neznám dopodrobna všechny detaily, ale děsí mě představa, že by podle předchozích pravidel někdo upozornil na špatné počáteční nastavení a tím ho zneutralizoval. Měli bychom Mercedesy na prvním a druhém místě a taky nudný závod. Myslím, že většina pilotů omezení akceptuje jako dobrou věc. Opravdu to není složité, většina věcí, které děláme, jsou záležitostí rutiny," dodává Palmer.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.