Druhá zkouška ochrany kokpitu proběhla v Soči a opět se kolem tohoto řešení mocně debatuje. Tábor fanoušků, ale i jezdců se dělí na skupiny, v níž se zastánci jednotlivých názorů dohadují, zda F1 má či nemá nést i určité prvky nebezpečí.
Dvojnásobný mistr světa a pilot týmu McLaren Fernando Alonso trvá na stanovisku, že ochrana kokpitu do tohoto sportu patří. Řešení v podání stáje Red Bull vyvolalo protichůdné hodnocení, ale Španěl znovu zopakoval, že pokud jde o bezpečnost, není na místě žádné chvástání. Reagoval tak na výrok Lewise Hamiltona, který ve čtvrtek prohlásil, že nebezpečí bylo vždy součástí F1.
"Myslím, že ochrana kokpitu je pro zajištění bezpečnosti nutná, nepotřebujeme v tomto sportu žádné hrdiny. Viděli jsme v posledních letech mnoho incidentů, pravděpodobně všechna úmrtí, která se v F1 a dalších kategoriích odehrála, mají příčinu v poranění hlavy. Pokud existuje řešení, nemáme zájem, aby se kdokoli zranil. Řešení se nabízí, tak mu dejme šanci," komentoval záležitost Alonso.
Španělský pilot na otázku, které řešení mu připadá estetičtější, uvedl, že se mu aeroscreen (něco jako větrný štítek) líbí mnohem víc než řešení Ferrari, ale podobně jako Charlie Whiting připustil, že je výlučně v kompetenci FIA, pro které řešení se rozhodne.
"V tomto směru musíme věřit rozhodnutí FIA. Mají veškeré informace, které řešení je lepší, pohodlnější, bezpečnější - existuje mnoho faktorů, které nám nejsou známy. Při vnějším vizuálním pohledu vypadá řešení Red Bullu poněkud lépe, ale FIA rozhodne, které je lepší. Jen doufám, že se objeví více řešení a bude důležitě nalézt nejvhodnější. »Musí« to být už příští rok, v to doufám," dodává Alonso.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.