Nepříjemná situace "likérového barona" Vijaye Mallyi se nadále prohlubuje. Jeho obrovské dluhy přiměly indickou vládu, aby začala řešit situaci a pokusila se dostat majitele bývalé letecké společnosti Kingfisher Airlines před soud na "domácí půdě".
Jak jsme na stránkách F1NEWS.cz uvedli, za pádem šedesátiletého spoluvlastníka týmu Force India, zvaného též King of Good Times, stojí nesplácené úvěry, jejichž výše už přesáhla miliardu dolarů. Proto byl na Mallyu 18. dubna vydán v Indii zatykač. Ten se od začátku roku neobjevil na žádném závodě, který jeho tým absolvoval.
Mallyovi byl ze strany indických orgánů zablokován jeho diplomatický pas. Vijay ve čtvrtek prohlásil, že není povinnen sdělovat detaily o svých podnikatelských aktivitách se 17 bankovními domy, zároveň požádal, aby z případu byla vyňata jeho rodina, která dle jeho sdělení neměla v záležitosti schvalování úvěrů žádný podíl.
Mallya rovněž nabídl zaplatit bankám asi polovinu dlužné částky jako plné a konečné vyrovnání, ale věřitelé po řádném zvážení tuto možnost odmítli jako "nedostatečné a nevyhovující". Ind nadále trvá na tom, že věřitelům nelze zpřístupnit jeho mimoindické obchody, nicméně je ochoten vypracovat seznam domácích aktivit a předat je nejvyššímu soudu.
Rovněž dodal, že z důvodu pozbytí platnosti diplomatického pasu nemůže odcestovat do Indie. Agentura AFP ale uvedla informaci, že indické vládní Ředitelství pro vymáhání finančních pohledávek (ED) požádalo Velkou Británii o oficiální vydání Vijaye Mallyi. "Nyní máme dostatek indicií, které naznačují, že skutečně pobývá ve Velké Británii. Požádali jsme britské ministerstvo zahraničí o pomoc s deportací pana Mallyi, přičemž v tomto procesu žádáme využití diplomatických cest."
Další spolumajitel týmu F1 Force India, Subrata Roy, je již ve vězení.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.