Některé situace na trati v Monte Carlu vypadaly, jako kdyby piloti měli chvilkové zatmění mysli. Týká se to především pilotů Sauberu, kde byl jako hlavní viník vzájemné kolize označen Marcus Ericsson.
Co se tedy v onom 50. kole přesně stalo? Dvojice pilotů týmu Sauber jedoucí za bojujícím Wehrleinem a Grosjeanem dostala přes radiovou komunikaci instrukce, aby Felipe Nasr pustil před sebe Marcuse Ericssona, protože švédský pilot je rychlejší (což bylo z přenosu zřejmé). Záměrem bylo, aby se pokusil dostat přes zmíněné soupeře. Těžko říci, zda byl Nasr rozladěn nebo skutečně nerozuměl pokynu, každopádně dotírajícího Ericssona držel stále za sebou. Padl i termín "první zatáčka", podle níž měl Brazilec svého kolegu pustit před sebe nejspíš na cílové rovince. Jenže Ericsson nečekal a v La Rascasse se pokusil po vnitřní straně jít agresivně kupředu. Výsledek jsme popsali v závodním reportu: Nasr zamířil do boxů, po jednom kole se tam vrátil s tím, že mu do kokpitu prosakuje kouř, Ericsson odstavil svůj vůz tři kola po něm.
Bylo avizováno, že incident bude po závodě prošetřován a konečný výsledek Ericssona rozhodně nepotěší - v následujícím závodě v Kanadě bude na startovním roštu potrestán posunem o tři místa zpět a do jeho závodní licence přibudou dva trestné body. V tuto chvíli jich má Ericsson na svém kontě šest.
Rovněž kolize mezi Daniilem Kvjatem a Kevinem Magnussenem v 21. kole se stala předmětem šetření. Ruský pilot v La Rascasse zkusil svůj vůz protlačit mezi vnitřním svodidlem a Magnussenem a oba monoposty skončily u protější bariéry se zablokovanými koly. Oba postižení se pokoušeli vycouvat, Magnussenovi se to podařilo, Kvjat měl poškozený levý přední závěs a skončil. Po prozkoumání videa byl za viníka kolize označen Kvjat a stejně jako Ericsson ho čeká v Kanadě posun o tři místa na startovním roštu směrem k jeho konci. Kvjat také vyfasoval dva trestné body - na svém kontě už jich má sedm.
Dalším hříšníkem je Pascal Wehrlein, který si vysloužil hned dvě napomenutí. První byla příliš pomalá jízda - Němec vyfasoval deset vteřin penalizace za nedodržení minimálního času během režimu virtuálního safety caru. Aby toho nebylo málo, další potrestání přišlo za nedostatečné respektování modrých vlajek, rovněž to znamenalo deset vteřin. Kromě celkové dvacítky tak Wehrlein dostal ještě čtyři trestné body.
A na čtyřech bodech je i Valtteri Bottas, který byl penalizován za kolizi, kterou způsobil v La Rascasse s Estebanem Gutiérrezem (Haas). Také on byl po závodě "obdarován" deseti trestnými vteřinami, díky čemuž se v konečném pořadí posunul za Gutiérreze. Tedy zločin a trest v přímé úměře.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.