Nejenom Heineken a jeho spojení s F1 hýbe světem a nutí některé organizace tyčit varovné prsty. Také Grand Prix Evropy a především místo jejího konání se ne vždy setkává s příznivým ohlasem, nicméně Ecclestone je přesvědčen, že jedná správně.
Když byl oznámen a posleze schválen záměr přivést Formuli 1 do ázerbajdžánské metropole Baku, ozvaly se hlasy celé řady organizací, včetně Amnesty International, aby upozorňovaly na bezpráví a represe, které se v této kavkazské republice odehrává (více zde).
Šestaosmdesátiletý boss F1 však nevidí nic špatného na tom, že tato země bude hostit Grand Prix Evropy. Na přímou otázku, zda nemá žádné výčitky, že se v Ázerbajdžánu koná závod, odpověděl lakonicky: "Rozhodně ne. Na 100 %. Každou chvíli mi někdo říká o lidských právech, můžete se podívat jak, proč a kde jsou uplatňována. Ví někdo, co to jsou lidská práva?"
Věznění odpůrci vládyEcclestonemu byly předkládány případy, kdy byli novináři věznění za kritiku vlády. Na to Bernie lišácky reagoval: "Měli by být... záleží na tom, co napíší."
Poté se rozhovořil šířeji o otázce, jestli dochází k nějaké zpětné vazbě ze strany týmů a jak celou situaci vnímají. "Myslím, že stejně jako já chtějí vědět o lidských právech. Na světě je mnoho lidí, kteří trpí hladem a mají si na co stěžovat. Samozřejmě vnímáme události, ale v případě stížností lidí toho moc udělat nemůžeme, to je třeba si přiznat. Ohledně svobody projevu a podobných věcí, nevím - mám za to, že se ve většině zemí dostanete do problémů, když budete vystupovat proti vládě nebo politické moci. Takže to vůbec není jednoduché.
Ecclestone rovněž dodal, že kdyby F1 neměla působit v zemích, ve kterých došlo například ke korupci, tak by nebylo mnoho lokalit, kde by se mohla předvést. "Takže bychom měli udělat toto: pokud je v zemi korupce, tak tam nebudemne závodit. Kde pak ale budeme své akce pořádat?"
Bláznivý nápadEcclestone především ocenil neuvěřitelnou práci pořadatelů, kteří připravili trať, kterou Sergio Pérez označil za nejnáročnější v současném kalendáři F1.
"Když jsem se o ní zmínil poprvé, bylo mi řečeno, že jsem se zbláznil. Propojit závodem staré a nové město, to je prý šílené. Ale zdá se, že se to povedlo navýsost dobře. Mluvil jsem dnes ráno s Rosbergem a řekl jsem mu, že to může být chlapský okruh. Na rozdíl od toho, co si lidé mysleli, když viděli plány," prohlásil Ecclestone a na závěr vyslovil poněkud nelichotivé srovnání nové lokality "s největším místem na světě, Severní Amerikou".
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.