Druhá zkouška ochrany kokpitu proběhla v Soči a opět se kolem tohoto řešení mocně debatuje. Tábor fanoušků, ale i jezdců se dělí na skupiny, v níž se zastánci jednotlivých názorů dohadují, zda F1 má či nemá nést i určité prvky nebezpečí.
Dvojnásobný mistr světa a pilot týmu McLaren Fernando Alonso trvá na stanovisku, že ochrana kokpitu do tohoto sportu patří. Řešení v podání stáje Red Bull vyvolalo protichůdné hodnocení, ale Španěl znovu zopakoval, že pokud jde o bezpečnost, není na místě žádné chvástání. Reagoval tak na výrok Lewise Hamiltona, který ve čtvrtek prohlásil, že nebezpečí bylo vždy součástí F1.
"Myslím, že ochrana kokpitu je pro zajištění bezpečnosti nutná, nepotřebujeme v tomto sportu žádné hrdiny. Viděli jsme v posledních letech mnoho incidentů, pravděpodobně všechna úmrtí, která se v F1 a dalších kategoriích odehrála, mají příčinu v poranění hlavy. Pokud existuje řešení, nemáme zájem, aby se kdokoli zranil. Řešení se nabízí, tak mu dejme šanci," komentoval záležitost Alonso.
Španělský pilot na otázku, které řešení mu připadá estetičtější, uvedl, že se mu aeroscreen (něco jako větrný štítek) líbí mnohem víc než řešení Ferrari, ale podobně jako Charlie Whiting připustil, že je výlučně v kompetenci FIA, pro které řešení se rozhodne.
"V tomto směru musíme věřit rozhodnutí FIA. Mají veškeré informace, které řešení je lepší, pohodlnější, bezpečnější - existuje mnoho faktorů, které nám nejsou známy. Při vnějším vizuálním pohledu vypadá řešení Red Bullu poněkud lépe, ale FIA rozhodne, které je lepší. Jen doufám, že se objeví více řešení a bude důležitě nalézt nejvhodnější. »Musí« to být už příští rok, v to doufám," dodává Alonso.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.