Evropská Grand Prix je za námi, ale hovořit se o ní bude ještě hodně dlouho. Možná i proto, že přes veškeré očekávání nepřinesla onen "nepředvídatelný" závod, jak mnozí očekávali. Jedno pozitivum ale na ní lze, alespoň podle někoho, najít.
Baku bude mít své odpůrce i zastánce. Jedním z těch druhých je pilot Toro Rosso Daniil Vjačeslavovič Kvjat, paradoxně muž, který musel trať vedoucí ulicemi ázerbajdžánské metropole opustit jako první. Dle jeho názoru je rád, že existuje okruh tak těžký a "nemilosrdný" jako Baku.
"Tenhle druh trati mám rád - musíte být statečný, mít »koule«, jak se říká, je to zkrátka fajn. Vítám trati vyžadující hrdinství, kdy musíte jet na hraně s vědomím, že můžete být snadno vytrestán. Ze všech moderních tratí je Baku tou, jejíž typ chceme častěji. Samozřejmě nemusíme jezdit pořád ve městech, ale třeba Zandvoort, Mugello - když jsem tam závodil před nějakými čtyřmi lety a nebyly tam žádné únikové zóny - nebo Imola, takové okruhy potřebujeme," tvrdí Kvjat.
Pamětníkům není třeba vysvětlovat, že v holandském Zandvoortu a italské Imole se kdysi Grand Prix jezdily, Mugello je využíváno jako zkušební dráha týmem Ferrari, ale v minulosti se tu některé "efjedničky" také projely.
"Jak říkám, na tratích, které jsem jmenoval, musíte prokázat statečnost. Abú Zabí, tam to žádné hrdinství není, jedeme tam jako roboti. Jedete, pozdě brzdíte, ztratíte pozici, jste naštvaný, protože jste přišel o rychlé kolo - ale nehrozí vám, že si tu zničíte auto," pokračuje ruský pilot.
Ctěme pocit nebezpečíKvjat byl pochopitelně dotázán, zda by neměl obavy, že nebezpečně havaruje nejen po jezdecké chybě nebo přecenění vlastních schopností, ale kvůli mechanické závadě. Hned mu byla připomenuta jeho porucha, kvůli které musel v 6. kole zajet do boxů a odstoupit.
"Podobné selhání zavěšení se moc často nestává - samozřejmě bychom nebyli rádi, kdybych kvůli tomu skončil ve zdi, proto jsem také raději volil odstoupení.
Náš sport je extrémní, měl by být nebezpečný - dnes jsem měl problém se zavěšením, ale také jsem mohl mít i jiný a vážnější. Ale podepsal jsem kontrakt a vím, že nebezpečí je jeho součástí," dodává Kvjat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.