Sepang International Circuit se usadil v kalendáři F1 v roce 1999 a za tuto dobu zatím neprošel významnější změnou. V oficiálních materiálech se uvádí, že po prvním ročníku se trať prodloužila o pouhý metr. Až teď se plánují podstatnější zásahy.
Jen málokoho překvapí, že jde o další trať z pera věhlasného tvůrce okruhů Hermanna Tilkeho. Areál s kapacitou kolem 100 000 návštěvníků se nachází jížně od Kuala Lumpur a délka dráhy s 15 zatáčkami a dvěma dlouhými souběžnými rovinkami činila 5 543 metrů. Nejvíc vítězství tu nasbíral Michael Schumacher, ze současných pilotů má tři triumfy na kontě Lewis Hamilton, po dvou Fernando Alonso, Felipe Massa a Sebastian Vettel.
O kvalitu nového povrchu se postarala italská firma Dromo Circuit Design, v jejíž náplni je kompletní úprava trati. Pro květnový závod Superbiků budou nainstalovány nové obrubníky. Ovšem největší změnou bude úprava finální vlásenky, která bude nyní poněkud "utaženější".
"Na poslední zatáčce se pracuje. Rovněž úprava zatáčky č. 2 umožní nové možnosti při předjíždění, takže v ní bude mnohem častější," uvedl zástupce Dromo Circuit Design Jarno Zaffelli. K němu se přidává i ředitel okruhu Razlan Razali: "Změny budou určitě významné a velmi vzrušující především pro piloty, kteří už v Sepangu závodili."
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.