Do okamžiku, než se monoposty Formule 1 vydají na mnohokrát diskutovanou a představovanou trať v ázerbajdžánském Baku, chybí už jenom hodiny. Proto je určitě zajímavé přečíst si názor jejího oficiálního velvyslance F1.
Fernando Alonso jako ambasador okruhu prozradil, že piloti nebyli nijak zapojeni do plánované podoby okruhu v Baku.
"Jsou tam některé zatáčky, o kterých ještě budeme, u dalších bude třeba nejdřív sednout do auta a projet si je, abychom získali nějaký pocit. Byli jsme svědky každoročních malých úprav třeba v Singapuru, dokud se nedospělo k rozumnému kompromisu. Myslím, že tady to nebude příliš odlišné. Lze očekávat, že příští rok tu nastanou určité změny poté, co absolvujeme závod," předpovídá Alonso.
"Co se týče bezpečnosti, FIA vyzkoušela bezpočet simulací, zda je závodní prostor bezpečný. Je zřejmé, že některé jsou bezpečné více, jiné možná vypadají úzké, ale pořád překonávají některá místa v Monaku, která jsou mnohdy horší," dodává Alonso
Jako jedno z kritických míst je považován vjezd do prostoru boxů, kam piloti zajíždějí ze závodní trati a mohou být míjeni kolegy, kteří ve stejném místě budou projíždět rychlostí vyšší než 300 km/h. "Je to něco podobného jako před několika lety v Brazílii nebo také u jiných okruhů," dodává Alonso a připomíná, že právě kvůli požadavkům pilotů byl inkriminovaný vjezd do boxů na Interlagosu v roce 2014 přebudován.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.