Tvrdit, že se Formule 1 ocitá na scestí je nadsazené, byť se už nějakou dobu vedou velké dohady, jakým směrem se má vlastně ubírat. Podporování některých prvků ji podle odborníků, fanoušků a dokonce i pilotů zbavuje toho nejpřitažlivějšího.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel považuje za klíčové prvky závodů vysokou rychlost a určité prvky nebezpečí. Jedním dechem však také dodává, že v druhé oblasti je pořád co zlepšovat.
"Myslím, že závody by měly mít několik pilířů a rychlost je rozhodně jedním z nich. Tempo v zatáčkách je neuvěřitelné a zůstává jedním z důležitých prvků v celém kontextu závodění. Do jisté míry to je i prvek nebezpečí, který přináší závodům potřebné vzrušení," prohlásil Vettel na turínské Sportovní konferenci FIA.
Německý pilot patří rovněž mezi ty, kteří podporují okruh v Baku a nechápe názory těch, kteří některé jeho části označují za hodně nebezpečné. "S tím nesouhlasím. Myslím, že FIA a pořadatelé odvedli sakra dobrou práci. Ano, tento okruh není situován do míst, která byla přímo určena pro závody, ale to je právě důvod, proč je to tu tolik vzrušující," dodal Vettel.
Exmistr světa se vyjádřil i k otázce přínosů z technologického pokroku za několik posledních let. Opět se dotkl otázky rychlosti - a bezpečnosti - s důrazem na skutečnost, že se neustále musí vyvíjet úsilí o další zlepšení.
"Nejlepší věc, která mohla nastat - naše auta jsou velmi rychlá! Když se podíváte na vozy před deseti, dvaceti, třiceti nebo padesáti lety - a kde jsme dnes, tak technologie umožnily udělat vozy podstatně rychlejší, je také mnohem větší požitek je pilotovat. Pocit, který přitom mám, je neuvěřitelný.
Stejně tak je potřeba zmínit, že vozy jsem mnohem bezpečnější, což je pro nás, piloty, vítané. Nemůžeme zavírat oči nad tím, když se stane něco špatného. Myslím, že na takové věci musíme reagovat. Dělali jsme to v posledních letech a musíme i nyní. To je ten správný přístup," domnívá se Vettel.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.