Od široce diskutované kolize mezi Rosbergem a Hamiltonem v prvním kole GP Španělska utekly čtyři týdny a mohli jsme se dočkat reprízy - tentokrát už v první zatáčce kanadského závodu. Vnitrotýmový boj dokáží lidé v paddocku ocenit.
Po skvělém Vettelově startu se oba Mercedesy dostaly v první zatáčce na stejnou úroveň, Hamilton "nezměkl" a přinutil Rosberga použít únikové cesty na vnitřní straně druhé zatáčky. Doposud vedoucí pilot průběžné klasifikace se vrátil do startovního pole na devátém místě a potřetí za sebou se nedostal na stupně vítězů.
Christian Horner, který svého času také musel řešit napjatou situaci mezi svými "ovečkami" Vettelem a Webberem, pomyslně svému konkurentovi tleská vestoje za způsob, jakým nechá kolegy v závodním týmu mezi sebou bojovat.
"Vypadalo to opravdu hodně tvrdě, ale není to nic neobvyklého. Jsou to dva soupeři ve světovém šampionátu, kteří nechtějí jeden druhému nic darovat. Dobrá věc. Pochybuju, že se vnímají jako týmoví kolegové - jsou si navzájem největšími soupeři, takže oba jsou schopni jít na samou hranu Tarmacu. Méně veselé pro nás bylo, že při výjezdu ze zatáčky zablokovali Daniela Ricciarda, ten se dobře dokázal vyhnout kolizi s Nicem," vrací se k událostem z Kanady Horner.
Šéf Red Bullu dodává, že pokud by byl na místě Toto Wolffa, jednal by stejně. "Jsou to dva dravci bojující o velkou trofej. Závodí! Pokud nechcete jednomu přisoudit pozici dvě, musíte je nechat závodit." Můžeme se ale také dohadovat, zda Christian Totovi nefandí jen z toho důvodu, že souboj kolo na kolo může přinést další kolizi jako ve Španělsku a Red Bullu tak ubyde těžký soupeř.
Přitom právě u Red Bullu došlo k situaci, kdy se zdálo, že Ricciardo je rychlejší než týmový kolega Verstappen. Ten byl v jedné chvíli vyzván, aby Australanovi udělal místo. Ale ke změně nedošlo, což Horner zhodnotil jako dobré rozhodnutí.
"V určité chvíli se zdálo, že Max má větší potíže s pneumatikami než Daniel, který se jevil jako rychlejší. Pak ale přišel virtuální safety car a Max se bez použití DRS vzdálil, takže nebyl důvod jakkoli nadále zasahovat," vysvětlil Horner. Když byl dotázán, kolik času má pilot na vyslyšení podobného požadavku, dodal: "Blížili se k sobě navzájem, takže dostali včasné upozornění. Ale jak už jsem řekl, v režimu VSC se od sebe vzdálili, takže jsme požadavek odvolali. Vše jsme pečlivě sledovali."
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.