Loni trvalo týmu Force India téměř půl sezóny, než nasadil B specifikaci vozu, která se ale ukázala být nadmíru úspěšnou a zajistila stáji 5. místo v Poháru konstruktérů. Zdá se, že letos tým tak dlouho s inovacemi čekat nehodlá.
Před Grand Prix Španělska se chystají u Force Indie rozsáhlé aerodynamické změny srovnatelné s těmi, které tým udělal loni pro Grand prix Velké Británie. Potvrdil to šéfinženýr týmu Otmar Szafnauer.
"Ano, chystáme významné aerodynamické aktualizace, které nasadíme ve Španělsku. Co se týče objemu změn, daly by se přirovnat loňskému přechodu na B-specifikaci. Po zkouškách v aerodynamickém tunelu a CFD by to měl být významný krok ve výkonnosti, ale nikdy nevíte, jestli se vám povede přenést úspěšně změny na trať. V Barceloně uvidíme," potvrdil Szafnauer změny pro pátý závod v šampionátu.
V Rusku vybojoval tým díky Sergio Pérezovi dva body za deváté místo, když se Mexičan nedokázal vypořádat s Grosjeanem na Haasu. Szafnauer připouští, že co do rychlosti byl výkon vozu nadějný, ale okolnosti mu opět nedovolily získat tolik potřebné body.
"Po prvním kole to bylo hodně hořké, když měl jeden vůz defekt pneumatiky a druhý byl mimo závod. Dobrou zprávou pro nás byla skutečnost, že Sergio předvedl slušné tempo. Bojoval, podařilo se mu dostat před Toro Rosso, ale neporadil si s Haasem, ačkoliv si myslím, že jsme byli rychlejší.
Kdybychom ho předjeli, určitě bychom byli ještě lepší. Ale i tak bylo naše tempo velmi dobré. Pokud měl Sergio před sebou volnou trať - poté, když Button zajel do boxů - byl schopen jet kolo o vteřinu, vteřinu a půl rychleji. Chtěli jsme ale pošetřit pneumatiky, jinak by dosáhl ještě lepších časů. Takže s rychlostí jsme navýsost spokojeni," konstatuje Szafnauer.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.