Od široce diskutované kolize mezi Rosbergem a Hamiltonem v prvním kole GP Španělska utekly čtyři týdny a mohli jsme se dočkat reprízy - tentokrát už v první zatáčce kanadského závodu. Vnitrotýmový boj dokáží lidé v paddocku ocenit.
Po skvělém Vettelově startu se oba Mercedesy dostaly v první zatáčce na stejnou úroveň, Hamilton "nezměkl" a přinutil Rosberga použít únikové cesty na vnitřní straně druhé zatáčky. Doposud vedoucí pilot průběžné klasifikace se vrátil do startovního pole na devátém místě a potřetí za sebou se nedostal na stupně vítězů.
Christian Horner, který svého času také musel řešit napjatou situaci mezi svými "ovečkami" Vettelem a Webberem, pomyslně svému konkurentovi tleská vestoje za způsob, jakým nechá kolegy v závodním týmu mezi sebou bojovat.
"Vypadalo to opravdu hodně tvrdě, ale není to nic neobvyklého. Jsou to dva soupeři ve světovém šampionátu, kteří nechtějí jeden druhému nic darovat. Dobrá věc. Pochybuju, že se vnímají jako týmoví kolegové - jsou si navzájem největšími soupeři, takže oba jsou schopni jít na samou hranu Tarmacu. Méně veselé pro nás bylo, že při výjezdu ze zatáčky zablokovali Daniela Ricciarda, ten se dobře dokázal vyhnout kolizi s Nicem," vrací se k událostem z Kanady Horner.
Šéf Red Bullu dodává, že pokud by byl na místě Toto Wolffa, jednal by stejně. "Jsou to dva dravci bojující o velkou trofej. Závodí! Pokud nechcete jednomu přisoudit pozici dvě, musíte je nechat závodit." Můžeme se ale také dohadovat, zda Christian Totovi nefandí jen z toho důvodu, že souboj kolo na kolo může přinést další kolizi jako ve Španělsku a Red Bullu tak ubyde těžký soupeř.
Přitom právě u Red Bullu došlo k situaci, kdy se zdálo, že Ricciardo je rychlejší než týmový kolega Verstappen. Ten byl v jedné chvíli vyzván, aby Australanovi udělal místo. Ale ke změně nedošlo, což Horner zhodnotil jako dobré rozhodnutí.
"V určité chvíli se zdálo, že Max má větší potíže s pneumatikami než Daniel, který se jevil jako rychlejší. Pak ale přišel virtuální safety car a Max se bez použití DRS vzdálil, takže nebyl důvod jakkoli nadále zasahovat," vysvětlil Horner. Když byl dotázán, kolik času má pilot na vyslyšení podobného požadavku, dodal: "Blížili se k sobě navzájem, takže dostali včasné upozornění. Ale jak už jsem řekl, v režimu VSC se od sebe vzdálili, takže jsme požadavek odvolali. Vše jsme pečlivě sledovali."
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.