Nepříjemná situace "likérového barona" Vijaye Mallyi se nadále prohlubuje. Jeho obrovské dluhy přiměly indickou vládu, aby začala řešit situaci a pokusila se dostat majitele bývalé letecké společnosti Kingfisher Airlines před soud na "domácí půdě".
Jak jsme na stránkách F1NEWS.cz uvedli, za pádem šedesátiletého spoluvlastníka týmu Force India, zvaného též King of Good Times, stojí nesplácené úvěry, jejichž výše už přesáhla miliardu dolarů. Proto byl na Mallyu 18. dubna vydán v Indii zatykač. Ten se od začátku roku neobjevil na žádném závodě, který jeho tým absolvoval.
Mallyovi byl ze strany indických orgánů zablokován jeho diplomatický pas. Vijay ve čtvrtek prohlásil, že není povinnen sdělovat detaily o svých podnikatelských aktivitách se 17 bankovními domy, zároveň požádal, aby z případu byla vyňata jeho rodina, která dle jeho sdělení neměla v záležitosti schvalování úvěrů žádný podíl.
Mallya rovněž nabídl zaplatit bankám asi polovinu dlužné částky jako plné a konečné vyrovnání, ale věřitelé po řádném zvážení tuto možnost odmítli jako "nedostatečné a nevyhovující". Ind nadále trvá na tom, že věřitelům nelze zpřístupnit jeho mimoindické obchody, nicméně je ochoten vypracovat seznam domácích aktivit a předat je nejvyššímu soudu.
Rovněž dodal, že z důvodu pozbytí platnosti diplomatického pasu nemůže odcestovat do Indie. Agentura AFP ale uvedla informaci, že indické vládní Ředitelství pro vymáhání finančních pohledávek (ED) požádalo Velkou Británii o oficiální vydání Vijaye Mallyi. "Nyní máme dostatek indicií, které naznačují, že skutečně pobývá ve Velké Británii. Požádali jsme britské ministerstvo zahraničí o pomoc s deportací pana Mallyi, přičemž v tomto procesu žádáme využití diplomatických cest."
Další spolumajitel týmu F1 Force India, Subrata Roy, je již ve vězení.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.