MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Kanady 2016?
Nejlepší výkon v boxech - ostatně jako zatím ve všech letošních závodech - předvedl Williams, který se zastávkám usilovně věnoval během zimní přípravy - v 23. kole přezul Bottase za 2,1 sekundy, jeho zásluhou tým z Grove vybojoval své letošní první pódium.
Pochvalu si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil za 2,3 sekundy a obě přezutí u Rosberga zvládl do 2,5 sekund. Němec si spravil chuť nejrychlejším kolem, kterým o 1,4 sekundy překonal loňský rekord (viz zde).
Ferrari mu bylo těsně v patách pouze v případě Vettela, jehož výměny pneumatik trvaly 2,6 a 2,4 sekundy.
Tradiční bída byla k vidění u Manoru, který nezvládl ani jednu zastávku pod 4,5 sekundy.
Do závodu startovala většina pilotů na ultra-měkké směsi, super-měkkou pneumatiku si pro začátek zvolili jen Button a Harjanto, měkkou Magnussena Rosberg.
Týmy sázely především na dvouzastávkovou strategii, na níž kvůli vyšší degradaci přecházeli v průběhu závodu, byť původně chtěly do boxů zamířit pouze jednou - to se ale nakonec podařilo jen 4 pilotům: Alonsovi, Bottasovi, Hamiltonovi a Magnussenovi. Třikrát se u mechaniků ukázal pouze Grosjean.
Teploty dráhy byly nízké, pohybovaly se kolem 20 °C, což kladlo důraz na zahřívání a management pneumatik. Působivý závod odjel Sainz, jenž se díky dvěma zastávkám a poslednímu stintu na ultra-měkkých pneumatikách vyšplhal z počátečního dvacátého místa až na bodované deváté.
Včera jsme předpovídali (viz zde), že nejrychlejší strategie bude ta jednozastávková s přezutím z ultra-měkké na měkkou v 25. kole, což potvrdil Hamilton, který do boxů zajel v 24. kole z celkových sedmdesáti. Ferrari o šanci na vítězství připravil strategickou chybou, když Vettela poslal pro super-měkké gumy během první fáze virtuálního safety caru.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Magnussen (29 kol), na super-měkké Vettel (26 kol) a na měkké frustrovaný Alonso - 52 kol představovalo 74,3 % Velké ceny Kanady. Španěla šetrná jízda v závěru vůbec nebavila, což dal týmu najevo přes rádio.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.