Dozvuky z Monaka: Trest stihl Ericssona, Kvjata, Wehrleina a Bottase

Interní souboj v Sauberu skončil pro Ericssona potrestáním (ilustrační foto)
Interní souboj v Sauberu skončil pro Ericssona potrestáním (ilustrační foto), foto: Sauber Motorsport AG
Robert RoBertino Pavelka 29. května 2016 17:40 29. května 2016 19:40
Sdílej:

Některé situace na trati v Monte Carlu vypadaly, jako kdyby piloti měli chvilkové zatmění mysli. Týká se to především pilotů Sauberu, kde byl jako hlavní viník vzájemné kolize označen Marcus Ericsson.

Co se tedy v onom 50. kole přesně stalo? Dvojice pilotů týmu Sauber jedoucí za bojujícím Wehrleinem a Grosjeanem dostala přes radiovou komunikaci instrukce, aby Felipe Nasr pustil před sebe Marcuse Ericssona, protože švédský pilot je rychlejší (což bylo z přenosu zřejmé). Záměrem bylo, aby se pokusil dostat přes zmíněné soupeře. Těžko říci, zda byl Nasr rozladěn nebo skutečně nerozuměl pokynu, každopádně dotírajícího Ericssona držel stále za sebou. Padl i termín "první zatáčka", podle níž měl Brazilec svého kolegu pustit před sebe nejspíš na cílové rovince. Jenže Ericsson nečekal a v La Rascasse se pokusil po vnitřní straně jít agresivně kupředu. Výsledek jsme popsali v závodním reportu: Nasr zamířil do boxů, po jednom kole se tam vrátil s tím, že mu do kokpitu prosakuje kouř, Ericsson odstavil svůj vůz tři kola po něm.

Bylo avizováno, že incident bude po závodě prošetřován a konečný výsledek Ericssona rozhodně nepotěší - v následujícím závodě v Kanadě bude na startovním roštu potrestán posunem o tři místa zpět a do jeho závodní licence přibudou dva trestné body. V tuto chvíli jich má Ericsson na svém kontě šest.

Rovněž kolize mezi Daniilem Kvjatem a Kevinem Magnussenem v 21. kole se stala předmětem šetření. Ruský pilot v La Rascasse zkusil svůj vůz protlačit mezi vnitřním svodidlem a Magnussenem a oba monoposty skončily u protější bariéry se zablokovanými koly. Oba postižení se pokoušeli vycouvat, Magnussenovi se to podařilo, Kvjat měl poškozený levý přední závěs a skončil. Po prozkoumání videa byl za viníka kolize označen Kvjat a stejně jako Ericsson ho čeká v Kanadě posun o tři místa na startovním roštu směrem k jeho konci. Kvjat také vyfasoval dva trestné body - na svém kontě už jich má sedm.

Dalším hříšníkem je Pascal Wehrlein, který si vysloužil hned dvě napomenutí. První byla příliš pomalá jízda - Němec vyfasoval deset vteřin penalizace za nedodržení minimálního času během režimu virtuálního safety caru. Aby toho nebylo málo, další potrestání přišlo za nedostatečné respektování modrých vlajek, rovněž to znamenalo deset vteřin. Kromě celkové dvacítky tak Wehrlein dostal ještě čtyři trestné body.

A na čtyřech bodech je i Valtteri Bottas, který byl penalizován za kolizi, kterou způsobil v La Rascasse s Estebanem Gutiérrezem (Haas). Také on byl po závodě "obdarován" deseti trestnými vteřinami, díky čemuž se v konečném pořadí posunul za Gutiérreze. Tedy zločin a trest v přímé úměře.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.