Přestože závod v ulicích Baku příliš vzrušení nepřinesl a padala dokonce hodnocení jako "nudný" nebo "nezajímavý", představitelé okruhu myjí docela jiný názor a vidí existenci závodu v ulicích ázerbajdžánské metropole optimisticky.
Generální ředitel okruhu v Baku Arif Rahimov se ke kvalitě samotné Grand Prix nevyjádřil, nejspíš aby se vyhnul hodnocení, ale prohlásil, že byl splněn hlavní cíl: představit Baku všem divákům napříč celým světem.
"Je to úspěch. Bylo opravdu nádherné slyšet všechny komplimenty od všech těch lidí. Od pilotů, týmů, od vedení F1... jsme všichni opravdu tak šťastní, jsme hrdí na náš podnik. Dokázali jsme to. Předvedli jsme Baku takové, jaké je, úžasný závod v úžasném městě.
Pokud zopakujeme úspěch, kterého jsme dosáhli letos, jsem si jist, že Baku se stane dlouhodobou záležitostí stejně jako staré dobré okruhy, které jsou součástí kalendáře F1, podobně jako Monako nebo Monza," komentuje Grand Prix Arif Rahimov, jehož otec Azad je ministr mládeže a sportu Ázerbajdžánu.
Zástupce prezidentské kanceláře a vedoucí Střediska Ázerbajdžánu pro strategické studie Farkhad Mammadov sdělil novinářům, že Baku má zaručenou pětiletou smlouvu s možností dalšího prodloužení. Ovšem zdaleka ne vše je tak blyštivé, jak se z prohlášení oficiálních zástupců jeví.
Už před samotnou Grand Prix se zvedla vlna odporu proti konání závodu v této lokalitě s odkazem na porušování lidských práv, kritika ázerbajdžánského prezidenta Ilhama Alijeva a jeho tvrdých opatření proti disentu, podle nichž nemilosrdně potírá jakoukoli politickou opozici. Sám prezident, který na pódiu po závodě předával trofej vítěznému Rosbergovi (po boku své manželky, která věnovala cenu zástupci týmu), podobné názory popírá.
Padla také otázka, zda by v budoucnu nebylo proveditelné udělat z Baku další "noční" okruh po vzoru Singapuru nebo Bahrajnu. Arif Rahimov na tuto otázku odpověděl, že to v současné době není na pořadu dne. "Možná někdy v budoucnu, kdy budeme mít dojem, že by se něco mohlo změnit, ale myslím, že závod vypadá moc dobře takový, jaký je."
A jaké jsou ohlasy přímých účastníků novodobé Grand Prix Evropy pod ázerbajždánskou vlajkou? "Myslím, že to byl výborný víkend. Vybavení bylo prvotřídní, okruh je velkou výzvou... Myslím, že je to dobrý přírůstek do kalendáře F1," domnívá se šéf Red Bullu Christian Horner.
Zajímavý postřeh zaznamenal Nico Rosberg, který měl trochu obav ohledně bezpečnosti. Nakonec ale konstatoval, že pořadatelé odvedli dobrou práci. Jen by to chtělo víc toalet. "Dost dlouho jsem si tento víkend postál ve frontě, takže by s tím chtělo něco pro příště udělat," uvedl první vítěz v ulicích Baku.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.