Tvrdit, že se Formule 1 ocitá na scestí je nadsazené, byť se už nějakou dobu vedou velké dohady, jakým směrem se má vlastně ubírat. Podporování některých prvků ji podle odborníků, fanoušků a dokonce i pilotů zbavuje toho nejpřitažlivějšího.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel považuje za klíčové prvky závodů vysokou rychlost a určité prvky nebezpečí. Jedním dechem však také dodává, že v druhé oblasti je pořád co zlepšovat.
"Myslím, že závody by měly mít několik pilířů a rychlost je rozhodně jedním z nich. Tempo v zatáčkách je neuvěřitelné a zůstává jedním z důležitých prvků v celém kontextu závodění. Do jisté míry to je i prvek nebezpečí, který přináší závodům potřebné vzrušení," prohlásil Vettel na turínské Sportovní konferenci FIA.
Německý pilot patří rovněž mezi ty, kteří podporují okruh v Baku a nechápe názory těch, kteří některé jeho části označují za hodně nebezpečné. "S tím nesouhlasím. Myslím, že FIA a pořadatelé odvedli sakra dobrou práci. Ano, tento okruh není situován do míst, která byla přímo určena pro závody, ale to je právě důvod, proč je to tu tolik vzrušující," dodal Vettel.
Exmistr světa se vyjádřil i k otázce přínosů z technologického pokroku za několik posledních let. Opět se dotkl otázky rychlosti - a bezpečnosti - s důrazem na skutečnost, že se neustále musí vyvíjet úsilí o další zlepšení.
"Nejlepší věc, která mohla nastat - naše auta jsou velmi rychlá! Když se podíváte na vozy před deseti, dvaceti, třiceti nebo padesáti lety - a kde jsme dnes, tak technologie umožnily udělat vozy podstatně rychlejší, je také mnohem větší požitek je pilotovat. Pocit, který přitom mám, je neuvěřitelný.
Stejně tak je potřeba zmínit, že vozy jsem mnohem bezpečnější, což je pro nás, piloty, vítané. Nemůžeme zavírat oči nad tím, když se stane něco špatného. Myslím, že na takové věci musíme reagovat. Dělali jsme to v posledních letech a musíme i nyní. To je ten správný přístup," domnívá se Vettel.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.