Synové slavných otců to nemají vždy jednoduché. Těch případů, že by dosáhli většího věhlasu není zase tolik, přísné oko kritiků i veřejnosti je k nim většinou nesmlouvavější. I to je jeden z důvodů, proč musí své kroky pečlivě zvažovat.
Máte-li za otce sedminásobného mistra světa, který pokořil řadu rekordů, a sami jste se upsali motoristickému sportu, budete pod maximálním drobnohledem. To je případ Micka Schumachera, na nějž bedlivě dohlíží manažerka Sabine Kehmová. O jeho plánech jsme již psali (čtěte zde). A potažmo s tím se množí dotazy, zda a kdy uvidíme Michaelova syna v F1.
Mick v uplynulém týdnu zažil velmi zdařilý víkend v úvodním závodě Italského šampionátu F4 na trati v Misanu nesoucí jméno Marca Simoncelliho. V barvách týmu Prema Powerteam vyhrál dvě rozjížďky, v nedělním závodě skončil čtvrtý s bonusem v podobě nejrychlejšího kola. Výsledky ho mohou posunout směrem do F3, což je ostatně i cíl jeho manažerky.
"Mick je o rok starší, má více zkušeností, je soustředěný a psychicky silnější. I proto stráví ještě rok v F4, což je v souladu s našimi plány," podotýká Kehmová.
Zatím ale odmítá spojovat Mickovo jméno s formulí 1, ačkoliv nevylučuje možnost, že tato kategorie bude jeho cílem. Pokud padlo srovnání, že Schumacher je nyní stejně starý jako Verstappen, když loni debutoval v F1, kam postoupil přímo z F3, manažerka tvrdí, že není důvod pospíchat.
"Formule 1 je samozřejmě pro všechny piloty v F4 vzdálenou metou. V naší každodenní práci myšlenka na ni není žádným problémem. Ale ještě pořád je na ní dost času," dodává Kehmová.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.