Když došlo k zásadnímu omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a piloty, bylo zřejmé, že se bude čekat na první komplikace, aby se stávající systém dostal pod palbu kritiky. Po Baku se tak stalo.
Nebyly to jenom zoufalé apely Lewise Hamiltona, který marně lákal od svých inženýrů nápovědu na problémy při evropském závodě. Podobný dialog vedl i Kimi Räikkönen. Neuspěli ani se snahou jít cestou dávných dětských her a snahou přimět osazenstvo boxů, aby jim metodou ANO či NE pomohlo objasnit problémy s vozem. A to se dotýkáme pouzé té radokomunikace, která nám byla během přenosu nabídnuta.
Proto se jako první ozval boss Mercedesu Toto Wolff, který se domnívá, že bude potřeba přehodnotit úroveň komunikace mezi týmem a pilotem - jako záminku si bere právě to, co se dělo na okruhu v Baku.
"Pokud je mi známo, měl rázný zásah do radiokomunikace odstranit elektronické pomůcky. Ale tohle nebyla žádná instruktáž pilota, byl to technický problém. Formule 1 je dnes tak technická, až je to někdy neúnosné. Abyste byli schopni něco udělat s takovým množstvím přepínačů, je nutné nechat vyřešit tuto problematiku personál v boxech. Kdyby to bylo možné, viděli bychom mnohem lepší závod, protože Lewis by měl možnost bojovat o pozice se soupeři před sebou," domnívá se Wolff.
Nechte nás mluvitWolff se dožaduje přehodnocení radiokomunikace v tom směru, aby neobírala sport o závodní prvky, ale naopak jim napománala.
"Myslím, že všichni chceme vidět piloty, jak závodí. Dnešní vozy jsou příliš komplikované, protože jsou tam skutečno velmi sofistikovaná technologická vybavení. Bude potřeba se podívat na pravidla. Není to stížnost, kdepak. Pro všechny je to stejné, myslím, že i u Ferrari měli problémy," dodává Wolff.
"Jsou tu v podstatě dvě varianty - zavést méně technologie, ale nemyslím si, že by to byl ten správný směr. Nebo upravit pravidla tak, že můžeme s pilotem v případě nějakého problému komunikovat," navrhuje Wolff řešení.
Je tu zcela nepochybně problém, že pokud se (zvláště na tratích, jako je Baku) pilot nebude plně věnovat jízdě a mořit se s ovládacími prvky na volantů, může to skončit i nehodou. Na druhou stranu nelze vyloučit ani skutečnost, že uvolnění přísných omezení radiokomunikace se bude snažit někdo využít, aby mohl piloty zvýhodnit. FIA čeká v tomto směru nemalý kus práce.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.