Loni trvalo týmu Force India téměř půl sezóny, než nasadil B specifikaci vozu, která se ale ukázala být nadmíru úspěšnou a zajistila stáji 5. místo v Poháru konstruktérů. Zdá se, že letos tým tak dlouho s inovacemi čekat nehodlá.
Před Grand Prix Španělska se chystají u Force Indie rozsáhlé aerodynamické změny srovnatelné s těmi, které tým udělal loni pro Grand prix Velké Británie. Potvrdil to šéfinženýr týmu Otmar Szafnauer.
"Ano, chystáme významné aerodynamické aktualizace, které nasadíme ve Španělsku. Co se týče objemu změn, daly by se přirovnat loňskému přechodu na B-specifikaci. Po zkouškách v aerodynamickém tunelu a CFD by to měl být významný krok ve výkonnosti, ale nikdy nevíte, jestli se vám povede přenést úspěšně změny na trať. V Barceloně uvidíme," potvrdil Szafnauer změny pro pátý závod v šampionátu.
V Rusku vybojoval tým díky Sergio Pérezovi dva body za deváté místo, když se Mexičan nedokázal vypořádat s Grosjeanem na Haasu. Szafnauer připouští, že co do rychlosti byl výkon vozu nadějný, ale okolnosti mu opět nedovolily získat tolik potřebné body.
"Po prvním kole to bylo hodně hořké, když měl jeden vůz defekt pneumatiky a druhý byl mimo závod. Dobrou zprávou pro nás byla skutečnost, že Sergio předvedl slušné tempo. Bojoval, podařilo se mu dostat před Toro Rosso, ale neporadil si s Haasem, ačkoliv si myslím, že jsme byli rychlejší.
Kdybychom ho předjeli, určitě bychom byli ještě lepší. Ale i tak bylo naše tempo velmi dobré. Pokud měl Sergio před sebou volnou trať - poté, když Button zajel do boxů - byl schopen jet kolo o vteřinu, vteřinu a půl rychleji. Chtěli jsme ale pošetřit pneumatiky, jinak by dosáhl ještě lepších časů. Takže s rychlostí jsme navýsost spokojeni," konstatuje Szafnauer.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.