Force India se dostává do popředí a zatím s přehledem obhajuje páté místo, které si tým vytkl jako svůj letošní cíl. V posledních pěti závodech vždy dojely vozy této stáje na bodované příčce, dvakrát dokonce díky Pérezovi na stupních vítězů.
Jezdecká sestava se dala dohromady v roce 2014, kdy Pérez nebyl zrovna přátelsky "odejit" od McLarenu, kde ovšem za celý rok nedokázal proniknout na stupně vítězů. To u Force Indie už má na kontě čtyři pódiová umístění, z toho dvě v posledních třech závodech.
"Oba naši piloti v posledních letech odvádějí velmi dobré výkony. Neměli jsme s nimi vůbec žádné problémy. Naše sestava je opravdu dobrá. Nico a Checo se vzájemně doplňují, mají různé jezdecké styly, což pomáhá technickému týmu dostat z auta optimální výkon, navzájem se motivují k lepším výsledkům. Máme velké štěstí, že u nás jsou dva piloti takových kvalit," pochvaluje si Bob Fernley.
Přitom to z počátku roku vypadalo s obhajobou pátého místa v Poháru konstruktérů všelijak, protože tým v prvních čtyřech závodech vyválčil jen osm bodů - přesně tolik získal Romain Grosjean z debutujícího Haasu hned při debutu nového týmu v Melbourne. Fernley připustil, že se tým ocitl pod větším tlakem, ale pak se na páté místo vrátil impozantním ziskem 51 bodu v dalším průběhu šampionátu.
"Tlak cítíe vždycky. Jakmile začínáte klouzat v pořadí zpět, má to dopad jak finanční tak emociální. Pak je tu tlak, abyste setrvali na pozici, které jste dosáhli a na následné zlepšení. Vijay Mallya, šéf týmu, si určitě přeje, aby tlak na nás ohledně zlepšení byl ještě o něco větší. Byli jsme přesvědčeni, že budeme v prvních čtyřech závodech schopni dosáhnout lepších výsledků, náš vůz tomu určitě odpovídal. Ale ve dvou závodech jsme ztratili obě auta v prvním kole. Prostě jsme byli ve špatnou dobu na špatném místě.
V Barceloně jsme nasadili očekávaný upgrade, opravdu nám pomohl. Ale zase to byl Nico, o kterého jsme v závodě přišli. Od té doby jsou naše oba vozy velmi silné, což se nakonec ukázalo v Monaku, Montrealu i v Baku," dodává Fernley.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.