Štěstí jednoho roste ze smůly druhého, to přísloví určitě každý zažil aspoň jednou na vlastní kůži. Typickým příkladem může být loňská Grand Prix Ruska a dvojice Sergio Pérez a Valtteri Bottas.
Mnozí z nás mají onu situaci ještě v paměti - v předposledním kole Péreze na ojetých pneumatikách dostihlo finské duo Bottas-Räikkönen a do závěrečného okruhu už vjížděli před ním. Pak ale přišla kontroverzní kolize, která se ještě dlouho řešila na různých úrovních. Mexičan na ní vydělal a popáté v kariéře se mohl postavit na stupně vítězů. To Bottas mohl pouze splakat nad výdělkem, jemu se s ohledem na devastaci jeho williamsu nepoštěstilo se ani "dopajdat" do cíle, jako v případě Räikkönena.
"Návrat do Soči mi připomíná šťastný výsledek z loňského roku. Tu trať mám opravdu rád, tvůrci odvedli opravdu dobrou práci. Každý pilot musí mít v oblibě zatáčku 3, je to neobvyklý úsek s obrovskou energií a také patřičně dlouhý. A také místo na trati, které vám patřičně odebírá život vašich pneumatik," popisuje Sergio Pérez své dojmy ze Soči.
"DRS má v Rusku značný význam, ale předjíždění je stále obtížnější. Dispozičně okruh trochu připomíná Abú Zabí nebo Singapur, jsou tu rovněž pomalé a středně rychlé zatáčky, prostě typické znaky pro městský okruh," dodává Pérez. Vloni musel čekat do poloviny sezóny, než měl k dispozici specifikaci B svého monopostu VJM08, nyní po třech úvodních závodech spadl jeho tým výsledkově za Toro Rosso a zejména nový Haas, i když ten už v Číně své skvělé výsledky nezopakoval.
"Myslím, že tento víkend můžeme být konkurenceschopní. V Číně jsme nezvládli situaci a přišli o body, takže se musíme zaměřit na zlepšení našeho závodního tempa. Právě z takových složitých víkendů může pramenit nejvíc poučení a zjištění, co lze vylepšit, z toho plyne i moje jistota, že se v Rusku dočkám lepšího výsledku," hodnotí situaci Pérez, který v Soči pojede svou jubilejní 100. Grand Prix.
Bottas se nehodou nehodlá zabývatTaké Valtteri Bottas myšlenkami lehce zabrousil do loňského října, ale k nehodě už se vracet nehodlá, bere ji i přes následné vášnivé debaty o vině či nevině jako věc, která se stala a není třeba ji zvlášť připomínat.
"Loni to prostě nedopadlo podle mých představ, teď disponuji slušnou rychlostí a jako tým jsme v Rusku celkem konkurenceschopní. Jedním z problémů v Soči je povrch trati, je hodně hladký, takže v kvalifikaci je obtížné rychle zahřát pneumatiky, aby byly ideální pro měřené kolo. V předchozích ročnících to byl skutečný problém, ale věřím, že jsme na něj připraveni a víkend v Rusku bude pro náš tým úspěšný," vyslovil své přání Bottas.
Do Soči se těší také proto, že se mu zdejší trať líbí. "Je to sousední země, okruh je hodně technický a je skutečně zajímavé na něm závodit. Bez ohledu na onu nehodu se mi tu vždy dařilo," dodává Bottas, který při premiéře v Soči 2014 dojel třetí a ještě si připsal prémii v podobě nejrychlejšího kola v závodě.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.