Skuteční pamětníci si určitě vybaví některá ocenění, jimiž byli oceňováni nejbojovnější piloti nebo ti, kteří dokázali na trati výjimečný výkon. Nestaly se však pravidlem a postupně na ně usedl prach doby.
Za všechny můžeme jmenovat například cenu Rouge et Blanc, věnovanou památce švýcarského pilota Jo Sifferta, který tragicky zahynul při nemistrovském závodě Victory Race na Brands Hatch po sezóně 1971. S ohledem na Siffertův původ a barvy švýcarské vlajky je pojmenování ceny zřejmé, dostávali ji - ovšem nepravidelně - piloti, kteří předvedli v závodě mimořádný výkon.
Letos jsou pravidelně jmenováni Piloty dne (Driver of the Day), jde o podobné ocenění jako v hokeji Hvězda zápasu či ve fotbale Nejlepší hráč. Prozatím tuto v letošním roce zavedenou cenu získali Romain Grosjean (GP Austrálie a GP Bahrajnu) a v současné době zatracovaný Daniil Kvjat (GP Číny).
K nim se nyní řadí Dán Kevin Magnussen. Třiadvacetiletý rodák s festivalového Roskilde vynechal páteční první trénink, kdy postoupil svůj vůz Sergeji Sirotkinovi, startoval ze 17. pozice a už v prvním kole se objevil na 10. místě, z nějž po delším obhajování 9. příčky postoupil po výměně pneumatik na konečné sedmé místo, které dokázal obhajovat po celý závod, což ho nejen zařadilo do celkové klasifikace šampionátu, ale rovněž zaznamenal první letošní body pro značku Renault.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.