Radiová přestřelka mezi Hamiltonem a boxem Mercedesu, poněkud kratší, ale rozhodně rovněž dramatická výměna názorů mezi Räikkönenem a inženýry Ferrari. Kulisa Grand Prix Evropy se vyhrotila do podoby: "všechno špatně, znova a lépe".
Jean Todt, prezident FIA, si ale nemyslí, že by kritika byla na místě. Navíc dodává, že změna pravidel byla schválena jednomyslně. Postižení piloti ale mají jiný názor - Hamilton hovoří jednoznačně o znehodnocení závodu, protože nemohl zasáhnout do boje o vedení z důvodů změny režimu motoru, kterou nemohl se svým technickým týmem odstranit a učinit tak svůj vůz více konkurenceschopný.
Podporu získal celkem pochopitelně od svého šéfa Toto Wolffa, na jeho stranu se přidal i Fernando Alonso a rovněž Maurizio Arrivabene, který situaci označil za "šílenou", protože u Ferrari zase řešil Räikkönen v polovině závodu problém s elektronikou.
Todt se k této otázce vyjádřil na Sportovní konferenci FIA v Turíně. "Vždy jsme věřili, že odstranění takzvaných pomůcek pro piloty je správné, že to pomůže jim a závodům jako takovým. Bylo jednomyslně požadováno, abychom snížili veškeré pomůcky v závodním režimu a tohle omezení je součástí tohoto přístupu," prohlásil Todt.
Obhájce titulu Lewis Hamilton naproti tomu tvrdí, že moderní technika v současné natolik komplikovaná, pilot má k dispozici tolik ovládacích prvků, přepínačů a režímů řízených z kokpitu, že by nějakou pomoc potřeboval.
"Ano, dá se říci, že monoposty jsou příliš komplikované, ale právě skončil závod 24 hodin Le Mans s vozy, které jsou také víc a víc komplikované.Týmy a piloti na tom musí zapracovat, protože je šance nabídnout nejlepší možný výkon," dodává Todt.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.