V minulosti byla jakási přestupní burza pilotů spojována s Grand Prix Itálie, v jejímž rámci byly oznamovány změny "dresů". V současném světě rozšířeních médií už je to naprosto jinak a eventuální změny kokpitu se řeší prakticky po celý rok.
Proto vyplula na povrch informace, že by Carlos Sainz jr. mohl pro sezónu 2017 změnit působiště a zakotvit u týmu Renault. Před několika dny tuto možnost naznačil poradce a velvyslanec týmu, čtyřnásobný mistr světa Alain Prost: "Chtěl bych vidět, jak se tento mladík bude vyvíjet ve špičkovém týmu," pravil pro Minute-Auto.fr jedenašedesátiletý expilot F1 (kompletní rozhovor ve francouzštině najdete na stránce http://minute-auto.fr/actu/interview-alain-prost).
O kvalitách jedenadvacetiletého Carlose je přesvědčen i manažer Fernanda Alonsa Luís García Abad, který syna někdejší hvězdy rallye označil za budoucí hvězdu F1.
"Nedávno jsem četl článek o výkonech Maxe Verstappena a Carlose Sainze jr. a byly označeny za velmi podobné. Jediný rozdíl mezi nimi byl telefonát dr. Helmuta Marka, který povýšil Verstappena do týmu Red Bullu. Carlos má schopnosti, talent a odhodlání chopit se šance, pokud se mu naskytne," popsal pro kanadský sportovní deník AS situaci García Abad.
Španělský deník Marca podotýká, že vedení Renaultu zatím nijak situaci nekomentovalo. "První věc, kterou by museli řešit, je otázka jeho kontraktu, ale Sainz jr. je s výhledem do budoucna velice zajímavý pilot," usuzuje španělský list.
Mohlo by se zdát, že přechod od Toro Rosso, kterému se v současně době daří celkem slušně, k trápícímu se Renaultu, nedává tak docela smysl. Nesmíme ale zapomenout na strategii francouzské automobilky, která svou účast v F1 pojala jako dlouhodobý proces a rozhodně netvrdila, že tato sezóna bude plná ohromujících výsledků. S ohledem na potenciál by v následujících letech mohl kokpit Renaultu být lukrativním prostředím.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.