Jestliže někteří piloti zachovávají k novému závodu v ulicích ázerbajdžánského hlavního města určitý rezervovaný odstup a jiní jím nejsou příliš nadšeni, není to případ pilota Toro Rosso, který se domnívá, že Baku může mít stejné postavení jako závod v ulicích Macaa.
Kdo sleduje závody F3, tak určitě tuto značně křivolakou trať zná. Místy se při průjezdu uličkami zdá, že se vedle sebe ani dva monoposty nemohou vejít. V Macau se jezdí i závody motocyklů a cestovních vozů a okruh má své osobité postavení mezi fanoušky motorsportu. Carlos Sainz jr. tu absolvoval v F3 dva závody v letech 2011 a 2012. Nejlépe zde byl sedmý a vidí mezi oběma okruhy nemálo podobností. Můžete si sami udělat obrázek z kvalifikace vozů F3.
"Na závod v Baku se opravdu těším, i když upřímně nevím, co od něj mám očekávat. Už jsem si ho několikrát projel na simulátoru, ale když se chystáte na nový okruh, je to vždy vzrušující výzva.
První čtyři zatáčky jsou do pravého úhlu, poté přijde »pětka«, tam už to začíná být velice zajímavé. Právě tam mi to hodně připomíná Macao... Úsek mezi zatáčkami 7 až 12 je velice úzkou sekcí, zatímco dlouhá rovinka až k výjezdu ze »šestnáctky« k jedničce je vlastně mírně zvlněnou rovinkou.
Maximální rychlost v Baku bude asi jednou z nejvyšších v celé sezóně a vypadá to, že pojedeme pod plným plynem od výjezdu ze zatáčky 16 celou dobu až do první v dalším kole. Myslím, že brzdění v zatáčce 15 bude hodně složité - aspoň na simulátoru to tak vypadá," popisuje svou přípravu Sainz jr.
"Víc toho říci nemohu, nikdy jsem na této trati nebyl. Jen doufám, že bude stejně zajímavá jako Macao, které je považováno za největší kultovní trať. Bylo by skvělé, kdyby F1 disponovala něčím podobným," přeje si španělský pilot.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.