Štěstí jednoho roste ze smůly druhého, to přísloví určitě každý zažil aspoň jednou na vlastní kůži. Typickým příkladem může být loňská Grand Prix Ruska a dvojice Sergio Pérez a Valtteri Bottas.
Mnozí z nás mají onu situaci ještě v paměti - v předposledním kole Péreze na ojetých pneumatikách dostihlo finské duo Bottas-Räikkönen a do závěrečného okruhu už vjížděli před ním. Pak ale přišla kontroverzní kolize, která se ještě dlouho řešila na různých úrovních. Mexičan na ní vydělal a popáté v kariéře se mohl postavit na stupně vítězů. To Bottas mohl pouze splakat nad výdělkem, jemu se s ohledem na devastaci jeho williamsu nepoštěstilo se ani "dopajdat" do cíle, jako v případě Räikkönena.
"Návrat do Soči mi připomíná šťastný výsledek z loňského roku. Tu trať mám opravdu rád, tvůrci odvedli opravdu dobrou práci. Každý pilot musí mít v oblibě zatáčku 3, je to neobvyklý úsek s obrovskou energií a také patřičně dlouhý. A také místo na trati, které vám patřičně odebírá život vašich pneumatik," popisuje Sergio Pérez své dojmy ze Soči.
"DRS má v Rusku značný význam, ale předjíždění je stále obtížnější. Dispozičně okruh trochu připomíná Abú Zabí nebo Singapur, jsou tu rovněž pomalé a středně rychlé zatáčky, prostě typické znaky pro městský okruh," dodává Pérez. Vloni musel čekat do poloviny sezóny, než měl k dispozici specifikaci B svého monopostu VJM08, nyní po třech úvodních závodech spadl jeho tým výsledkově za Toro Rosso a zejména nový Haas, i když ten už v Číně své skvělé výsledky nezopakoval.
"Myslím, že tento víkend můžeme být konkurenceschopní. V Číně jsme nezvládli situaci a přišli o body, takže se musíme zaměřit na zlepšení našeho závodního tempa. Právě z takových složitých víkendů může pramenit nejvíc poučení a zjištění, co lze vylepšit, z toho plyne i moje jistota, že se v Rusku dočkám lepšího výsledku," hodnotí situaci Pérez, který v Soči pojede svou jubilejní 100. Grand Prix.
Bottas se nehodou nehodlá zabývatTaké Valtteri Bottas myšlenkami lehce zabrousil do loňského října, ale k nehodě už se vracet nehodlá, bere ji i přes následné vášnivé debaty o vině či nevině jako věc, která se stala a není třeba ji zvlášť připomínat.
"Loni to prostě nedopadlo podle mých představ, teď disponuji slušnou rychlostí a jako tým jsme v Rusku celkem konkurenceschopní. Jedním z problémů v Soči je povrch trati, je hodně hladký, takže v kvalifikaci je obtížné rychle zahřát pneumatiky, aby byly ideální pro měřené kolo. V předchozích ročnících to byl skutečný problém, ale věřím, že jsme na něj připraveni a víkend v Rusku bude pro náš tým úspěšný," vyslovil své přání Bottas.
Do Soči se těší také proto, že se mu zdejší trať líbí. "Je to sousední země, okruh je hodně technický a je skutečně zajímavé na něm závodit. Bez ohledu na onu nehodu se mi tu vždy dařilo," dodává Bottas, který při premiéře v Soči 2014 dojel třetí a ještě si připsal prémii v podobě nejrychlejšího kola v závodě.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.