Nejenom Heineken a jeho spojení s F1 hýbe světem a nutí některé organizace tyčit varovné prsty. Také Grand Prix Evropy a především místo jejího konání se ne vždy setkává s příznivým ohlasem, nicméně Ecclestone je přesvědčen, že jedná správně.
Když byl oznámen a posleze schválen záměr přivést Formuli 1 do ázerbajdžánské metropole Baku, ozvaly se hlasy celé řady organizací, včetně Amnesty International, aby upozorňovaly na bezpráví a represe, které se v této kavkazské republice odehrává (více zde).
Šestaosmdesátiletý boss F1 však nevidí nic špatného na tom, že tato země bude hostit Grand Prix Evropy. Na přímou otázku, zda nemá žádné výčitky, že se v Ázerbajdžánu koná závod, odpověděl lakonicky: "Rozhodně ne. Na 100 %. Každou chvíli mi někdo říká o lidských právech, můžete se podívat jak, proč a kde jsou uplatňována. Ví někdo, co to jsou lidská práva?"
Věznění odpůrci vládyEcclestonemu byly předkládány případy, kdy byli novináři věznění za kritiku vlády. Na to Bernie lišácky reagoval: "Měli by být... záleží na tom, co napíší."
Poté se rozhovořil šířeji o otázce, jestli dochází k nějaké zpětné vazbě ze strany týmů a jak celou situaci vnímají. "Myslím, že stejně jako já chtějí vědět o lidských právech. Na světě je mnoho lidí, kteří trpí hladem a mají si na co stěžovat. Samozřejmě vnímáme události, ale v případě stížností lidí toho moc udělat nemůžeme, to je třeba si přiznat. Ohledně svobody projevu a podobných věcí, nevím - mám za to, že se ve většině zemí dostanete do problémů, když budete vystupovat proti vládě nebo politické moci. Takže to vůbec není jednoduché.
Ecclestone rovněž dodal, že kdyby F1 neměla působit v zemích, ve kterých došlo například ke korupci, tak by nebylo mnoho lokalit, kde by se mohla předvést. "Takže bychom měli udělat toto: pokud je v zemi korupce, tak tam nebudemne závodit. Kde pak ale budeme své akce pořádat?"
Bláznivý nápadEcclestone především ocenil neuvěřitelnou práci pořadatelů, kteří připravili trať, kterou Sergio Pérez označil za nejnáročnější v současném kalendáři F1.
"Když jsem se o ní zmínil poprvé, bylo mi řečeno, že jsem se zbláznil. Propojit závodem staré a nové město, to je prý šílené. Ale zdá se, že se to povedlo navýsost dobře. Mluvil jsem dnes ráno s Rosbergem a řekl jsem mu, že to může být chlapský okruh. Na rozdíl od toho, co si lidé mysleli, když viděli plány," prohlásil Ecclestone a na závěr vyslovil poněkud nelichotivé srovnání nové lokality "s největším místem na světě, Severní Amerikou".
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.