Force India se dostává do popředí a zatím s přehledem obhajuje páté místo, které si tým vytkl jako svůj letošní cíl. V posledních pěti závodech vždy dojely vozy této stáje na bodované příčce, dvakrát dokonce díky Pérezovi na stupních vítězů.
Jezdecká sestava se dala dohromady v roce 2014, kdy Pérez nebyl zrovna přátelsky "odejit" od McLarenu, kde ovšem za celý rok nedokázal proniknout na stupně vítězů. To u Force Indie už má na kontě čtyři pódiová umístění, z toho dvě v posledních třech závodech.
"Oba naši piloti v posledních letech odvádějí velmi dobré výkony. Neměli jsme s nimi vůbec žádné problémy. Naše sestava je opravdu dobrá. Nico a Checo se vzájemně doplňují, mají různé jezdecké styly, což pomáhá technickému týmu dostat z auta optimální výkon, navzájem se motivují k lepším výsledkům. Máme velké štěstí, že u nás jsou dva piloti takových kvalit," pochvaluje si Bob Fernley.
Přitom to z počátku roku vypadalo s obhajobou pátého místa v Poháru konstruktérů všelijak, protože tým v prvních čtyřech závodech vyválčil jen osm bodů - přesně tolik získal Romain Grosjean z debutujícího Haasu hned při debutu nového týmu v Melbourne. Fernley připustil, že se tým ocitl pod větším tlakem, ale pak se na páté místo vrátil impozantním ziskem 51 bodu v dalším průběhu šampionátu.
"Tlak cítíe vždycky. Jakmile začínáte klouzat v pořadí zpět, má to dopad jak finanční tak emociální. Pak je tu tlak, abyste setrvali na pozici, které jste dosáhli a na následné zlepšení. Vijay Mallya, šéf týmu, si určitě přeje, aby tlak na nás ohledně zlepšení byl ještě o něco větší. Byli jsme přesvědčeni, že budeme v prvních čtyřech závodech schopni dosáhnout lepších výsledků, náš vůz tomu určitě odpovídal. Ale ve dvou závodech jsme ztratili obě auta v prvním kole. Prostě jsme byli ve špatnou dobu na špatném místě.
V Barceloně jsme nasadili očekávaný upgrade, opravdu nám pomohl. Ale zase to byl Nico, o kterého jsme v závodě přišli. Od té doby jsou naše oba vozy velmi silné, což se nakonec ukázalo v Monaku, Montrealu i v Baku," dodává Fernley.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.