Radiová přestřelka mezi Hamiltonem a boxem Mercedesu, poněkud kratší, ale rozhodně rovněž dramatická výměna názorů mezi Räikkönenem a inženýry Ferrari. Kulisa Grand Prix Evropy se vyhrotila do podoby: "všechno špatně, znova a lépe".
Jean Todt, prezident FIA, si ale nemyslí, že by kritika byla na místě. Navíc dodává, že změna pravidel byla schválena jednomyslně. Postižení piloti ale mají jiný názor - Hamilton hovoří jednoznačně o znehodnocení závodu, protože nemohl zasáhnout do boje o vedení z důvodů změny režimu motoru, kterou nemohl se svým technickým týmem odstranit a učinit tak svůj vůz více konkurenceschopný.
Podporu získal celkem pochopitelně od svého šéfa Toto Wolffa, na jeho stranu se přidal i Fernando Alonso a rovněž Maurizio Arrivabene, který situaci označil za "šílenou", protože u Ferrari zase řešil Räikkönen v polovině závodu problém s elektronikou.
Todt se k této otázce vyjádřil na Sportovní konferenci FIA v Turíně. "Vždy jsme věřili, že odstranění takzvaných pomůcek pro piloty je správné, že to pomůže jim a závodům jako takovým. Bylo jednomyslně požadováno, abychom snížili veškeré pomůcky v závodním režimu a tohle omezení je součástí tohoto přístupu," prohlásil Todt.
Obhájce titulu Lewis Hamilton naproti tomu tvrdí, že moderní technika v současné natolik komplikovaná, pilot má k dispozici tolik ovládacích prvků, přepínačů a režímů řízených z kokpitu, že by nějakou pomoc potřeboval.
"Ano, dá se říci, že monoposty jsou příliš komplikované, ale právě skončil závod 24 hodin Le Mans s vozy, které jsou také víc a víc komplikované.Týmy a piloti na tom musí zapracovat, protože je šance nabídnout nejlepší možný výkon," dodává Todt.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.