Synové slavných otců to nemají vždy jednoduché. Těch případů, že by dosáhli většího věhlasu není zase tolik, přísné oko kritiků i veřejnosti je k nim většinou nesmlouvavější. I to je jeden z důvodů, proč musí své kroky pečlivě zvažovat.
Máte-li za otce sedminásobného mistra světa, který pokořil řadu rekordů, a sami jste se upsali motoristickému sportu, budete pod maximálním drobnohledem. To je případ Micka Schumachera, na nějž bedlivě dohlíží manažerka Sabine Kehmová. O jeho plánech jsme již psali (čtěte zde). A potažmo s tím se množí dotazy, zda a kdy uvidíme Michaelova syna v F1.
Mick v uplynulém týdnu zažil velmi zdařilý víkend v úvodním závodě Italského šampionátu F4 na trati v Misanu nesoucí jméno Marca Simoncelliho. V barvách týmu Prema Powerteam vyhrál dvě rozjížďky, v nedělním závodě skončil čtvrtý s bonusem v podobě nejrychlejšího kola. Výsledky ho mohou posunout směrem do F3, což je ostatně i cíl jeho manažerky.
"Mick je o rok starší, má více zkušeností, je soustředěný a psychicky silnější. I proto stráví ještě rok v F4, což je v souladu s našimi plány," podotýká Kehmová.
Zatím ale odmítá spojovat Mickovo jméno s formulí 1, ačkoliv nevylučuje možnost, že tato kategorie bude jeho cílem. Pokud padlo srovnání, že Schumacher je nyní stejně starý jako Verstappen, když loni debutoval v F1, kam postoupil přímo z F3, manažerka tvrdí, že není důvod pospíchat.
"Formule 1 je samozřejmě pro všechny piloty v F4 vzdálenou metou. V naší každodenní práci myšlenka na ni není žádným problémem. Ale ještě pořád je na ní dost času," dodává Kehmová.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.