Bezpečnost nade vše - to je heslo, které stále více provází F1. Ale nejde jen o ochranu pilotů při samotných incidentech, ale dbá se i na prevenci. O ochraně kokpitů jsme už psali dost, teď se dostává na pořad dne další bezpečnostní pomůcka.
V plánu je osazení kokpitu další kamerou, která by shromažďovala biometrické údaje pilotů s cílem dopátrat se příčin některých nehod a ruku v ruce s tím zlepšit bezpečnost. Zvažuje se, že by podobné zařízení bylo realizováno už v letošní sezóně.
Vysokorychlostní kamery s rychlostí snímání 100 obrázků za vteřinu byly instalovány už na začátku tohoto roku. Došly uplatnění například při havárii Fernanda Alonsa v Melbourne. Ve sluchátkách pilotů jsou nyní zabudovány malé akcelerometry, propojené s elektrickou řídící jednotkou vozu, které zaznamenávají síly působící na hlavu pilota v okamžiku nárazu.
Laurent Mekies, generální manažer výzkumu u Global Institute FIA podotýká, že by měla být zavedena ještě další zařízení, týkající se biometrie pilota. Shromažďovaly by se tak údaje o jeho celkovém stavu, srdeční frekvenci, tělesné teploty a úrovni vyměšovaného potu. V minulosti se již několikrát podobné sondy zkoušely.
"Doufám, že budeme u některých pilotů toto zařízení využít ještě před koncem sezóny, třeba jen v testovacím módu. Biometrické údaje nám pomohou vyhodnotit stav pilota před případnou havárií, v jejím průběhu a bezprostředně po ní, včetně záchranných prací," říká Mekies
S ohledem na připravované zavedení ochrany kokpitu v podobě Halo konceptu Mekies plánuje, že by zmíněné kamery mohly být umístěny v zařízení nad pilotem. Jako další místo pro situování zmíněných zařízení se nabízejí bezpečnostní pásy, z nichž by se dala monitorovat horní část těla pilota.
Při kolizi Alonsa a Gutiérreze v Melbourne došlo v rychlosti 305 km/h k nárazu a bylo zaznamenáno přetížení 46G při bočním zpomalení poté, co vůz vlétl do štěrku a byl vyhozen do vzduchu. Vysokorychlostní kamera v kokpitu prokázala, že Alonsova hlava dvakrát během nehody narazila do levé vnitřní opěrky hlavy. Pilot sice vylezl z vraku vlastními silami, ale lékaři mu poté vystavili stop na příští závod. FIA prohlásila, že to bylo vůbec poprvé, kdy se propojily všechny nové bezpečnostní systémy, aby bylo možno získat forenzní obrázek toho, co se stane s pilotem a vozem během závažné havárie.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.