Evropská Grand Prix je za námi, ale hovořit se o ní bude ještě hodně dlouho. Možná i proto, že přes veškeré očekávání nepřinesla onen "nepředvídatelný" závod, jak mnozí očekávali. Jedno pozitivum ale na ní lze, alespoň podle někoho, najít.
Baku bude mít své odpůrce i zastánce. Jedním z těch druhých je pilot Toro Rosso Daniil Vjačeslavovič Kvjat, paradoxně muž, který musel trať vedoucí ulicemi ázerbajdžánské metropole opustit jako první. Dle jeho názoru je rád, že existuje okruh tak těžký a "nemilosrdný" jako Baku.
"Tenhle druh trati mám rád - musíte být statečný, mít »koule«, jak se říká, je to zkrátka fajn. Vítám trati vyžadující hrdinství, kdy musíte jet na hraně s vědomím, že můžete být snadno vytrestán. Ze všech moderních tratí je Baku tou, jejíž typ chceme častěji. Samozřejmě nemusíme jezdit pořád ve městech, ale třeba Zandvoort, Mugello - když jsem tam závodil před nějakými čtyřmi lety a nebyly tam žádné únikové zóny - nebo Imola, takové okruhy potřebujeme," tvrdí Kvjat.
Pamětníkům není třeba vysvětlovat, že v holandském Zandvoortu a italské Imole se kdysi Grand Prix jezdily, Mugello je využíváno jako zkušební dráha týmem Ferrari, ale v minulosti se tu některé "efjedničky" také projely.
"Jak říkám, na tratích, které jsem jmenoval, musíte prokázat statečnost. Abú Zabí, tam to žádné hrdinství není, jedeme tam jako roboti. Jedete, pozdě brzdíte, ztratíte pozici, jste naštvaný, protože jste přišel o rychlé kolo - ale nehrozí vám, že si tu zničíte auto," pokračuje ruský pilot.
Ctěme pocit nebezpečíKvjat byl pochopitelně dotázán, zda by neměl obavy, že nebezpečně havaruje nejen po jezdecké chybě nebo přecenění vlastních schopností, ale kvůli mechanické závadě. Hned mu byla připomenuta jeho porucha, kvůli které musel v 6. kole zajet do boxů a odstoupit.
"Podobné selhání zavěšení se moc často nestává - samozřejmě bychom nebyli rádi, kdybych kvůli tomu skončil ve zdi, proto jsem také raději volil odstoupení.
Náš sport je extrémní, měl by být nebezpečný - dnes jsem měl problém se zavěšením, ale také jsem mohl mít i jiný a vážnější. Ale podepsal jsem kontrakt a vím, že nebezpečí je jeho součástí," dodává Kvjat.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.