Španělský exmistr světa kroutí u McLarenu druhou sezónu ve svém tříletém smluvním období, ale zatím čeká na sérii výraznějších výsledků. Je pevně přesvědčen, že tým v roce 2017 dosáhne významného pokroku.
Taková informace by mohla naznačovat, že spojení Alonso - McLaren by mohlo mít dlouhodobější charakter, ale čtyřiatřicetiletý pilot v tomto směru nechce činit žádná předčasná rozhodnutí podobně jako jeho kolega Jenson Button (více zde). Dvanáctý pilot letošní průběžné klasifikace tvrdí, že o svých plánech na rok 2018 bude rozhodovat až v příštím létě. Rok 2017 by podle něj měl znamenat pro McLaren tak dlouho očekávaný opětovný skok mezi elitu.
"Myslím, že to není vůbec nepravděpodobné, že bychom v příštím roce mohli bojovat o titul mistra světa. Kdo ví? Změna pravidel dává možnosti každému z nás, myslím týmy ze středu pole, naskýtá se možnost v příštím roce hodně stáhnout odstup, který máme.
Na práci s motorem máme ještě několik měsíců, což může být velmi důležité v oblasti výkonu, který nám zatím schází. Takže se domnívám, že šance pro příští rok jsou poměrně otevřené. Nejsem pesimistou, nechci teď myslet na to, že bychom do boje o titul nezasáhli. Kdo ví? Všechno je možné, všechno je otevřené," odvážně spekuluje Alonso.
Mánie, která prorůstá napříč závodním polem, dostihla i Alonsa. Ten ale na otázky ohledně dalšího setrvání ve Wokingu odmítl cokoli prozradit. "Co se budoucnosti týče, uvidím příští rok, někdy v létě nebo podobně. Příštích dvanáct měsíců o tom, co bude, nehodlám mluvit, dokud nebude k tomuto tématu uspořádána tisková konference. Dokončím svůj smluvní vztah, který končí příští rok.
Chystá se mnoho změn pravidel, týkajících se pneumatik, doufejme i výkonu, které by mohly učinit F1 opět atraktivní, přiznejme si, že teď je poněkud frustrující, jak jezdíme a jak všechno ve svých vozech šetříme. Je to proti našemu instinktu, co nyní prožíváme. Uvidíme, co se stane příští rok a jak jsem řekl, rozhodnu se v létě," nechává Alonso své fanoušky a příznivce F1 v napětí.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.