Španělský exmistr světa kroutí u McLarenu druhou sezónu ve svém tříletém smluvním období, ale zatím čeká na sérii výraznějších výsledků. Je pevně přesvědčen, že tým v roce 2017 dosáhne významného pokroku.
Taková informace by mohla naznačovat, že spojení Alonso - McLaren by mohlo mít dlouhodobější charakter, ale čtyřiatřicetiletý pilot v tomto směru nechce činit žádná předčasná rozhodnutí podobně jako jeho kolega Jenson Button (více zde). Dvanáctý pilot letošní průběžné klasifikace tvrdí, že o svých plánech na rok 2018 bude rozhodovat až v příštím létě. Rok 2017 by podle něj měl znamenat pro McLaren tak dlouho očekávaný opětovný skok mezi elitu.
"Myslím, že to není vůbec nepravděpodobné, že bychom v příštím roce mohli bojovat o titul mistra světa. Kdo ví? Změna pravidel dává možnosti každému z nás, myslím týmy ze středu pole, naskýtá se možnost v příštím roce hodně stáhnout odstup, který máme.
Na práci s motorem máme ještě několik měsíců, což může být velmi důležité v oblasti výkonu, který nám zatím schází. Takže se domnívám, že šance pro příští rok jsou poměrně otevřené. Nejsem pesimistou, nechci teď myslet na to, že bychom do boje o titul nezasáhli. Kdo ví? Všechno je možné, všechno je otevřené," odvážně spekuluje Alonso.
Mánie, která prorůstá napříč závodním polem, dostihla i Alonsa. Ten ale na otázky ohledně dalšího setrvání ve Wokingu odmítl cokoli prozradit. "Co se budoucnosti týče, uvidím příští rok, někdy v létě nebo podobně. Příštích dvanáct měsíců o tom, co bude, nehodlám mluvit, dokud nebude k tomuto tématu uspořádána tisková konference. Dokončím svůj smluvní vztah, který končí příští rok.
Chystá se mnoho změn pravidel, týkajících se pneumatik, doufejme i výkonu, které by mohly učinit F1 opět atraktivní, přiznejme si, že teď je poněkud frustrující, jak jezdíme a jak všechno ve svých vozech šetříme. Je to proti našemu instinktu, co nyní prožíváme. Uvidíme, co se stane příští rok a jak jsem řekl, rozhodnu se v létě," nechává Alonso své fanoušky a příznivce F1 v napětí.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.