Přestože závod v ulicích Baku příliš vzrušení nepřinesl a padala dokonce hodnocení jako "nudný" nebo "nezajímavý", představitelé okruhu myjí docela jiný názor a vidí existenci závodu v ulicích ázerbajdžánské metropole optimisticky.
Generální ředitel okruhu v Baku Arif Rahimov se ke kvalitě samotné Grand Prix nevyjádřil, nejspíš aby se vyhnul hodnocení, ale prohlásil, že byl splněn hlavní cíl: představit Baku všem divákům napříč celým světem.
"Je to úspěch. Bylo opravdu nádherné slyšet všechny komplimenty od všech těch lidí. Od pilotů, týmů, od vedení F1... jsme všichni opravdu tak šťastní, jsme hrdí na náš podnik. Dokázali jsme to. Předvedli jsme Baku takové, jaké je, úžasný závod v úžasném městě.
Pokud zopakujeme úspěch, kterého jsme dosáhli letos, jsem si jist, že Baku se stane dlouhodobou záležitostí stejně jako staré dobré okruhy, které jsou součástí kalendáře F1, podobně jako Monako nebo Monza," komentuje Grand Prix Arif Rahimov, jehož otec Azad je ministr mládeže a sportu Ázerbajdžánu.
Zástupce prezidentské kanceláře a vedoucí Střediska Ázerbajdžánu pro strategické studie Farkhad Mammadov sdělil novinářům, že Baku má zaručenou pětiletou smlouvu s možností dalšího prodloužení. Ovšem zdaleka ne vše je tak blyštivé, jak se z prohlášení oficiálních zástupců jeví.
Už před samotnou Grand Prix se zvedla vlna odporu proti konání závodu v této lokalitě s odkazem na porušování lidských práv, kritika ázerbajdžánského prezidenta Ilhama Alijeva a jeho tvrdých opatření proti disentu, podle nichž nemilosrdně potírá jakoukoli politickou opozici. Sám prezident, který na pódiu po závodě předával trofej vítěznému Rosbergovi (po boku své manželky, která věnovala cenu zástupci týmu), podobné názory popírá.
Padla také otázka, zda by v budoucnu nebylo proveditelné udělat z Baku další "noční" okruh po vzoru Singapuru nebo Bahrajnu. Arif Rahimov na tuto otázku odpověděl, že to v současné době není na pořadu dne. "Možná někdy v budoucnu, kdy budeme mít dojem, že by se něco mohlo změnit, ale myslím, že závod vypadá moc dobře takový, jaký je."
A jaké jsou ohlasy přímých účastníků novodobé Grand Prix Evropy pod ázerbajždánskou vlajkou? "Myslím, že to byl výborný víkend. Vybavení bylo prvotřídní, okruh je velkou výzvou... Myslím, že je to dobrý přírůstek do kalendáře F1," domnívá se šéf Red Bullu Christian Horner.
Zajímavý postřeh zaznamenal Nico Rosberg, který měl trochu obav ohledně bezpečnosti. Nakonec ale konstatoval, že pořadatelé odvedli dobrou práci. Jen by to chtělo víc toalet. "Dost dlouho jsem si tento víkend postál ve frontě, takže by s tím chtělo něco pro příště udělat," uvedl první vítěz v ulicích Baku.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.