Jestliže někteří piloti zachovávají k novému závodu v ulicích ázerbajdžánského hlavního města určitý rezervovaný odstup a jiní jím nejsou příliš nadšeni, není to případ pilota Toro Rosso, který se domnívá, že Baku může mít stejné postavení jako závod v ulicích Macaa.
Kdo sleduje závody F3, tak určitě tuto značně křivolakou trať zná. Místy se při průjezdu uličkami zdá, že se vedle sebe ani dva monoposty nemohou vejít. V Macau se jezdí i závody motocyklů a cestovních vozů a okruh má své osobité postavení mezi fanoušky motorsportu. Carlos Sainz jr. tu absolvoval v F3 dva závody v letech 2011 a 2012. Nejlépe zde byl sedmý a vidí mezi oběma okruhy nemálo podobností. Můžete si sami udělat obrázek z kvalifikace vozů F3.
"Na závod v Baku se opravdu těším, i když upřímně nevím, co od něj mám očekávat. Už jsem si ho několikrát projel na simulátoru, ale když se chystáte na nový okruh, je to vždy vzrušující výzva.
První čtyři zatáčky jsou do pravého úhlu, poté přijde »pětka«, tam už to začíná být velice zajímavé. Právě tam mi to hodně připomíná Macao... Úsek mezi zatáčkami 7 až 12 je velice úzkou sekcí, zatímco dlouhá rovinka až k výjezdu ze »šestnáctky« k jedničce je vlastně mírně zvlněnou rovinkou.
Maximální rychlost v Baku bude asi jednou z nejvyšších v celé sezóně a vypadá to, že pojedeme pod plným plynem od výjezdu ze zatáčky 16 celou dobu až do první v dalším kole. Myslím, že brzdění v zatáčce 15 bude hodně složité - aspoň na simulátoru to tak vypadá," popisuje svou přípravu Sainz jr.
"Víc toho říci nemohu, nikdy jsem na této trati nebyl. Jen doufám, že bude stejně zajímavá jako Macao, které je považováno za největší kultovní trať. Bylo by skvělé, kdyby F1 disponovala něčím podobným," přeje si španělský pilot.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.