Navzdory problémům v Indii se Vijay Mallya nadále cítí silný v kramflecích a předpokládá, že jeho tým obhájí páté místo v Poháru konstruktérů z loňského roku, což je ostatně cílem pro sezónu 2016.
Pro mnohé jsou výsledky Mallyova týmu značným zklamáním, jenže je nutné si uvědomit, že i loni Force India první polovinu šampionátu prohospodařila. Z tohoto hlediska je vlastně výkon stáje pokrokem, protože v pěti loňských závodech získali Pérez a Hülkenberg po pěti závodech pro tým pouhých 11 bodů, letos je to o tři více.
"Pořád je naším cílem páté místo v šampionátu, nakonec máme na něj ztrátu pouze 12 bodů. Náš start do sezóny nebyl snadný a projevil se až nespravedlivě velký podíl smůly. Před námi jsou ale stále tři čtvrtiny šampionátu a proto máme spoustu času dostihnout týmy před námi," neztrácí optimismus Vijay Mallya.
"Povzbudil nás výkon v kvalifikaci a závodě ve Španělsku. Není to snadné, zavést nový aerodynamický balíček během závodního víkendu, ale tým při instalaci a využití nových komponentů odvedl dobrou práci. Okamžitě jsme mohli registrovat výhody v datech a také ve zpětné vazbě od našich pilotů. Barcelona nikdy nebyla naší nejsilnější tratí, takže odjezd odtud se šesti body je optimistickým příslibem pro další závody," zhodnotil Mallya úspěšné aerodynamické změny v Barceloně.
Jen zcela na okraj - sedmé místo je zatím pro Force Indii v Grand Prix Španělska maximum, Pérez byl letos třetím, kdo ho v barvách této stáje dosáhl. Před ním to byli Adrian Sutil (2010) a Paul di Resta (2013).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.