Jestliže někteří piloti zachovávají k novému závodu v ulicích ázerbajdžánského hlavního města určitý rezervovaný odstup a jiní jím nejsou příliš nadšeni, není to případ pilota Toro Rosso, který se domnívá, že Baku může mít stejné postavení jako závod v ulicích Macaa.
Kdo sleduje závody F3, tak určitě tuto značně křivolakou trať zná. Místy se při průjezdu uličkami zdá, že se vedle sebe ani dva monoposty nemohou vejít. V Macau se jezdí i závody motocyklů a cestovních vozů a okruh má své osobité postavení mezi fanoušky motorsportu. Carlos Sainz jr. tu absolvoval v F3 dva závody v letech 2011 a 2012. Nejlépe zde byl sedmý a vidí mezi oběma okruhy nemálo podobností. Můžete si sami udělat obrázek z kvalifikace vozů F3.
"Na závod v Baku se opravdu těším, i když upřímně nevím, co od něj mám očekávat. Už jsem si ho několikrát projel na simulátoru, ale když se chystáte na nový okruh, je to vždy vzrušující výzva.
První čtyři zatáčky jsou do pravého úhlu, poté přijde »pětka«, tam už to začíná být velice zajímavé. Právě tam mi to hodně připomíná Macao... Úsek mezi zatáčkami 7 až 12 je velice úzkou sekcí, zatímco dlouhá rovinka až k výjezdu ze »šestnáctky« k jedničce je vlastně mírně zvlněnou rovinkou.
Maximální rychlost v Baku bude asi jednou z nejvyšších v celé sezóně a vypadá to, že pojedeme pod plným plynem od výjezdu ze zatáčky 16 celou dobu až do první v dalším kole. Myslím, že brzdění v zatáčce 15 bude hodně složité - aspoň na simulátoru to tak vypadá," popisuje svou přípravu Sainz jr.
"Víc toho říci nemohu, nikdy jsem na této trati nebyl. Jen doufám, že bude stejně zajímavá jako Macao, které je považováno za největší kultovní trať. Bylo by skvělé, kdyby F1 disponovala něčím podobným," přeje si španělský pilot.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.