Do okamžiku, než se monoposty Formule 1 vydají na mnohokrát diskutovanou a představovanou trať v ázerbajdžánském Baku, chybí už jenom hodiny. Proto je určitě zajímavé přečíst si názor jejího oficiálního velvyslance F1.
Fernando Alonso jako ambasador okruhu prozradil, že piloti nebyli nijak zapojeni do plánované podoby okruhu v Baku.
"Jsou tam některé zatáčky, o kterých ještě budeme, u dalších bude třeba nejdřív sednout do auta a projet si je, abychom získali nějaký pocit. Byli jsme svědky každoročních malých úprav třeba v Singapuru, dokud se nedospělo k rozumnému kompromisu. Myslím, že tady to nebude příliš odlišné. Lze očekávat, že příští rok tu nastanou určité změny poté, co absolvujeme závod," předpovídá Alonso.
"Co se týče bezpečnosti, FIA vyzkoušela bezpočet simulací, zda je závodní prostor bezpečný. Je zřejmé, že některé jsou bezpečné více, jiné možná vypadají úzké, ale pořád překonávají některá místa v Monaku, která jsou mnohdy horší," dodává Alonso
Jako jedno z kritických míst je považován vjezd do prostoru boxů, kam piloti zajíždějí ze závodní trati a mohou být míjeni kolegy, kteří ve stejném místě budou projíždět rychlostí vyšší než 300 km/h. "Je to něco podobného jako před několika lety v Brazílii nebo také u jiných okruhů," dodává Alonso a připomíná, že právě kvůli požadavkům pilotů byl inkriminovaný vjezd do boxů na Interlagosu v roce 2014 přebudován.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.