McLaren bude další z týmů, které představí na okruhu Circuit de Catalunya inovace svých vozů a především dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso doufá, že mu pomohou k lepší pozici ve středu startovního pole.
První evropský závod by měl být pro tým z Wokingu významýn vývojovým krokem k ještě větší konkurenci. Alonso proto předpokládá těsnější souboj s konkurenty za dvojicí Mercedes a Ferrari, nicméně připouští, že dostat se do Q3 bude značně složité.
"Jako vždy je naší prioritou spolehlivost, ale doufám, že v pátek důkladně prověříme naše změny a potvrdíme snahu se závod od závodu posouvat kupředu v boji o střed startovního pole. Pořád se učíme pracovat s nastavením na každém okruhu, je to pro nás užitečné a máme už dostatek dat, abychom pochopili charakteristiku našeho MP4-31 a jak reaguje," vysvětluje Alonso.
Čtyřiatřicetiletý Španěl neodstartoval sezónu příliš dobře, především díky nehodě v Austrálii, kvůli níž musel vynechat následující závod v Bahrajnu. V Rusku se ale dostal na bodovanou příčku, mimochodem poprvé od loňské Grand Prix Maďarska. Doufá, že další změny na voze nakonec dovedou tým do první desítky na startovním roštu.
"Moc se těším »domů«, budu závodit v mé zemi před mými fanoušky. Atmosféra je tu vždy neuvěřitelná, samozřejmě zvlášť pro španělské piloty, mám také specifické vzpomínky na má vítězství v letech 2006 s Renaultem a 2013 na Ferrari. V Barceloně se velice obtížně předjíždí, takže je tu nesmírně důležitý start a vyhnout se problémům v prvním kole. Potom je třeba zvolit správnou strategii, pracovat s opotřebením pneumatik a optimalizovat ve správný čas výkon. Okruh je rychlý, takže pro vozy i piloty to bude náročné. I pro pohonné jednotky bude obtížné optimalizovat nastavení vysoké průměrné rychlosti," vysvětluje Alonso.
Ačkoliv hovořil o TOP 10 v kvalifikaci, Alonso připouští, že v Barceloně to nebude vůbec jednoduché a jednoznačné. "Náš výkon v kvalifikaci je něco, s čím pracujeme od začátku sezóny, abychom pro závody měli tu nejlepší pozici. Dostat se do Q3 bude na této trati velice obtížné, ale s podporou španělských fanoušků to vidím jako hlavní cíl," slibuje Alonso, ovšem musí brát na zřetel, že se celý loňský rok do nejlepší desítky nedostal. V Austinu při GP USA byl sice devátý, ale jen díky penalizacím obou pilotů stáje Ferrari.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.