Alternativní řešení ochrany kokpitu v provedení Red Bullu, pro které se vžil termín aeroscreen, neuspělo v boji s Halo konceptem, který dříve předložil Mercedes. Red Bull se tímto řešením nehodlá nadále zabývat.
Názory na obě řešení byly různé, jedni preferovali Halo koncept, kterému se po předvedení na testech v Barceloně v některých kruzích začalo posměšně říkat "tanga", druzí se klonili k "baldachýnu", se kterým přišel Red Bull a prezentoval ho v tréninku na Grand Prix Ruska v Soči. Rozhodnutí padlo o něco později a v interním souboji vyhrál Halo koncept (článek zde). Týmy se v rámci Grand Prix Monaka dohodly, že případné zavedení této verze ochrany kokpitu by bylo nasazeno v období kolem britské Grand Prix.
Tým z Milton Keynes od začátku roku na alternativě k halo konceptu tvrdě pracoval a zdálo se, že velice pozitivní představení aeroscreenu v Soči mu dává velké šance. Po nárazových testech a určitých problémech s horním okrajem zařízení, které by potenciálně mohlo ohrozit hlavu pilota, bylo oznámeno, že zavedení tohoto řešení pro rok 2017 by bylo příliš riskantní.
Red Bull se proto rozhodl práce na svém řešení ochrany kokpitu zastavit, protože pokud se nebude realizovat, nemá smysl do něj nadále investovat ani prostředky, ani čas. Tým by musel rozdělit své kapacity, protože v současné době se zabývá inovacemi letošního vozu a už chystá nový monopost na příští sezónu. A pokud by měl být aeroscreen připraven pro rok 2018, znamenalo by to další náklady a vytížení.
S ohledem na fakt, že do tohoto řešení ochrany kokpitu bylo investováno asi 250 000 eur, považuje Red Bull za zbytečné dále aeroscreen vyvíjet. Takže ona otevřená dvířka FIA se nejspíš definitivně zabouchla. U "Rudých býků" se domnívají, že by se této varianty mohl chopit nezávislý výrobce a vývojově projekt dotáhnout do stadia, kdy by byl dostupný pro všechny kategorie.
"V tuto chvíli jsme pozastavili veškeré práce na aeroscreenu, protože očekáváme oficiální direktiva od FIA. Oni mají veškeré informace. Nemáme zdroje ani dost kapacit na pokračování ve vývoji aeroscreenu. Navíc to ani není zadarmo," prohlásil pro server Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.