MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Kanady 2016?
Nejlepší výkon v boxech - ostatně jako zatím ve všech letošních závodech - předvedl Williams, který se zastávkám usilovně věnoval během zimní přípravy - v 23. kole přezul Bottase za 2,1 sekundy, jeho zásluhou tým z Grove vybojoval své letošní první pódium.
Pochvalu si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil za 2,3 sekundy a obě přezutí u Rosberga zvládl do 2,5 sekund. Němec si spravil chuť nejrychlejším kolem, kterým o 1,4 sekundy překonal loňský rekord (viz zde).
Ferrari mu bylo těsně v patách pouze v případě Vettela, jehož výměny pneumatik trvaly 2,6 a 2,4 sekundy.
Tradiční bída byla k vidění u Manoru, který nezvládl ani jednu zastávku pod 4,5 sekundy.
Do závodu startovala většina pilotů na ultra-měkké směsi, super-měkkou pneumatiku si pro začátek zvolili jen Button a Harjanto, měkkou Magnussena Rosberg.
Týmy sázely především na dvouzastávkovou strategii, na níž kvůli vyšší degradaci přecházeli v průběhu závodu, byť původně chtěly do boxů zamířit pouze jednou - to se ale nakonec podařilo jen 4 pilotům: Alonsovi, Bottasovi, Hamiltonovi a Magnussenovi. Třikrát se u mechaniků ukázal pouze Grosjean.
Teploty dráhy byly nízké, pohybovaly se kolem 20 °C, což kladlo důraz na zahřívání a management pneumatik. Působivý závod odjel Sainz, jenž se díky dvěma zastávkám a poslednímu stintu na ultra-měkkých pneumatikách vyšplhal z počátečního dvacátého místa až na bodované deváté.
Včera jsme předpovídali (viz zde), že nejrychlejší strategie bude ta jednozastávková s přezutím z ultra-měkké na měkkou v 25. kole, což potvrdil Hamilton, který do boxů zajel v 24. kole z celkových sedmdesáti. Ferrari o šanci na vítězství připravil strategickou chybou, když Vettela poslal pro super-měkké gumy během první fáze virtuálního safety caru.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Magnussen (29 kol), na super-měkké Vettel (26 kol) a na měkké frustrovaný Alonso - 52 kol představovalo 74,3 % Velké ceny Kanady. Španěla šetrná jízda v závěru vůbec nebavila, což dal týmu najevo přes rádio.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.