McLaren bude další z týmů, které představí na okruhu Circuit de Catalunya inovace svých vozů a především dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso doufá, že mu pomohou k lepší pozici ve středu startovního pole.
První evropský závod by měl být pro tým z Wokingu významýn vývojovým krokem k ještě větší konkurenci. Alonso proto předpokládá těsnější souboj s konkurenty za dvojicí Mercedes a Ferrari, nicméně připouští, že dostat se do Q3 bude značně složité.
"Jako vždy je naší prioritou spolehlivost, ale doufám, že v pátek důkladně prověříme naše změny a potvrdíme snahu se závod od závodu posouvat kupředu v boji o střed startovního pole. Pořád se učíme pracovat s nastavením na každém okruhu, je to pro nás užitečné a máme už dostatek dat, abychom pochopili charakteristiku našeho MP4-31 a jak reaguje," vysvětluje Alonso.
Čtyřiatřicetiletý Španěl neodstartoval sezónu příliš dobře, především díky nehodě v Austrálii, kvůli níž musel vynechat následující závod v Bahrajnu. V Rusku se ale dostal na bodovanou příčku, mimochodem poprvé od loňské Grand Prix Maďarska. Doufá, že další změny na voze nakonec dovedou tým do první desítky na startovním roštu.
"Moc se těším »domů«, budu závodit v mé zemi před mými fanoušky. Atmosféra je tu vždy neuvěřitelná, samozřejmě zvlášť pro španělské piloty, mám také specifické vzpomínky na má vítězství v letech 2006 s Renaultem a 2013 na Ferrari. V Barceloně se velice obtížně předjíždí, takže je tu nesmírně důležitý start a vyhnout se problémům v prvním kole. Potom je třeba zvolit správnou strategii, pracovat s opotřebením pneumatik a optimalizovat ve správný čas výkon. Okruh je rychlý, takže pro vozy i piloty to bude náročné. I pro pohonné jednotky bude obtížné optimalizovat nastavení vysoké průměrné rychlosti," vysvětluje Alonso.
Ačkoliv hovořil o TOP 10 v kvalifikaci, Alonso připouští, že v Barceloně to nebude vůbec jednoduché a jednoznačné. "Náš výkon v kvalifikaci je něco, s čím pracujeme od začátku sezóny, abychom pro závody měli tu nejlepší pozici. Dostat se do Q3 bude na této trati velice obtížné, ale s podporou španělských fanoušků to vidím jako hlavní cíl," slibuje Alonso, ovšem musí brát na zřetel, že se celý loňský rok do nejlepší desítky nedostal. V Austinu při GP USA byl sice devátý, ale jen díky penalizacím obou pilotů stáje Ferrari.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.