V minulosti byla jakási přestupní burza pilotů spojována s Grand Prix Itálie, v jejímž rámci byly oznamovány změny "dresů". V současném světě rozšířeních médií už je to naprosto jinak a eventuální změny kokpitu se řeší prakticky po celý rok.
Proto vyplula na povrch informace, že by Carlos Sainz jr. mohl pro sezónu 2017 změnit působiště a zakotvit u týmu Renault. Před několika dny tuto možnost naznačil poradce a velvyslanec týmu, čtyřnásobný mistr světa Alain Prost: "Chtěl bych vidět, jak se tento mladík bude vyvíjet ve špičkovém týmu," pravil pro Minute-Auto.fr jedenašedesátiletý expilot F1 (kompletní rozhovor ve francouzštině najdete na stránce http://minute-auto.fr/actu/interview-alain-prost).
O kvalitách jedenadvacetiletého Carlose je přesvědčen i manažer Fernanda Alonsa Luís García Abad, který syna někdejší hvězdy rallye označil za budoucí hvězdu F1.
"Nedávno jsem četl článek o výkonech Maxe Verstappena a Carlose Sainze jr. a byly označeny za velmi podobné. Jediný rozdíl mezi nimi byl telefonát dr. Helmuta Marka, který povýšil Verstappena do týmu Red Bullu. Carlos má schopnosti, talent a odhodlání chopit se šance, pokud se mu naskytne," popsal pro kanadský sportovní deník AS situaci García Abad.
Španělský deník Marca podotýká, že vedení Renaultu zatím nijak situaci nekomentovalo. "První věc, kterou by museli řešit, je otázka jeho kontraktu, ale Sainz jr. je s výhledem do budoucna velice zajímavý pilot," usuzuje španělský list.
Mohlo by se zdát, že přechod od Toro Rosso, kterému se v současně době daří celkem slušně, k trápícímu se Renaultu, nedává tak docela smysl. Nesmíme ale zapomenout na strategii francouzské automobilky, která svou účast v F1 pojala jako dlouhodobý proces a rozhodně netvrdila, že tato sezóna bude plná ohromujících výsledků. S ohledem na potenciál by v následujících letech mohl kokpit Renaultu být lukrativním prostředím.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.