Zatímco éterem létají zprávy o jedinečnosti a výjimečnost nově chystané Grand Prix Evropy v ázerbajdžánském Baku, obhájce titulu a trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton okruh označil jen za další novou trať.
Jedenatřicetiletý Lewis Carl Davidsoon Hamilton si okruh nedávno vyzkoušel na simulátoru Mercedesu a prohlásil, že trať na něj neudělala žádný velký dojem. Dodal, že má na hony daleko ke klasickým městským okruhům, za jaké považuje Grand Prix Monaka.
"Nevím, co bych k Baku měl říci, je to jen další nový okruh. Je tu jedna velmi těsná pasáž, hodně dlouhá rovinka... opravdu nevím, co víc bych o něm řekl. Monako je městský okruh, ale Baku tak nevypadá. Nevím, proč neudělali skutečný městský okruh, nerozumím tomu. Na některých místech je široký jako dálnice. Ale třeba to bude zábava. Počasí má být dobré, takže doufám, že se dobrá věc podaří," svěřil se Lewis serveru motorsport.com.
Také Sebastian Vettel se posadil do pohodlné sedačky simulátoru a ani jeho verdikt není jednoznačný. Než ale vyslovit rozhodný verdikt, raději se hodlá obrnit trpělivostí.
"Abych byl docela upřímný, bylo poměrně těžké najít ideální stopu. Ale nemyslím, že by bylo fér soudit trať, je třeba počkat, až na ní budeme. Už jsem viděl nějaké záběry, dle mého názoru některé části vypadají docela přitažlivě. Další části okruhu jsou poněkud přímější. Jak říkám, uvidíme, až tam budeme," dodává Vettel.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.