Štěstí jednoho roste ze smůly druhého, to přísloví určitě každý zažil aspoň jednou na vlastní kůži. Typickým příkladem může být loňská Grand Prix Ruska a dvojice Sergio Pérez a Valtteri Bottas.
Mnozí z nás mají onu situaci ještě v paměti - v předposledním kole Péreze na ojetých pneumatikách dostihlo finské duo Bottas-Räikkönen a do závěrečného okruhu už vjížděli před ním. Pak ale přišla kontroverzní kolize, která se ještě dlouho řešila na různých úrovních. Mexičan na ní vydělal a popáté v kariéře se mohl postavit na stupně vítězů. To Bottas mohl pouze splakat nad výdělkem, jemu se s ohledem na devastaci jeho williamsu nepoštěstilo se ani "dopajdat" do cíle, jako v případě Räikkönena.
"Návrat do Soči mi připomíná šťastný výsledek z loňského roku. Tu trať mám opravdu rád, tvůrci odvedli opravdu dobrou práci. Každý pilot musí mít v oblibě zatáčku 3, je to neobvyklý úsek s obrovskou energií a také patřičně dlouhý. A také místo na trati, které vám patřičně odebírá život vašich pneumatik," popisuje Sergio Pérez své dojmy ze Soči.
"DRS má v Rusku značný význam, ale předjíždění je stále obtížnější. Dispozičně okruh trochu připomíná Abú Zabí nebo Singapur, jsou tu rovněž pomalé a středně rychlé zatáčky, prostě typické znaky pro městský okruh," dodává Pérez. Vloni musel čekat do poloviny sezóny, než měl k dispozici specifikaci B svého monopostu VJM08, nyní po třech úvodních závodech spadl jeho tým výsledkově za Toro Rosso a zejména nový Haas, i když ten už v Číně své skvělé výsledky nezopakoval.
"Myslím, že tento víkend můžeme být konkurenceschopní. V Číně jsme nezvládli situaci a přišli o body, takže se musíme zaměřit na zlepšení našeho závodního tempa. Právě z takových složitých víkendů může pramenit nejvíc poučení a zjištění, co lze vylepšit, z toho plyne i moje jistota, že se v Rusku dočkám lepšího výsledku," hodnotí situaci Pérez, který v Soči pojede svou jubilejní 100. Grand Prix.
Bottas se nehodou nehodlá zabývatTaké Valtteri Bottas myšlenkami lehce zabrousil do loňského října, ale k nehodě už se vracet nehodlá, bere ji i přes následné vášnivé debaty o vině či nevině jako věc, která se stala a není třeba ji zvlášť připomínat.
"Loni to prostě nedopadlo podle mých představ, teď disponuji slušnou rychlostí a jako tým jsme v Rusku celkem konkurenceschopní. Jedním z problémů v Soči je povrch trati, je hodně hladký, takže v kvalifikaci je obtížné rychle zahřát pneumatiky, aby byly ideální pro měřené kolo. V předchozích ročnících to byl skutečný problém, ale věřím, že jsme na něj připraveni a víkend v Rusku bude pro náš tým úspěšný," vyslovil své přání Bottas.
Do Soči se těší také proto, že se mu zdejší trať líbí. "Je to sousední země, okruh je hodně technický a je skutečně zajímavé na něm závodit. Bez ohledu na onu nehodu se mi tu vždy dařilo," dodává Bottas, který při premiéře v Soči 2014 dojel třetí a ještě si připsal prémii v podobě nejrychlejšího kola v závodě.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.