McLaren bude další z týmů, které představí na okruhu Circuit de Catalunya inovace svých vozů a především dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso doufá, že mu pomohou k lepší pozici ve středu startovního pole.
První evropský závod by měl být pro tým z Wokingu významýn vývojovým krokem k ještě větší konkurenci. Alonso proto předpokládá těsnější souboj s konkurenty za dvojicí Mercedes a Ferrari, nicméně připouští, že dostat se do Q3 bude značně složité.
"Jako vždy je naší prioritou spolehlivost, ale doufám, že v pátek důkladně prověříme naše změny a potvrdíme snahu se závod od závodu posouvat kupředu v boji o střed startovního pole. Pořád se učíme pracovat s nastavením na každém okruhu, je to pro nás užitečné a máme už dostatek dat, abychom pochopili charakteristiku našeho MP4-31 a jak reaguje," vysvětluje Alonso.
Čtyřiatřicetiletý Španěl neodstartoval sezónu příliš dobře, především díky nehodě v Austrálii, kvůli níž musel vynechat následující závod v Bahrajnu. V Rusku se ale dostal na bodovanou příčku, mimochodem poprvé od loňské Grand Prix Maďarska. Doufá, že další změny na voze nakonec dovedou tým do první desítky na startovním roštu.
"Moc se těším »domů«, budu závodit v mé zemi před mými fanoušky. Atmosféra je tu vždy neuvěřitelná, samozřejmě zvlášť pro španělské piloty, mám také specifické vzpomínky na má vítězství v letech 2006 s Renaultem a 2013 na Ferrari. V Barceloně se velice obtížně předjíždí, takže je tu nesmírně důležitý start a vyhnout se problémům v prvním kole. Potom je třeba zvolit správnou strategii, pracovat s opotřebením pneumatik a optimalizovat ve správný čas výkon. Okruh je rychlý, takže pro vozy i piloty to bude náročné. I pro pohonné jednotky bude obtížné optimalizovat nastavení vysoké průměrné rychlosti," vysvětluje Alonso.
Ačkoliv hovořil o TOP 10 v kvalifikaci, Alonso připouští, že v Barceloně to nebude vůbec jednoduché a jednoznačné. "Náš výkon v kvalifikaci je něco, s čím pracujeme od začátku sezóny, abychom pro závody měli tu nejlepší pozici. Dostat se do Q3 bude na této trati velice obtížné, ale s podporou španělských fanoušků to vidím jako hlavní cíl," slibuje Alonso, ovšem musí brát na zřetel, že se celý loňský rok do nejlepší desítky nedostal. V Austinu při GP USA byl sice devátý, ale jen díky penalizacím obou pilotů stáje Ferrari.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.