Zatímco éterem létají zprávy o jedinečnosti a výjimečnost nově chystané Grand Prix Evropy v ázerbajdžánském Baku, obhájce titulu a trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton okruh označil jen za další novou trať.
Jedenatřicetiletý Lewis Carl Davidsoon Hamilton si okruh nedávno vyzkoušel na simulátoru Mercedesu a prohlásil, že trať na něj neudělala žádný velký dojem. Dodal, že má na hony daleko ke klasickým městským okruhům, za jaké považuje Grand Prix Monaka.
"Nevím, co bych k Baku měl říci, je to jen další nový okruh. Je tu jedna velmi těsná pasáž, hodně dlouhá rovinka... opravdu nevím, co víc bych o něm řekl. Monako je městský okruh, ale Baku tak nevypadá. Nevím, proč neudělali skutečný městský okruh, nerozumím tomu. Na některých místech je široký jako dálnice. Ale třeba to bude zábava. Počasí má být dobré, takže doufám, že se dobrá věc podaří," svěřil se Lewis serveru motorsport.com.
Také Sebastian Vettel se posadil do pohodlné sedačky simulátoru a ani jeho verdikt není jednoznačný. Než ale vyslovit rozhodný verdikt, raději se hodlá obrnit trpělivostí.
"Abych byl docela upřímný, bylo poměrně těžké najít ideální stopu. Ale nemyslím, že by bylo fér soudit trať, je třeba počkat, až na ní budeme. Už jsem viděl nějaké záběry, dle mého názoru některé části vypadají docela přitažlivě. Další části okruhu jsou poněkud přímější. Jak říkám, uvidíme, až tam budeme," dodává Vettel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.