Kvjat: Dejte nám "trestající" okruhy

Daniel Kvjat si je vědom rizik závodního pilota
Daniel Kvjat si je vědom rizik závodního pilota, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 22. června 2016 12:20
Sdílej:

Evropská Grand Prix je za námi, ale hovořit se o ní bude ještě hodně dlouho. Možná i proto, že přes veškeré očekávání nepřinesla onen "nepředvídatelný" závod, jak mnozí očekávali. Jedno pozitivum ale na ní lze, alespoň podle někoho, najít.

Baku bude mít své odpůrce i zastánce. Jedním z těch druhých je pilot Toro Rosso Daniil Vjačeslavovič Kvjat, paradoxně muž, který musel trať vedoucí ulicemi ázerbajdžánské metropole opustit jako první. Dle jeho názoru je rád, že existuje okruh tak těžký a "nemilosrdný" jako Baku.

"Tenhle druh trati mám rád - musíte být statečný, mít »koule«, jak se říká, je to zkrátka fajn. Vítám trati vyžadující hrdinství, kdy musíte jet na hraně s vědomím, že můžete být snadno vytrestán. Ze všech moderních tratí je Baku tou, jejíž typ chceme častěji. Samozřejmě nemusíme jezdit pořád ve městech, ale třeba Zandvoort, Mugello - když jsem tam závodil před nějakými čtyřmi lety a nebyly tam žádné únikové zóny - nebo Imola, takové okruhy potřebujeme," tvrdí Kvjat.

Pamětníkům není třeba vysvětlovat, že v holandském Zandvoortu a italské Imole se kdysi Grand Prix jezdily, Mugello je využíváno jako zkušební dráha týmem Ferrari, ale v minulosti se tu některé "efjedničky" také projely. 

"Jak říkám, na tratích, které jsem jmenoval, musíte prokázat statečnost. Abú Zabí, tam to žádné hrdinství není, jedeme tam jako roboti. Jedete, pozdě brzdíte, ztratíte pozici, jste naštvaný, protože jste přišel o rychlé kolo - ale nehrozí vám, že si tu zničíte auto," pokračuje ruský pilot.

Ctěme pocit nebezpečí

Kvjat byl pochopitelně dotázán, zda by neměl obavy, že nebezpečně havaruje nejen po jezdecké chybě nebo přecenění vlastních schopností, ale kvůli mechanické závadě. Hned mu byla připomenuta jeho porucha, kvůli které musel v 6. kole zajet do boxů a odstoupit.

"Podobné selhání zavěšení se moc často nestává - samozřejmě bychom nebyli rádi, kdybych kvůli tomu skončil ve zdi, proto jsem také raději volil odstoupení. 

Náš sport je extrémní, měl by být nebezpečný - dnes jsem měl problém se zavěšením, ale také jsem mohl mít i jiný a vážnější. Ale podepsal jsem kontrakt a vím, že nebezpečí je jeho součástí," dodává Kvjat.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.