Tvrdit, že se Formule 1 ocitá na scestí je nadsazené, byť se už nějakou dobu vedou velké dohady, jakým směrem se má vlastně ubírat. Podporování některých prvků ji podle odborníků, fanoušků a dokonce i pilotů zbavuje toho nejpřitažlivějšího.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel považuje za klíčové prvky závodů vysokou rychlost a určité prvky nebezpečí. Jedním dechem však také dodává, že v druhé oblasti je pořád co zlepšovat.
"Myslím, že závody by měly mít několik pilířů a rychlost je rozhodně jedním z nich. Tempo v zatáčkách je neuvěřitelné a zůstává jedním z důležitých prvků v celém kontextu závodění. Do jisté míry to je i prvek nebezpečí, který přináší závodům potřebné vzrušení," prohlásil Vettel na turínské Sportovní konferenci FIA.
Německý pilot patří rovněž mezi ty, kteří podporují okruh v Baku a nechápe názory těch, kteří některé jeho části označují za hodně nebezpečné. "S tím nesouhlasím. Myslím, že FIA a pořadatelé odvedli sakra dobrou práci. Ano, tento okruh není situován do míst, která byla přímo určena pro závody, ale to je právě důvod, proč je to tu tolik vzrušující," dodal Vettel.
Exmistr světa se vyjádřil i k otázce přínosů z technologického pokroku za několik posledních let. Opět se dotkl otázky rychlosti - a bezpečnosti - s důrazem na skutečnost, že se neustále musí vyvíjet úsilí o další zlepšení.
"Nejlepší věc, která mohla nastat - naše auta jsou velmi rychlá! Když se podíváte na vozy před deseti, dvaceti, třiceti nebo padesáti lety - a kde jsme dnes, tak technologie umožnily udělat vozy podstatně rychlejší, je také mnohem větší požitek je pilotovat. Pocit, který přitom mám, je neuvěřitelný.
Stejně tak je potřeba zmínit, že vozy jsem mnohem bezpečnější, což je pro nás, piloty, vítané. Nemůžeme zavírat oči nad tím, když se stane něco špatného. Myslím, že na takové věci musíme reagovat. Dělali jsme to v posledních letech a musíme i nyní. To je ten správný přístup," domnívá se Vettel.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.