McLaren bude další z týmů, které představí na okruhu Circuit de Catalunya inovace svých vozů a především dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso doufá, že mu pomohou k lepší pozici ve středu startovního pole.
První evropský závod by měl být pro tým z Wokingu významýn vývojovým krokem k ještě větší konkurenci. Alonso proto předpokládá těsnější souboj s konkurenty za dvojicí Mercedes a Ferrari, nicméně připouští, že dostat se do Q3 bude značně složité.
"Jako vždy je naší prioritou spolehlivost, ale doufám, že v pátek důkladně prověříme naše změny a potvrdíme snahu se závod od závodu posouvat kupředu v boji o střed startovního pole. Pořád se učíme pracovat s nastavením na každém okruhu, je to pro nás užitečné a máme už dostatek dat, abychom pochopili charakteristiku našeho MP4-31 a jak reaguje," vysvětluje Alonso.
Čtyřiatřicetiletý Španěl neodstartoval sezónu příliš dobře, především díky nehodě v Austrálii, kvůli níž musel vynechat následující závod v Bahrajnu. V Rusku se ale dostal na bodovanou příčku, mimochodem poprvé od loňské Grand Prix Maďarska. Doufá, že další změny na voze nakonec dovedou tým do první desítky na startovním roštu.
"Moc se těším »domů«, budu závodit v mé zemi před mými fanoušky. Atmosféra je tu vždy neuvěřitelná, samozřejmě zvlášť pro španělské piloty, mám také specifické vzpomínky na má vítězství v letech 2006 s Renaultem a 2013 na Ferrari. V Barceloně se velice obtížně předjíždí, takže je tu nesmírně důležitý start a vyhnout se problémům v prvním kole. Potom je třeba zvolit správnou strategii, pracovat s opotřebením pneumatik a optimalizovat ve správný čas výkon. Okruh je rychlý, takže pro vozy i piloty to bude náročné. I pro pohonné jednotky bude obtížné optimalizovat nastavení vysoké průměrné rychlosti," vysvětluje Alonso.
Ačkoliv hovořil o TOP 10 v kvalifikaci, Alonso připouští, že v Barceloně to nebude vůbec jednoduché a jednoznačné. "Náš výkon v kvalifikaci je něco, s čím pracujeme od začátku sezóny, abychom pro závody měli tu nejlepší pozici. Dostat se do Q3 bude na této trati velice obtížné, ale s podporou španělských fanoušků to vidím jako hlavní cíl," slibuje Alonso, ovšem musí brát na zřetel, že se celý loňský rok do nejlepší desítky nedostal. V Austinu při GP USA byl sice devátý, ale jen díky penalizacím obou pilotů stáje Ferrari.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.