Do okamžiku, než se monoposty Formule 1 vydají na mnohokrát diskutovanou a představovanou trať v ázerbajdžánském Baku, chybí už jenom hodiny. Proto je určitě zajímavé přečíst si názor jejího oficiálního velvyslance F1.
Fernando Alonso jako ambasador okruhu prozradil, že piloti nebyli nijak zapojeni do plánované podoby okruhu v Baku.
"Jsou tam některé zatáčky, o kterých ještě budeme, u dalších bude třeba nejdřív sednout do auta a projet si je, abychom získali nějaký pocit. Byli jsme svědky každoročních malých úprav třeba v Singapuru, dokud se nedospělo k rozumnému kompromisu. Myslím, že tady to nebude příliš odlišné. Lze očekávat, že příští rok tu nastanou určité změny poté, co absolvujeme závod," předpovídá Alonso.
"Co se týče bezpečnosti, FIA vyzkoušela bezpočet simulací, zda je závodní prostor bezpečný. Je zřejmé, že některé jsou bezpečné více, jiné možná vypadají úzké, ale pořád překonávají některá místa v Monaku, která jsou mnohdy horší," dodává Alonso
Jako jedno z kritických míst je považován vjezd do prostoru boxů, kam piloti zajíždějí ze závodní trati a mohou být míjeni kolegy, kteří ve stejném místě budou projíždět rychlostí vyšší než 300 km/h. "Je to něco podobného jako před několika lety v Brazílii nebo také u jiných okruhů," dodává Alonso a připomíná, že právě kvůli požadavkům pilotů byl inkriminovaný vjezd do boxů na Interlagosu v roce 2014 přebudován.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.