Přestože závod v ulicích Baku příliš vzrušení nepřinesl a padala dokonce hodnocení jako "nudný" nebo "nezajímavý", představitelé okruhu myjí docela jiný názor a vidí existenci závodu v ulicích ázerbajdžánské metropole optimisticky.
Generální ředitel okruhu v Baku Arif Rahimov se ke kvalitě samotné Grand Prix nevyjádřil, nejspíš aby se vyhnul hodnocení, ale prohlásil, že byl splněn hlavní cíl: představit Baku všem divákům napříč celým světem.
"Je to úspěch. Bylo opravdu nádherné slyšet všechny komplimenty od všech těch lidí. Od pilotů, týmů, od vedení F1... jsme všichni opravdu tak šťastní, jsme hrdí na náš podnik. Dokázali jsme to. Předvedli jsme Baku takové, jaké je, úžasný závod v úžasném městě.
Pokud zopakujeme úspěch, kterého jsme dosáhli letos, jsem si jist, že Baku se stane dlouhodobou záležitostí stejně jako staré dobré okruhy, které jsou součástí kalendáře F1, podobně jako Monako nebo Monza," komentuje Grand Prix Arif Rahimov, jehož otec Azad je ministr mládeže a sportu Ázerbajdžánu.
Zástupce prezidentské kanceláře a vedoucí Střediska Ázerbajdžánu pro strategické studie Farkhad Mammadov sdělil novinářům, že Baku má zaručenou pětiletou smlouvu s možností dalšího prodloužení. Ovšem zdaleka ne vše je tak blyštivé, jak se z prohlášení oficiálních zástupců jeví.
Už před samotnou Grand Prix se zvedla vlna odporu proti konání závodu v této lokalitě s odkazem na porušování lidských práv, kritika ázerbajdžánského prezidenta Ilhama Alijeva a jeho tvrdých opatření proti disentu, podle nichž nemilosrdně potírá jakoukoli politickou opozici. Sám prezident, který na pódiu po závodě předával trofej vítěznému Rosbergovi (po boku své manželky, která věnovala cenu zástupci týmu), podobné názory popírá.
Padla také otázka, zda by v budoucnu nebylo proveditelné udělat z Baku další "noční" okruh po vzoru Singapuru nebo Bahrajnu. Arif Rahimov na tuto otázku odpověděl, že to v současné době není na pořadu dne. "Možná někdy v budoucnu, kdy budeme mít dojem, že by se něco mohlo změnit, ale myslím, že závod vypadá moc dobře takový, jaký je."
A jaké jsou ohlasy přímých účastníků novodobé Grand Prix Evropy pod ázerbajždánskou vlajkou? "Myslím, že to byl výborný víkend. Vybavení bylo prvotřídní, okruh je velkou výzvou... Myslím, že je to dobrý přírůstek do kalendáře F1," domnívá se šéf Red Bullu Christian Horner.
Zajímavý postřeh zaznamenal Nico Rosberg, který měl trochu obav ohledně bezpečnosti. Nakonec ale konstatoval, že pořadatelé odvedli dobrou práci. Jen by to chtělo víc toalet. "Dost dlouho jsem si tento víkend postál ve frontě, takže by s tím chtělo něco pro příště udělat," uvedl první vítěz v ulicích Baku.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.