Alternativní řešení ochrany kokpitu v provedení Red Bullu, pro které se vžil termín aeroscreen, neuspělo v boji s Halo konceptem, který dříve předložil Mercedes. Red Bull se tímto řešením nehodlá nadále zabývat.
Názory na obě řešení byly různé, jedni preferovali Halo koncept, kterému se po předvedení na testech v Barceloně v některých kruzích začalo posměšně říkat "tanga", druzí se klonili k "baldachýnu", se kterým přišel Red Bull a prezentoval ho v tréninku na Grand Prix Ruska v Soči. Rozhodnutí padlo o něco později a v interním souboji vyhrál Halo koncept (článek zde). Týmy se v rámci Grand Prix Monaka dohodly, že případné zavedení této verze ochrany kokpitu by bylo nasazeno v období kolem britské Grand Prix.
Tým z Milton Keynes od začátku roku na alternativě k halo konceptu tvrdě pracoval a zdálo se, že velice pozitivní představení aeroscreenu v Soči mu dává velké šance. Po nárazových testech a určitých problémech s horním okrajem zařízení, které by potenciálně mohlo ohrozit hlavu pilota, bylo oznámeno, že zavedení tohoto řešení pro rok 2017 by bylo příliš riskantní.
Red Bull se proto rozhodl práce na svém řešení ochrany kokpitu zastavit, protože pokud se nebude realizovat, nemá smysl do něj nadále investovat ani prostředky, ani čas. Tým by musel rozdělit své kapacity, protože v současné době se zabývá inovacemi letošního vozu a už chystá nový monopost na příští sezónu. A pokud by měl být aeroscreen připraven pro rok 2018, znamenalo by to další náklady a vytížení.
S ohledem na fakt, že do tohoto řešení ochrany kokpitu bylo investováno asi 250 000 eur, považuje Red Bull za zbytečné dále aeroscreen vyvíjet. Takže ona otevřená dvířka FIA se nejspíš definitivně zabouchla. U "Rudých býků" se domnívají, že by se této varianty mohl chopit nezávislý výrobce a vývojově projekt dotáhnout do stadia, kdy by byl dostupný pro všechny kategorie.
"V tuto chvíli jsme pozastavili veškeré práce na aeroscreenu, protože očekáváme oficiální direktiva od FIA. Oni mají veškeré informace. Nemáme zdroje ani dost kapacit na pokračování ve vývoji aeroscreenu. Navíc to ani není zadarmo," prohlásil pro server Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.